Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های کشور با تاکید بر اینکه مطالبه گری باعث می شود سکان داران به خواب نروند گفت: نقد منصفانه و مشفقانه یک ارزش و اصل جسارت است و مطالبه گری یک قدر شناسی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کیش، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی در آیین گرامی داشت روز دانشجو که با حضور رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های هرمزگان در کیش برگزار شد با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی به نقطه ای رسیده ایم که دانشجویان ما صریح ترین، تندترین انتقادات و آسیب شناسی ها را انجام می دهند اظهار داشت: امروز دانشجویان ما دیدگاه های خود را با جسارت و جرأت ارائه داده و مطالبه می کنند، راهکار ارائه می دهند و شلاق نقد را بر بدن هر کس که مسئولیتی را در جامعه پذیرفته به حق می نوازند چرا که هر کس مسئولیت پذیرفته نباید خود را از این نقد مصون بداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقد منصفانه موجب می شود سکان داران به خواب نروند

وی افزود: این بیداری گری، نقدمنصفانه، دلسوزانه و مشفقانه است که باعث می شود سکان داران به خواب نروند و جامعه به بیراهه کشیده نشود این یک ارزش و اصل جسارت، شجاعت، جرأت و مطالبه گری یک قدر شناسی و نعمتی است که شهدا و بزرگ مردانی که در مقابل طاغوت جراـ کرده ایستادند و فریاد زدند پیشراول آن بودند.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها با گریزی به تاریخ پیروزی انقلاب افزود: 16 آذر روز شهادت سه دانشجویی است که در اعتراض به سفر نماینده آمریکا به ایران به شهادت رسیدند و این نگاه از آن زمان در دل دانشجویان ما کاشته شده و سال به سال و زمان به زمان رشد کرده و پرورش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه ما نباید فراموش کنیم کجا بوده ایم، کجا هستیم و کجا خواهیم رفت بیان کرد: در سال 1320 کشور در شرایطی قرار گرفت که آمریکا، انگلیس و شوروی تصمیم گرفتند وارد ایران شوند و بدون اطلاع و اجازه شاه ایران وارد شدند و سه روز هم دولت نتوانست مقاومت کند و شاه ایران را بیرون کردند وبا یک کشتی از بندرعباس خودمان به بمبی در هند فرستادند که دولت هند قبول نکرد و از آنجا به آفریقای جنوبی فرستاده شد و پس از آن شاه جدید برای ایران انتخاب کردند و حتی شاه برای دیدن آن ها در کشور خودش باید از آن ها درخواست دیدار می کرد که با منت و کلی معطلی تنها یکی از آن ها(استالین) با شاه دیدار کرد.

رستمی ادامه داد: با این گذشته ای که در آن مناسبات ما با بیگانان حقارت و تلخی زهر تحقیر در کام ملت بود؛ مردم خود حرکتی را شروع کردند و در جایی که کار به مردم سپرده شد نتیجه هم گرفتیم از پیروزی انقلاب، دفاع مقدس تا به امروز و حوادثی که توسط دشمنان طرح ریزی و در کشور اجرا می شد.

وی با اشاره به توانمندی و قدرت فرزندان ایران اسلامی در مرزهای آبی و خاکی و هوایی کشور افزود: توقیف نفت کش انگلستان در برابر تحرکات انگلیس و اخطار به ناو آمریکا، زدن پهپاد آمریکا در شرایطی که پس از غر و لندهای فراوان مجبور به تشکر از ایران شد که ایران هواپیمای سرنشین دار ما را نزده است و جواب ترورهای تهران و آذربایجان غربی که در کردستان عراق و دیر زور سوریه موشک های نقطه زن ایران بر سر و روی دست نشاندگان آنان( تروریست های مستقر در عراق و سوریه) بود.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های کشور در ادامه تاکید کرد: تمامی این عملیات ها توسط مجموعه ای فاخر از دانشمندان جوانی است که دست در دست مدافعان وطن گذاشتند و برآمده از دانشگاه هایی است که امروز دیگر متکی به دانشگاه های خارجی نیستند.

هر جا به جوانان فرصت دادیم پیروز میدان بودیم

وی افزود: ما می دانیم که تحریم هستیم و دانشمندان ما در رشته های حساس در کشورهای دیگر به اجبار یا باید تغییر رشته بدهند و یا تحصیلات خود را نیمه کار پایان دهند و یا گرفتار زندان و تحقیر در آن کشورها می شوند مانند دکتر سلیمانی که در عرصه پزشکی و درمان سرطان تحقیق می کرد که دوسال واندی به جرم خرید وسیله تحقیق در بازار دستگیر و زندانی شد، با بیماریهای فراوان دست و پنجه نرم کرد و در نهایت در تبادل با یک زندانی دیگر آزاد شد.

این مسئول در نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها با بیان اینکه دانشگاه های تحت تحریم و فشار امروز تنها با تکیه بر توان همین دانشمندان جوان در دانشگاه های داخلی به نقطه ای رسیده اند که در عرصه های مختلف هر جا فضا مهیا شد و مدیران دست در دست آن ها گذتشند نتایج درخشانی برای کشور آفریدند.

