Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@06:50:01 GMT

دومین نمایشگاه «تستا» برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۱۲۸۹

دومین نمایشگاه «تستا» برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، «پیام چینی فروشان» دبیر اجرایی نمایشگاه «تستا» با بیان اینکه این نمایشگاه نوعی نمایشگاه معکوس و مبتنی بر تقاضای فناوری است، خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه، شرکت‌های متقاضی، ظرفیت‌های توسعه‌ای نیازمندی‌های تکنولوژیکی را مستند کرده و نیازمندی‌های فناورانه خود را به صاحبان فناوری ارایه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۸۰۰ تقاضای فناورانه از سوی ۷۰ سازمان و شرکت در سامانه تستا ثبت شد، افزود: ارائه نیازمندی‌های فناورانه به جای عرضه توانمندی‌ها، تلاش در جهت تأمین نیازمندی‌های مورد نیاز صنایع با استفاده از توان داخلی، حضور کارگزاران در حوزه‌های مختلف فناوری جهت تسهیل در پیوند عرضه و تقاضا، بستر سازی جهت شناسایی و ارائه نیازمندی‌های شرکت های دولتی و خصوصی و ایجاد فضای مذاکرات « B۲B» از ویژگی های نمایشگاه تستا به شمار می رود.

وی با اشاره به میزان انعقاد تفاهم نامه ها و قراردادها در نمایشگاه تستای سال گذشته گفت: ۸۹ تفاهمنامه به ارزش تقریبی ۱۲۰ میلیارد تومان در حوزه صنایع معدنی و فلزی، دفاعی، برق و انرژی، فناوری اطلاعات، تجهیزات پزشکی، گاز و پتروشیمی و ...در نمایشگاه سال گذشته منعقد شد.
به گفته دبیر اجرایی نمایشگاه تستا، مهم ترین بخش این نمایشگاه، پیگیری‌های پس از نمایشگاه است تا رسالت اصلی این رویداد، یعنی انعقاد قرارداد برای حمایت از فناوری ایرانی و باز شدن گره ای از صنعت صورت پذیرد.

وی تاکید کرد: از این رو پیگیری‌ها و اقدامات لازم جهت به نتیجه رساندن تفاهمنامه های منعقد شده در دبیرخانه دائمی نمایشگاه مستقر در دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری انجام شده است.

چینی فروشان با اشاره به نتیجه پیگیری ها توسط دبیرخانه شورای عالی عتف گفت: از مجموع ٨٩ تفاهم نامه در سال گذشته، ١٩ قرارداد منعقد شده و هشت قرارداد نیز بین صنعت و فناوران در شرف انعقاد است.

وی با بیان اینکه ۴۵ تفاهم نامه بی نتیجه مانده ادامه داد: همچنین ١٧ تفاهم نامه در دست بررسی است تا در نهایت به قرارداد قطعی منتهی شود.

به گفته دبیر اجرایی نمایشگاه تستا، امسال شاهد حضور صندوق نوآوری و شکوفایی، شهرداری تهران و صندوق حمایت از نوآوری و تحقیقات، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت دفاع و پشتیبانی در نمایشگاه استان در راستای ارایه نیازهای فناورانه و حضور فناوران خواهیم بود.

اعلام نیازهای فناورانه توسط شهرداری

چینی فروشان عنوان کرد: پیش بینی شده شهرداری تهران در قالب ۶ حوزه معاونت خود در فضایی حدود ۵۰۰ متر مربع در نمایشگاه حضور بیابد.
وی بیان کرد: نیازمندی های فناورانه هر یک از سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه پس از برگزاری جلسات متعدد بین نمایندگان دبیرخانه و هر یک از شرکت‌ها، در قالب فرم تهیه می شود و دبیرخانه برای شناسایی نیازمندی‌ها اقدامات خود را برای رفع نیازها به واسطه فناوران آغاز می کنند.
وی افزود: تا کنون بیش از ۳۰۰ نیازمندی‌ فناورانه از ۳۰ سازمان-شرکت مربوط به شهرداری تهران احصا شده و فرایند احصا نیازها توسط دبیرخانه شورای عالی عتف همچنان ادامه دارد.

حضور صندوق نوآوری و شکوفایی با رویکرد ارایه تسهیلات

چینی فروشان در ادامه با اشاره به حضور صندوق نوآوری و شکوفایی در نمایشگاه تستا گفت: این صندوق نیز با رویکرد ارائه تسهیلات و مشوق‌ها، ارائه نیازمندی‌های فناورانه حاصل از رویدادهای برگزار شده (تقریبا ۳۰ شرکت)، برگزاری رویدادهای Reverse pitch (برگزاری ۶ رویداد)، در نمایشگاه تستا حضور می یابد.

حضور صندوق های پژوهش و فناوری در نمایشگاه تستا

چینی فروشان گفت: صندوق‌های پژوهش و فناوری نیز برای ارائه تسهیلات به شرکت‌های غیر دانش بنیان و استارت آپ ها در این نمایشگاه حضور می یابند.

حضور وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت در تستا
وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با بیش از ۲۰ شرکت در حوزه‌های مختلف صنعتی و بیش از ۵۰۰ نیاز فناورانه در نمایشگاه شرکت خواهد کرد.
چینی فروشان با تاکید بر اینکه تمامی دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری، پژوهشگاه‌های کشور، شرکت‌های دانش بنیان، کارگزاران حوزه فناوری در این نمایشگاه نیز حضور می یابند.

دومین دوره نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی (تستا)، در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «رونق تولید» نامگذاری شده، توسط دبیرخانه شورای عالی عتف و با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و شهرداری تهران از تاریخ ۲۶ تا ۲۹ آذر ماه سال جاری در سالن هفت نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی نوآوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی نوآوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی نوآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۱۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین رویداد جایزه ملی و استانی جوانی جمعیت در یزد برگزار می‌شود

ایسنا/یزد مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد گفت: دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت همزمان در دو سطح ملی و استانی برگزار می شود.

«مهدیه السادات حسینی مطلق» به در پیش بودن هفته جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: این رویداد در هفت بخش خانواده، رسانه، نخبگان، سازمانهای مردم نهاد، شرکت ها و موسسات خصوصی، دستگاه های اجرایی و مدیران برگزار می شود. 

وی با بیان اینکه دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت به صورت همزمان اما مجزا در سطح ملی و استانی برگزار می شود، افزود: متقاضیان برای شرکت در سطح ملی این رویداد تا دهم اردیبهشت ماه فرصت دارند به وبگاه jamjeyat.ir  مراجعه و ثبت نام کنند.

دبیر رویداد استانی جایزه جوانی جمعیت یزد با بیان اینکه شرکت همزمان در هر دو سطح ملی و استانی امکان پذیر است، ادامه داد: متقاضیان برای شرکت در رویداد استانی جایزه جوانی جمعیت تا ۱۵ اردیبهشت ماه با مراجعه به وبگاه دفتر امور زنان و خانواده به آدرس «http://Banovan.ostanyazd.ir» و کانال حسنه ماندگار در پیام رسان ایتا به آدرس  «hasaneh_mandegar» نسبت به دریافت فرم و ارسال مستندات در وبگاه اقدام کنند. 

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، حسینی مطلق در پایان افزود: علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این رویداد می توانند با شماره تماس ۰۳۵۳۱۱۱۲۲۱۲ تماس بگیرند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دومین رویداد جایزه ملی و استانی جوانی جمعیت در یزد برگزار می‌شود
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • دومین حضور چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه «اکسپو»
  • رویداد «هاکامستر» دروازه‌ای برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • فراخوان حضور در دومین دوره کاری حرفه‌ای رایان