Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- آتش سوزی انبار و تولیدی لباس و کفش در حوالی چهارراه استانبول، با مداد امروز با تلاش ۸۰ آتش نشان تهران مهار و خاموش شد. تاریخ انتشار: 13:49 - 21 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۶۳۲۳

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، به دنبال وقوع این آتش سوزی، شاهدان این حادثه ساعت ۵:۴۲ دقیقه صبح امروز در تماس با سامانه ۱۲۵، از آتش نشانی کمک خواستند که بلافاصله آتش نشانان ایستگاه‌های ا، ۲، ۳، ۴، ۱۸، ۴۶، ۱۱۸ و گروه‌های امداد و نجات ۱ و ۹ به همراه دو بالابر، دو خودرو حامل دستگاه‌های تنفسی و تانکر آب راهی محل حادثه در خیابان جمهوری اسلامی، بعد از چهارراه استانبول، ضلع شرقی ساختمان پلاسکو شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: جزئیات حریق امروز صبح در ضلع شرقی پلاسکو تقاطع فردوسی به سمت شرق مسدود است

بر اساس این گزارش، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران به اتفاق جمعی از مدیران شهرداری همچنین مهدی داوری مدیر عامل و واحد کیانی معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران در محل حادثه حاضر شده و بر چگونگی عملیات نیرو‌های آتش نشانی نظارت داشتند.

واحد کیانی معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران با اشاره به این که محل حادثه یک مجموعه تجاری دو طبقه با سقف شیروانی بود، افزود: طبقه اول این ساختمان به تعداد ۱۰ تا ۱۲ باب انواع فروشگاه‌های لباس و کفش و طبقه دوم آن انبار‌های لباس و پوشاک‌های مردانه و زنانه و همچنین تعدادی کارگاه تولیدی لباس و کفش بود که آتش سوزی از داخل طبقه دوم آغاز شد و سپس به زیر شیروانی سرایت کرد.

وی افزود: نیرو‌های آتش نشانی بلافاصله پس از قطع برق ساختمان و کشیدن لوله‌های آبدهی از سه جهت به این آتش سوزی حمله ورشده و علاوه بر جلوگیری از پیشروی آتش و گسترش آن به فروشگاه‌های طبقه اول، مشغول خاموش کردن کامل این آتش سوزی شدند.

کیانی درادامه تصریح کرد: گروهی ازآتش نشانان برای دسترسی به کانون حریق با نردبان‌های دستی به طبقه دوم رفته و با استفاده از چندین رشته لوله آبدهی به مقابله با شعله‌های آتش پرداختند.

وی در ادامه ابراز داشت: همزمان دو گروه از نیرو‌های آتش نشانی با بکارگیری بالابر‌ها از طریق هوا مشغول شعله زنی شدند و یک گروه از آتش نشانان هم از پشت ساختمان وارد طبقه دوم شده و با پاشیدن آب به خاموش کردن آتش پرداختند.

معاون عملیات آتش نشانی همچنین گفت: دراین میان گروهی از آتش نشانان با رفتن بر روی پشت بام این مجموعه تجاری، با بریدن سقف شیروانی فلزی با استفاده از لوله آب پر فشار آتش نشانی به زیرشیروانی نفوذ کرده و از آن طریق با شعله آتش مقابله کردند.

این معاون عملیات آتش نشانی خاطرنشان کرد: سرانجام با تلاش دوساعته آتش نشانان، این آتش سوزی تحت کنترل درآمده و به طور کامل مهار و خاموش شد و همچنین از سرایت این آتش سوزی به فروشگاه‌های طبقه اول جلوگیری به عمل آمد.

وی با اعلام این که علت بروز این آتش سوزی و نیز برآورد دقیق خسارات وارده هم اکنون از سوی کارشناسان آتش نشانی در حال بررسی است، اضافه کرد: دراین حادثه به هیچ یک از کارگران و افراد حاضر در محل آسیب جانی نرسید و نیرو‌های آتش نشانی پس از خاموش کردن شعله‌های آتش، برای جلوگیری از آتش سوزی دوباره به لکه گیری آن پرداختند.

معاون عملیات آتش نشانی مدت عملیات مهار و اطفای این آتش سوزی را دستکم دوساعت اعلام کرد و گفت: درصورت رعایت دقیق و جدی موازین ایمنی اولیه در این انبار‌ها و تولیدی‌ها قطعا چنین حادثه خسارت باری رخ نمی‌داد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آتش سوزی آتش نشانی حریق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۱۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره حادثه‌ شهادت یک آتش‌نشان

ایسنا/قزوین سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: با تشکیل کارگروه علت‌یابی، تمامی جوانب آتش‌سوزی و انفجار انبار مواد دخانی در خیابان شهید انصاری قزوین که منجر به شهادت یک آتش‌نشان شده بود؛ به‌صورت کامل مورد بررسی قرار گرفت.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین، داریوش مرادی اظهار کرد: با تشکیل کارگروه علت‌یابی، تمامی جوانب آتش‌سوزی و انفجار انبار مواد دخانی در خیابان شهید انصاری قزوین به‌صورت کامل مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: مرکز پیام سازمان آتش‌نشانی قزوین زمان اعلام آتش‌سوزی را در ساعت ۱۵:۳۰ ثبت کرده که بلافاصله و در ابتدا نیروهای آتش‌نشانی ایستگاه ۳ مولوی و یک باغ‌دبیر در فاصله زمانی ۴ دقیقه در محل حاضر دند و با توجه به وسعت حریق و موقعیت ساختمان، تعداد ۷ گروه دیگر شامل ۲۰ دستگاه خودرو ویژه اطفایی و ۴۰ نفر آتش‌نشان به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین بیان کرد: بنا بر اظهارات مالک حوالی ظهر چهارشنبه، ۲۲ فروردین ماه، پیام کوتاهی از سیستم دزدگیر مغازه، مبنی بر به صدا درآمدن آژیر در طبقه زیرزمین برای او ارسال شده است.

وی افزود: با توجه به بررسی‌های به‌عمل آمده دقایقی قبل از ورود آتش‌نشانان، چندین کپ انفجاری در محل حادثه اتفاق افتاده که منجر به دفرمه شدن درب آهنی اصلی مجموعه شده و با حضور آتش‌نشانان بلافاصله نسبت به بررسی اولیه محل اقدام شده و با توجه به عدم حضور مالک در محل و عدم اطلاع‌رسانی مناسب و به موقع در خصوص ماهیت محصولات دپو شده و خطرات آن، در ابتدای عملیات، اطفای حریق و تخلیه دود طی حدود ۱۵ دقیقه انجام شده است.

به گزارش ایسنا، مرادی تصریح کرد: در ادامه و حین عملیات تهویه و اطفای حریق قسمت‌های داخلی محل، به یک باره انفجار مهیبی رخ داده که منجر به شهادت آتش‌نشان محمدجواد چگینی و مصدومیت ۶ نفر از پرسنل شد.

وی در خصوص علت آتش‌سوزی با رد عواملی چون اتصالی در سیستم برقی و انشعاب گاز محل به‌عنوان دلایل اولیه، کانون آتش‌سوزی را در نزدیکی راه‌پله عنوان کرده و گفت: تمامی جزئیات و مستندات پرونده به منظور پیگیری تحویل مسئولین حقوقی و دستگاه قضایی شده است.

این مسئول در پایان اظهار کرد:امیدواریم با پیگیری مسئولان امر نسبت به خارج شدن انبارهای متعدد و خطرناک از سطح شهر اقدام جدی و فوری صورت گیرد تا با رعایت ایمنی و اجرای استانداردها و اصول انبارداری توسط مالکین، شاهد وقوع چنین حوادثی نباشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری
  • مهار آتش‌سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • آتش سوزی حوالی بیمارستان هفت تیر مربوط به انبار کارتن بود
  • یک انبار کالا در جنوب تهران طعمه آتش شد
  • (ویدئو) مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • آتش سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره حادثه‌ شهادت یک آتش‌نشان
  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • آتش سوزی انبار لوازم خودرو در بلوار توس اطفا شد
  • کارگاه چوب بری در جاده مخصوص کرج در آتش سوخت