Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی الویری امروز 21 آذر ماه در بیست و ششمین اجلاس عمومی شورای عالی استانها اظهار داشت: اصلاح قیمت بنزین یکی از اقدامات مهمی است که باید خیلی زود اما با رعایت الزاماتی عملیاتی می‌شد. طراحی بسته حمایتی برای افرادی که بیشترین آسیب را از این افزایش قیمت می‌برند، قبل از اجرای طرح و معرفی و اعلام آن به عموم مردم از ضروریات این طرح بوده که مورد توجه قرار نگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آنچه ما به عنوان مدیران شهری و نمایندگان مردم باید از این طرح به آن توجه کنیم اختصاص درآمدهای حاصل از این طرح برای توسعه حمل و نقل عمومی و زیرساخت‌های شهری است. چنانچه درآمدهای حاصله شفاف‌سازی شود و به سمت رونق خدمات پیش برود و شهروندان مزایای آن را ببینند و درک کنند قطعا همراهی بیشتری خواهند کرد.

رئیس شورای عالی استانها ادامه داد: اصلاح قیمت بنزین و حامل‌های انرژی براساس اصول اولیه اقتصادی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است که به رشد اقتصاد ملی و عدالت اجتماعی می‌انجامد. آمار موجود که از سوی مسئولان ارائه شده نشان می‌دهد که افزایش قیمت حامل‌های سوخت و انرژی توانسته منجر به صرفه‌جویی و کاهش مصرف سوخت شود.

وی اضافه کرد: اداره کشور و به ویژه اداره شهرها در شرایطی که تحریم‌های ناروا از هر سو فشار می‌آورد با روش‌های سنتی ممکن نیست. یارانه بنزین در صورتی می‌تواند منجر به توسعه عدالت اجتماعی شود که به دهک‌های بالای جامعه اختصاص نیابد. این طرح در پی آن است که عدم توازن موجود در بهره‌مندی از سرمایه‌های ملی را به نفع طبقات کم‌برخوردار و به نفع توسعه زیرساخت‌ها تغییر دهد.

رئیس شورای عالی استانها در ادامه افزود: لایحه بودجه سال 99 به مجلس تقدیم شده است. در لایحه بودجه میزان وابستگی به درآمدهای نفتی کاهش چشمگیری داشته است. 10 درصد از سهم بودجه به درآمدهای نفتی اختصاص داشته و 90 درصد بودجه کل کشور از درآمدهای غیرنفتی و به خصوص مالیات تامین شود. این روند نشان می‌دهد که چالش کاهش شدید درآمدهای نفتی و عدم اتکا به نفت در شرایطی که ثبات جهانی وجود ندارد را می‌توان به فرصت تبدیل کرد و با کاستن هزینه‌های غیرضروری، خصوصی‌سازی، افزایش درآمدهای مالیاتی و جلوگیری از فرارهای مالیاتی به سمت حذف درآمدهای نفتی از بودجه پیش رفته و به اقتصاد غیرنفتی مبتنی بر درآمدهای پایدار برسیم. خوشبختانه شهرداری‌ها نیز طی سالهای اخیر دغدغه اصلی‌شان درآمد پایدار بوده است و تصویب کلیات لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اقدام موثری در این راستا است.

الویری در بخش دیگری ازصحبت هایش درباره  هفته پژوهش  گفت: در این هفته میزبان بزرگترین و مهمترین رویداد پژوهشی و نوآوری در حوزه مدیریت شهری هستیم .  مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران که در 10 سال گذشته جشنواره پژوهش شهری را برگزار کرده، امسال با همکاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور یازدهمین دوره این جشنواره را برگزار می‌کند.

 

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شورای عالی استان ها افزایش قیمت بنزین در ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۰۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح روشنایی میادین و مثلثی‌های شهر تاریخی یزد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، کاشفی در جریان بازدید از عملیات جانمایی، اجرا و نصب پایه‌های روشنایی اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی از مثلثی‌ها و میادین شهر پس از احداث تاکنون از روشنایی مطلوب برخوردار نبود، ارتقای سیستم روشنایی در دستور کار ویژه سازمان قرار گرفت.     وی ادامه داد: از این رو مبحث نور در زیبایی شهر یزد با هدف رعایت الگوی مصرف انرژی و حفظ منابع ملی با تاکید بر زیبایی و روشنایی مورد توجه سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد قرار گرفت.     سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد تأمین روشنایی با توجه به کاهش هزینه‌ها و ارتقای امنیت محیطی را مورد تاکید قرار داد و افزود: در اجرای طرح اصلاح و ارتقای روشنایی شهر رعایت ارتفاع پایه‌های چراغ روشنایی، فاصله‌های پایه‌های روشنایی و محاسبه شدت روشنایی در میادین و مثلثی‌ها با توجه به نوع معبر و عناصر حاشیه‌ای آن متفاوت ارزیابی شده است.

دیگر خبرها

  • درخواست مهم وزیر اقتصاد از وزیر راه و شهرسازی/ خودرو‌هایی که سهمیه بنزین آن‌ها قطع خواهد شد؛ کدامند؟
  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • اصلاح روشنایی میادین و مثلثی‌های شهر تاریخی یزد