Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@20:02:12 GMT

تکابی‌ها سردترین شب سال را سپری کردند

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۰۵۹۳

تکابی‌ها سردترین شب سال را سپری کردند

رسول جبرئیلی روز پنج‌شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه امسال سردترین دمای تکاب تا پیش از شبانه‌روز گذشته به هفت درجه زیر صفر رسیده بود افزود: دمای هوای تکاب در شبانه‌روز گذشته نسبت به شب قبل از آن ۶ درجه کاهش یافته و از منفی ۴ درجه به منفی ۱۰.۴ درجه رسیده است.

وی بیان کرد: پس از تکاب، چالدران با منفی ۱۰ و اشنویه با منفی ۶ درجه سردترین شهرهای آذربایجان غربی در شبانه‌روز گذشته بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره هواشناسی تکاب بیشینه دمای هوای تکاب را سه درجه سانتی‌گراد بالای صفر اعلام کرد و اظهارداشت: همچنین نقده با ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر عنوان گرم‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته بود.

«جبرئیلی»، با اشاره به بارش ۳۷ سانتی‌متری برف در ارتفاعات و ۲۱ سانتی‌متری در شهر تکاب در روز سه‌شنبه گذشته ادامه داد: میزان بارندگی از ابتدای سال زراعی جاری در مهرماه گذشته تاکنون ۱۰۴.۲ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳.۴ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در ۲ روز آینده نیز شاهد بارش پراکنده برف و مه‌گرفتگی در تکاب خواهیم بود اضافه کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی، سامانه بارشی زودگذری از اواخر وقت امروز، پنج‌شنبه، وارد آذربایجان‌غربی می‌شود که اغلب نواحی مرکز و جنوب استان را دربر خواهدگرفت.

وی بیان کرد: لغزندگی، کاهش دید و اخلال تردد در جاده‌های کوهستانی در روزهای آینده در منطقه دور از انتظار نیست از این رو رانندگان و مسافران باید نکات ایمنی را رعایت کرده و خودروهای خود را به زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

تکاب از شهرهای سردسیر کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و جاده‌هایی برف‌گیر و سخت‌گذر دارد؛ روز گذشته بیش از ۳۲۰ دستگاه خودرو در جاده‌های منتهی به این شهرستان گرفتار برف و یخبندان شده بودند که با تلاش راهدان و نیروهای امدادی نجات یافتند.

برچسب‌ها تکاب هواشناسی اکو سیستم کوهستان سردترین منطقه کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تکاب هواشناسی سردترین منطقه کشور تکاب هواشناسی سردترین منطقه کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۰۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، جواد کرمی در جلسه تنظیم بازار استان با اشاره به اینکه رسالت اصلی تنظیم بازار کاهش التهاب بازار است افزود: برای رصد و مدیریت منظم بازار در کنار همکاری مردم لازم است قبل هر اتفاقی در عرصه ی عرضه و تقاضا  آسیب شناسی و پیشگیری شود.

وی افزود: باتوجه به افزایش کرایه خودرو های حمل و نقل عمومی در سطح شهر لازم است نظارت ها در این حوزه نیز افزایش یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به مدیریت جمع آوری سیب صنعتی در استان بیان کرد: سیب تولیدی در استان بر پایه صادرات تولید می شود و تمامی محصول قابلیت استفاده در آذربایجان غربی ندارد هرچند در این زمینه ظرفیت های خوبی در بخش فراوری وجود دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته قیمت سیب صنعتی بسیار مطلوب بود گفت: جمع آوری بهداشتی این محصول خواسته شهروندان بود که بعد از تلاش های بسیار و همکاری سردخانه داران محقق شد.

کرمی درباره صادرات سیب نیز گفت: استانداری تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ایجاد التهاب در بازار سیب درختی در ماههای گذشته انجام داده است حتی عوارض ۳۵ درصدی وضع شده برای این محصول نیز اعمال نشد تا بازار مدیریت شود.

وی افزود: کشاورزان بخش عمده ای از سیب درختی تولیدی خود را در ایام عید عرضه کردند و براساس اطلاعات سامانه جامع انبارها میزان سیب موجود در استان ارزیابی و به‌زودی این اطلاعات نشر خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • برچسب نانویی هیوندای، خودرو را در تابستان ۱۰ درجه خنک‌تر می‌کند!
  • دستگیری ۴ نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه
  • بررسی طرحهای اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر های تکاب و سلماس
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته
  • توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است
  • دمای هوا در برخی مناطق زنجان به زیر صفر رسید
  • احتمال رگبار و رعد و برق در برخی مناطق خوزستان
  • آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود
  • ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی طی سال گذشته
  • هوای زنجان گرم‌تر می‌شود