Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ابتلای بیش از ۱۳۰۰ کرمانشاهی به بیماری آنفلوانزا خبر داد و گفت: ۶ نفر به دلیل داشتن بیماری زمینه‌ای جان باختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کیوان خاصی در گفتگو با مرصادنیوز اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار تاکنون ۱۳۵۰ نفر ‌بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوانزا در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: ۶ نفر از این تعداد به دلیل داشتن سن بالا و بیماری های زمینه ای(بیماری قلبی، نارسایی کلیوی، بیماری ریوی) فوت شدند.

وی عنوان کرد: اقدامات پیشگیرانه و کنترل بیماری در حوزه های بهداشت ،درمان ،آموزش و ... از سوی دانشگاه علوم پزشکی انجام شده و تا پایان آذر ماه شاهد فروکش کردن موج آنفلوانزا خواهیم بود.

این مسئول گفت: افراد مبتلا به بیماری های (کلیوی، قلبی و عروقی، سرطانی و ...) سالمندان ،مادران باردار، و کودکان افراد در معرض خطر محسوب می شوند که باید موارد بهداشتی را بیش از دیگران رعایت کنند.

خاصی خاطرنشان کرد: این افراد بلافاصله هنگام ابتلا به بیماری باید به پزشک مراجعه کرده ونسبت به طی مراحل درمانی زیر نظر پزشک معالج اقدام کنند.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: بیماری آنفلوآنزا دارای علائم تب بالای ۳۸ درجه ، سرفه ،گلو درد ،کوفتگی بدن، سردرد ، بی حالی و در برخی مواقع با اسهال و استفراغ و تهوع که بیشتر در کودکان این علایم شایع است، دیده می شود.

این مسئول با اعلام اینکه ظرفیت های لازم برای مقابله با آنفلوانزا در دانشگاه علوم پزشکی فراهم است، بیان کرد: به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوانزا رعایت نکات بهداشتی فردی اولیه مانند شستشوی دست ، خودداری از دست دادن و روبوسی ، استفاده از دستمال در هنگام عطسه و سرفه و مراجعه به پزشک الزامی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۱۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه از واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه خبر داد.

محمد جواد امیری گفت: بر اساس گزارش EOC دانشگاه، کارشناسان مرکز ارتباطات و هدایت عملیات پس از تریاژ تلفنی و کسب اطلاعات لازم، بلافاصله پایگاه اورژانس مهنه را به محل حادثه اعزام می‌کنند.

 به گزارش روابط عمومی  اورژانس تربت حیدریه وی ادامه داد: این حادثه در محور شادمهر به مهنه رخ داده که با توجه به آتش‌سوزی و مسدود شدن جاده برای ساعاتی، امدادگران هلال‌احمر و عوامل آتش‌نشانی نیز توسط اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به محل فوریت فراخوان شدند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با تشریح وضعیت آسیب دیدگان اظهار کرد: این تصادف یک نفر آسیب دیده مَرد را به همراه داشته است که بعد از انجام اقدامات بالینی توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی به بیمارستان آموزشی درمانی امام حسین (ع) منتقل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • رقابت بیش از ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال