Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@00:40:01 GMT

روحانیت همیشه چراغ روشن هدایت برای مردم هستند

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۲۱۲۳

روحانیت همیشه چراغ روشن هدایت برای مردم هستند

گروه سیاست و اقتصاد ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس، حضور خود در انتخابات خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه فارس را مطالبه طیف‌های مختلف جامعه دانست و گفت: جمع روحانیت همیشه چراغ‌های روشن هدایت برای مردم بودند اما این بزرگواران نیز لطف فرمودند و از بنده مطالبه کردند که در انتخابات شرکت کنم.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 21 آذر در جلسه جامعه روحانیت شیراز ضمن اشاره به موضوع انتخابات خبرگان رهبری، گفت: در رابطه با موضوع کاندیداتوری در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، بنده خدمت روحانیون معظم عرض کردم بنایی برای ورود به این عرصه ندارم و واقعا نیز نداشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: بنده تا امروز اقدام خاصی در این رابطه نکردم و خدمت بزرگواران نیز عرض کردم بهتر آن است که علمای اعلام و بزرگواری چون آیت‌الله شب زنده‌دار به این عرصه وارد شوند که باعث افتخار ما هستند اما ایشان فرمودند به دلیل اینکه عضو فقهای شورای نگهبان هستم و شبهه‌ای پیش نیاید بهتر است شرکت نکنم.
آیت‌الله دژكام ادامه داد: در شهر شیراز نیز خدمت بزرگوارانی عرض کردم بهتر آن است که آن‌ها در انتخابات خبرگان حضور یابند چرا که جمع روحانیت همیشه چراغ‌های روشن هدایت برای مردم بودند اما این بزرگواران نیز لطف فرمودند و از بنده مطالبه کردند که در انتخابات شرکت کنم.
نماینده مقام معظم رهبری در فارس همچنین گفت: علاوه بر این، یک مطالبه از بنده برای حضور در انتخابات خبرگان از نظر سیاسی وجود داشت که اگر بنده به عنوان نماینده رهبری در استان ورود در این عرصه پیدا نکنم، شاید برخی تصور کنند این انتخابات در ذهن ما کم اهمیت است که درحقیقت این‌گونه نیست و ما مجلس خبرگان را بسیار مهم و کلیدی می‌دانیم.
آیت الله دژکام یادآور شد: بر همین اساس، بر طبق مطالبه‌ای که بزرگواران روحانی در شیراز و قم و اقشار مختلف برای حضور بنده در انتخابات خبرگان داشتند، تصمیم گرفتم با کسب اجازه از محضر روحانیت معظم، در این انتخابات حضور پیدا کنم.
یادآور می‌شود، ظهر پنجشنبه 21 آذر نماینده آیت‌الله لطف‌الله دژکام با حضور در ستاد انتخابات شهرستان شیراز، کار ثبت‌نام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز به عنوان داوطلب حضور در انتخابات خبرگان رهبری را انجام داد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس سياست و اقتصاد روحانيت انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۲۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان و رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات با بیان اینکه «دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری ۸ سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است»، اظهار کرد: قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را بر عهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین اعلام کرد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد؛  سپس هیات رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیات رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیات رئیسه دائم نیز شامل ۷ نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نایب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

به گزارش ایسنا، انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

دیگر خبرها

  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود