Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، فصل هفتم مسابقه «یک دو صدا» به تهیه کنندگی مهدی ساعی با شعار نوبت ترانه در سه بخش خوانندگی، آهنگسازی و ترانه سرایی روز گذشته در استودیوی شماره یک رادیو ایران کلید خورد. علیرضا افتخاری، محمدرضا چراغعلی و سعید بیابانکی داوری مسابقه را بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فصل هفتم حدود ۲۰۰ نفر در بخش‌های مختلف اعلام آمادگی کرده اند و وبگاه مسابقه همچنان برای ثبت نام علاقه‌مندان باز است.

فصل ششم مسابقه «یک دو صدا» در حوزه بازیگری رادیویی با حضور ۲۴۰ نفر علاقه‌مند در فروردین ماه سال جاری شروع شد و شرکت کنندگان پس از طی مراحل و چالش‌های مختلف بازیگری به مرحله پایانی رسیدند تا در نهایت فصل ششم این برنامه برگزیدگان خود را معرفی کرد.

در فصل ششم این مسابقه، بازیگرانی شامل لاله صبوری، علی سلیمانی، عباس محبی، فرهاد بشارتی، امیر پارسی، جواد انصافی و مینا نوروزی‌فرد داوری مسابقه را بر عهده داشتند.

محمدجعفر محمدزاده مدیر رادیو ایران در مراسم افتتاحیه فصل هفتم مسابقه استعدادیابی رادیویی «یک، دو، صدا»، یکی از کارکرد‌های این برنامه را حفظ زبان فارسی و موسیقی ایرانی دانست.

مدیر رادیو ایران با اشاره به کیفیت اجرا‌های این دو فصل گفت: برنامه «یک، دو، صدا» یک برنامه چند وجهی است؛ به این معنا که هم خصلت تفریح و سرگرمی دارد، هم یک برنامه استعدادیابی است و هم ویژگی یک برنامه تعاملی را دارد.

وی اظهار کرد: در دنیای امروز، برنامه موفق برنامه‌ای است که به همه این ابعاد توجه کند. هیچ رسانه و برنامه رسانه‌ای نمی‌تواند مدعی باشد که بدون برقراری تعامل با مخاطبان می‌تواند افراد زیادی را به خود جلب کند. دوره رسانه‌های یک طرفه حتی در رسانه‌های مکتوب به پایان رسیده است.

او افزود: متأسفانه مدت‌هاست که به‌واسطه موسیقی‌های نازل، ذائقه مخاطب ایرانی افت کرده است. رادیو ایران خود را در خط مقدم حفظ زبان فارسی و موسیقی ایرانی می‌داند. ما در برنامه‌های رادیو ایران و از جمله در مسابقه «یک، دو، صدا» به دنبال ارتقای جایگاه زبان فارسی و موسیقی ایرانی و بازگشت آن به جایگاه شایسته هستیم.

مدیر رادیو ایران عنوان کرد: به همین دلیل از چهره‌های شاخصی بر داوری استفاده کرده‌ایم که علاوه بر ارزیابی آثار شرکت‌کنندگان، نکات آموزشی را نیز باری آن‌ها و شنوندگان رادیو ارائه کنند.

محمد زاده گفت: ما در رادیو ایران، از نفرات برگزیده فصل‌های قبلی این مسابقه در برنامه‌های شاخصی همچون کوی نشاط، پارک ساعی و صبح جمعه با شما استفاده کرده‌ایم و این روند را در فصل‌های بعدی نیز ادامه خواهیم داد تا این عزیزان در کنار هنرمندان پیشکسوت به تجربیات خود اضافه کنند.

مدیر رادیو ایران صحبت‌های خود را با اشاره به موضوع فصل هفتم مسابقه «یک، دو، صدا» یعنی خوانندگی، آهنگسازی و ترانه‌سرایی با این بیت از مولانا به پایان برد: آتش است این بانگ نای و نیست باد/ هرکه این آتش ندارد نیست باد.

مسابقه «یک، دو، صدا» به تهیه کنندگی مهدی ساعی روز‌های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۸ به مدت ۳۰ دقیقه از رادیو ایران پخش می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برنامه رادیویی مسابقه رادیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۲۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از آهنگ خلیج‌فارس به ۲ زبان فارسی و عربی در اراک

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک گفت: به مناسبت گرامیداشت دهم اردیبهشت سال جاری، از آهنگ خلیج‌فارس به دو زبان فارسی و عربی تهیه شده به سفارش این سازمان، رونمایی می‌شود.

محمود افتخاری‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی با تبریک فرارسیدن دهم اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس اظهار کرد: طی سال‌های اخیر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به همراه اربابان غریب‌شان که از انقلاب اسلامی و اقتدار ایران زخم خورده‌اند همواره سعی و تلاش فراوانی در تحریف نام خلیج فارس داشته‌اند تا از این تغییر نام اعتباری برای خود بیافرینند و این آبراه استراتژیک جهان را به نام خود درآورند.

وی افزود: البته اعراب حاشیه خلیج فارس در پیمودن این مسیر تنها نبودند و گاه گاه از سوی بعضی مؤسسات بزرگ غربی از جمله نشنال جئوگرافی نیز همراهی می‌شدند.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک تصریح کرد: این همراهی‌ها در نهایت به عذرخواهی این گونه مؤسسات و جایگزینی نام اصیل خلیج فارس به جای نام‌های جعلی دیگر شد.

افتخاری فرد خاطرنشان کرد: به مناسبت گرامیداشت دهم اردیبهشت ماه سال جاری، از آهنگ خلیج فارس به دو زبان فارسی و عربی تهیه شده به سفارش این سازمان، رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای ارج نهادن این روز بزرگ و با عنایت به برنامه‌ریزی انجام شده سفارش ساخت یک قطعه موسیقایی به نام خلیج فارس در دستور کار قرار گرفته شد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک گفت: این اثر امروز دوشنبه دهم اردیبهشت در صحن علنی شورا با حضور اعضای شورای شهر و شهردار اراک رونمایی می‌شود.

کد خبر 749104

دیگر خبرها

  • یک درگذشت، خبرهایی از حج و پخش ۳ سریال جدید از تلویزیون
  • رونمایی از آهنگ خلیج‌فارس به ۲ زبان فارسی و عربی در اراک
  • پخش صدای علیرضا قربانی قبل از مسابقه حساس فوتبال !
  • (ویدئو) دردسرهای فریدون زندی برای صحبت به زبان فارسی
  • آغاز ثبت‌نام مسابقه گویندگی و بازیگری رادیو
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • پاسداشت ادبیات، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش