Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@11:13:18 GMT

فردی که نصف اندازه اقتصاد کشورش ثروت دارد!

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۰۶۰۱

ساعت24-تنها میلیاردر لوکزامبورگ به اندازه نیمی از تولید ناخالص داخلی کشورش ثروت دارد.

 به نقل از بیزینس اینسایدر، در حال حاضر ۲۱۵۳ نفر در جهان وجود دارند که یک میلیارد دلار یا بیشتر ثروت در اختیار دارند و بیش‌تر آن‌ها نیز ساکن آمریکا و چین هستند. با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد که در کشور کوچک اروپایی لوکزامبورگ با ۳۸ هزار و ۵۷۴ نفر جمعیت، تنها یک میلیاردر زندگی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریستوف زلر ۶۲ ساله در حال حاضر ۳.۱ میلیارد دلار ثروت دارد. او مالک شرکت " ایووکلر ویوا دنت" است که محصولات بهداشت دهان و دندان را تولید می‌کند و در سال گذشته ۸۱۸ میلیون دلار فروش داشته است. ثروت وی معادل نیمی از تولید ناخالص داخلی ۶.۲ میلیارد دلاری لوکزامبورگ در سال است.

دکتر آدولف اشنایدر، پدربزرگ زلر این شرکت را در سال ۱۹۴۸ خریداری کرد. زلر از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۳ مدیرعامل این شرکت بود اما پس از آن مدیریت را به فرد دیگری واگذاری کرد اما کماکان سهامدار اصلی در این شرکت باقی ماند.

جالب است بدایند که لوکزامبورگ با مساحتی معادل تنها ۶۲ مایل مربع (هشت برابر کوچک‌تر از شهر لس آنجلس) در حال حاضر دومین کشور از نظر سرانه تولید ناخالص داخلی در دنیاست و پس از موناکو، شهروندان این کشور با سرانه تولید ناخالص داخلی ۱۶۵ هزار و ۲۸ دلاری در رده دوم ایستاده اند. لوکزامبورگ کشوری با اقتصاد مبتنی بر خدمات مالی و بیمه ای است که در سال‌های اخیر میزان سرمایه‌گذاری خارجی در آن افزایش محسوسی داشته است.

جالب است بدانید که لوکزامبورگ تنها کشوری در جهان نیست که تنها یک میلیاردر دارد: دست کم ۱۲ کشور در جهان وجود دارند که تنها یک فرد با ثروت بیش از یک میلیارد دلار در آن زندگی می کند که از جمله آن‌ها می توان به قطر، ایسلند و پرتغال اشاره کرد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۰۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از حضور چند واحد تولیدی استان در نمایشگاه «ایران اکسپو» با حمایت مالی این شرکت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، هاشم علایی با اشاره به حضور چند واحد تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو اظهار کرد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان «ایران اکسپو» از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت سال‌جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود که در این نمایشگاه، چند واحد تولیدی شهرک‌های صنعتی استان حضور پیدا خواهند کرد.

وی از حمایت مالی این شرکت از حضور تولیدکنندگان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی خبر داد و افزود: نمایشگاه ایران اکسپو به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور، فرصت بسیار مناسبی برای تولیدکنندگان محسوب می‌شود تا ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی، نسبت به استفاده از ظرفیت بازارهای جدید صادراتی و توسعه بازارهای موجود اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اظهار داشت: با حمایت از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی تلاش می‌کنیم تا ضمن کمک به ارتقای دانش و فناوری تولیدکنندگان، زمینه‌های شناسایی، توسعه بازار هدف و فروش محصولات تولیدی آنان نیز فراهم شود.

علایی، این حمایت‌ها را در قالب اجاره غرفه، بازدید از نمایشگاه‌های اختصاصی، تخصصی، توانمندی، اکسپو، نمایشگاه فروش و همچنین اعطای کمک هزینه‌های اعزام هیئت‌های تجاری به خارج از کشور برشمرد و افزود: امیدواریم با برنامه‌های حمایتی که در قالب کمک‌های بلاعوض از واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران انجام می‌شود، شاهد توسعه صنعت استان و افزایش اشتغال در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم باشیم.

کد خبر 747521

دیگر خبرها

  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد
  • فروش بیش از ۵۵ هزار تن گوگرد در پالایشگاه گاز ایلام
  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم
  • حضور واحد‌های تولیدی اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • کشف ۷۰۰ کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس
  • کشف گردو قاچاق در اتوبوس
  • ۷۰۰ کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس کشف شد