Web Analytics Made Easy - Statcounter

 علیرضا صنوبر روز پنجشنبه در همایش تقویت و توسعه نظام استاندارد در صنعت ساختمان البرز اظهارداشت: ما مجموعه های تحقیقاتی علمی و آموزشی مانند سازمان ملی استاندارد در البرز داریم که از گذشته های دور در این استان مستقر هستند که باید از ظرفیت های آنها به خوبی استفاده کرد.

وی ادامه داد: امروز موضوع استاندارد و خدمات در صنعت ساختمان سازی کشور و البرز به فراموشی سپرده شده و باید در این زمینه اقدام موثری صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صنوبر  اظهار داشت: اکنون  در پروژه های عمرانی و ساختمانی  البرز بر روی سه بخش شامل «طراحی» ، «نظارت» و « اجرا»  تاکید داریم که بخش طراحی مورد غفلت واقع شده است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز گفت : ما در بخشی که مربوط به خدمات است توجه لازم نداریم و خدماتی مانند فعالیت کارشناسان ، حسابداران، وکلا و حقوقدان ها در صنعت  ساختمان و پروژه های عمرانی نادیده گرفته شده و همین امر هزینه ها  بالا برده است.

وی بیان داشت : در تمام دنیا  ابتدا روی بحث طراحی و مطالعات اولیه بسیار وقت می شود ، سپس  برنامه زمانبندی دقیق برای اجرا و نظارت  تدوین می کنند و پروژه ها در زمان مقرر بهره برداری می شود.

صنوبر تاکید کرد که بخش دیگر که به طور کلی در صنعت ساختمان مورد غفلت واقع شده بحث استاندارد است،  در موضوع  بتن سالها تلاش شده که از بتن کارخانه ای و استاندارد استفاده کنند و نهایت تلاش را می کنیم که در مواقع بتن ریزی اجرا شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت : علامت استاندارد روی خیلی از محصولات وجود دارد اما کیفیت ها متفاوت است به طور مثال برخی محصولات ساختمانی که دارای علامت استاندارد هستند به لحاظ کیفی باید یکدیگر متفاوت بوده و دراینجا لازم است که علامت استاندارد رتبه بندی شود.

وی اظهار داشت : به لحاظ قانونی در رابطه با وظایف مهندسان ناظر خلاء قانونی داریم  و باید روند کیفی ساختمان سازی از مصالح ساختمانی تا نحوه  احداث سازه به لحاظ کیفی نظارت شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز تاکید کرد که بخشی از تجهیزات و لوازم ساختمان ها وارداتی است که باید به لحاظ کیفی نظارت شود.

وی انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل  استاندارد و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز برای تعمیق همکاری ها و آموزش  در زمینه کیفیت بخشی به صنعت ساختمان را از برنامه بر شمرد.

برچسب‌ها امضای تفاهمنامه البرز استاندارد سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امضای تفاهمنامه البرز استاندارد سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور امضای تفاهمنامه البرز استاندارد سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۰۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی گردو خاک و کاهش کیفیت‌هوا در البرز

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ همچنین مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با هشدار وقوع گرد و‌خاک در استان از افراد آسیب پذیر و بیماران قلبی خواست از حضور در فضای باز خودداری کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رعایت و ترویج الزامات استاندارد در جامعه نوعی امر به معروف است
  • شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک
  • مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت، به خودرو‌ها آسیب می‌زند
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • مکمل های بهبود کیفیت سوخت، به خودروها آسیب می زند
  • روش‌های نوین ساختمان سازی در سال جدید
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب می‌زند
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب خودرو می‌زند
  • چه زمانی از تیرآهن هاش استفاده کنیم؟
  • پیش بینی گردو خاک و کاهش کیفیت‌هوا در البرز