Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی هزیستی استان اصفهان از نگهداری نوزاد رها شده در شیرخوارگاه خبر داد و گفت: نوزاد مذکور همچنان در شیرخوارگاه نگهداری می‌شود تا مقام قضایی نظر خود را برای صلاحیت والدین برای نگهداری و سرپرستی موثر نوزاد اعلام کند. ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

مجتبی ناجی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به وضعیت نوزاد رها شده در شهرضا، اظهار داشت: در حال حاضر این نوزاد در شیرخوارگاه تحت مراقبت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با هماهنگی نیروی انتظامی و دستور دادستان این نوزاد روز یکشنبه توسط اداره بهزیستی تحویل شیرخوارگاه اصفهان شد.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه پدر و مادر این نوزاد شناسایی شدند، گفت: نوزاد مذکور همچنان در شیرخوارگاه نگهداری می‌شود تا مقام قضایی نظر خود را برای صلاحیت والدین برای نگهداری و سرپرستی موثر نوزاد اعلام کند.

وی تصریح کرد: هر کدام از والدین که اقدام به رها کردن نوزاد در خیابان کرده از او سلب حضانت می‌شود و اگر والد دیگر توانایی سرپرستی موثر طفل را داشته باشد، طبق دستور قضایی کودک تحویل آن والد داده خواهد شد و تعهدات لازم از او گرفته می‌شود.

پیگیری تسنیم نتیجه داد؛ نوزادان فاقد هویت شیرخوارگاه حضرت علی‌اصغر(ع) مشهد شناسنامه‌دار می‌شوند80 درصد نوزادان شیرخوارگاه‌های مشهد فاقد هویت هستندعدم تعهد بهزیستی به تجهیز شیرخوارگاه شبیر

ناجی ادامه داد: احتمال  اختلال شخصیتی و  روانپزشکی در یکی از این والدین وجود دارد، چون یک پدر و مادر سالم اقدام به رها کردن نوزاد خود در خیابان نمی‌کنند، بنابراین اگر پزشکی قانونی این تشخیص را داد، بخش اورژانس اجتماعی برای ادامه روند درمان مداخله می‌کند.

وی با اشاره به روند درمان روانی، اظهار داشت: اگر فرد مورد درمان قرار گرفت و سلامت خود را بازیابی کرد، طفل به والدین زیستی خود تحویل داده می‌شود.

ناجی افزود: اگر احتمال تکرار وجود داشته باشد یا صدمه و آسیبی طفل را تهدید کند گزینه دیگری مطرح می‌شود و باید اطمینان خاطر پیدا کنیم که صلاح طفل به برگشت به خانواده زیستی است.

انتهای پیام/165/ش

R41346/P/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۰۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسیه خزعلی: فرآیند فرزندخواندگی تسهیل شد

به گزارش تابناک، شفقنا نوشت:  انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در جمع خبرنگاران درباره وضعیت شیرخوارگاه‌ها در تهران گفت: براساس گزارش سازمان بهزیستی، برخی از شیرخوارگاه‌ها جمع و بچه‌ها به خانواده‌ها سپرده شدند.

 

وی در مورد فرآیند سخت واگذاری کودکان به خانواده‌ها افزود: سال اول دولت من شاهد این بودم که در استان‌های مختلف مردم گله‌مند هستند و حتی دو تا سه سال در نوبت بودند، اما الان با ترمیمی که در دستورالعمل صورت گرفته است، این مسأله به کلی برطرف شده و فرآیند تسهیل شده است.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • نواخته شدن زنگ سلامت در شهرضا
  • گلایه رئیس‌ دادگستری زنجان از وضعیت بد نگهداری اموال دولتی
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • با «کودک استرسی» چگونه برخورد کنیم؟
  • اجرای ۲۲ فقره رفع تصرف در استان اصفهان
  • انسیه خزعلی: فرآیند فرزندخواندگی تسهیل شد
  • اولین اجلاس شهرستانی نماز در شهرضا
  • جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌های تهران پس از اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی
  • جاده‌ها لغزنده است رانندگان احتیاط کنند
  • کشف ۲ میلیارد تومان دخانیات قاچاق در این شهر