وی ابراز داشت: با افتخار می گوئیم که پزشکی ما امروز جز پزشکی های برتر منطقه است و در بسیاری از رشته های پزشکی جزء10 تولید کننده دانش و علاوه بر آن بهترین درمانگران هستیم. امروز کشوری که تحت ظالمانه ترین تحریم هاست در لیست پزشکی جهان جای گرفته و کسانی که به دنبال درمان با کیفیت و قیمت مناسب هستند به ویژه از کشورهای منطقه وارد جمهوری اسلامی ایران می شوند و از دریافت خدمات رضایت دارند و این یعنی مسیر دور زندن تحریم ها و ارزش افزوده ای که توان پزشکی برای ما رقم زده است.

رستمی تصریح کرد: در همه حوزه ها، جایی که دانشگاه همت کرد، جوان ها اراده کردند و مدیران فرصت دادند نتیجه ای جز پیروزی در آن نبود.

 مطالبه گری حق و ضرورت است

وی با اشاره به گلایه دانشجویان که در این مراسم سخن گفتند افزود: ما در حوزه های فراوانی گلایه مندیم و گلایه های بجا بخشی ناشی از آن است که به کسانی فرصت داده شده و مسئولیت پذیرفتند که به تعهدات خود عمل نکردند؛ چه در مجلس، چه در دولت و دیگر مجموعه ها که بخشی ناشی از تحریم های ظالمانه است.

رستمی با اشاره به اینکه مباداجلاد را فراموش کنیم و بر تن دوستی که تلاش خدمت دارد اما به دلیل تحریم ها و محدودیت های ایجاد شده نتوانسته رضایت آفرین باشد بتاریم گفت: خیلی کارهای خوبی در حال انجام شدن است بسیاری از نقدها را قبول دارم اما انسان های سالم و پاک فراوان داریم.

وی با بیان اینکه خبرهای برخورد با اختلاس ها به جای اینکه ما را دلسرد کند باید دلگرم کند که در جامعه ابزاری وجود دارد که یقه خطا کاران را می گیرد تاکید کرد: جامعه ای که دستگاه رسیدگی بتواند برادر، پسر و یا هر منتسب به مسئولان را که خطا کرده اند به پای محاکمه برساند، جریانی است که می توان به آن امید بست.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها تصریح کرد: خطر جایی است که متخلفان به واسطه رانت و ارتباط و مسئولیت مصون از رسیدگی شوند

وی با اشاره به اینکه امروزدر جامعه ای که بیش از یک میلیون دختر و پسر در حال عبور از سن ازدواج داریم چرا باید کسانی بتوانند با شعار کودک همسری ما را گول بزنند افزود: اگر در جامعه ای  موفق شدند با تبلیغات ویژه اولویت ها را تغییر داده و مسائل را عوض کنند باید احساس خطر کرد.

رستمی مطالبه گری را یکی از جریان های دانشجویی عنوان کرد که از ضرورت های جامعه است و افزود: این مطالبه را باید جریان دانشجویی شجاع و با جسارت داشته باشد و در سن شما آزادگی در مطالبه وجود دارد باید به این سو بروید اگر چه ممکن است راه را در مسیر گم کرده واشتباه هم بکنید.

دانشجویان نقطه عطف تحرکات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه اند

حجت الاسلام تقوی رئیس نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های هرمزگان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه علم واژه زیبایی است و عالم از این جهت که ملبس به عنوان علم شده زیبا گشته و آنکس که معلم یا متعلم است ستودنی است گفت: علم مایه خیر و برکت، سعادت، قدرت و عزت است پس باید هر روز و مناسبتی را که حتی نیم نگاهی به جایگاه  علم و دانش و دانشجو، معلم و دانشگاه دارد گرامی داشت.

وی افزود: نکته اساسی گرامی داشت روز دانشجو این است که دانشجو از دیر باز تا کنون و در آینده این سرزمین را باید بسازد و می سازد و نقطه عطف در تحرکات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه است

تقوی با اشاره به اینکه در سال 32 که اهریمنان خیال می کردند که پیروز و فاتح میدان نبرد با مردم در کودتای 28 مرداد بودند ادامه داد: با تمام ترفندها، توطئه ها و تلاش دشمن در آن برهه تاریخی فرزندان غیور این سرزمین در دانشگاه تهران کاری کردند کارستان.

وی با بیان اینکه ما در دوره های مختلف در قبل و حین انقلاب و دوران دفاع مقدس و این دوران شاهد درخشش فراوان این جوانان بوده ایم پس از عمق جان این عزیزان را می ستاییم خاطر نشان کرد: قدر خود را بیش از پیش بدانید و اگر می خواهید خوب رشد کنید به این حدیث امام جواد(ع) توجه فرمایید که مومن برای رشد و سعادت خود و جامعه اش به سه چیز نیاز دارد؛ توفیق الی الله، روحیه انتقاد از خود و انتقاد پذیری و داشتن شرح صدر و وسعت وجودی که اگر این ها را در خود تقویت کنید قله های سعادت دست یافتنی است.

پخش کلیپی از درخواست های دانشجویان، نقد و مطالبه گری چند تن از دانشجویان دانشگاه های کیش، اهدا لوح تقدیر به دانشجویان برتر از برنامه های جنبی این مراسم بود.

مراسم روز دانشجو با حضور جمعی از مسئولان کشوری، استانی و محلی ، اساتید و دانشجویان دانشگاههای جزیره کیش در سالن مینوی پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

انتهای پیام/ ح

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان ولی فقیه انقلاب اسلامی دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۲۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان

شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی یکی از مبلغان و علمای برجسته در جهاد تبیین که خدمات بسیاری در سنگر‌های مختلف ارائه کرد.

امامت جمعه بابلسر، امامت جمعه سیستان و بلوچستان، مسئولیت نهاد رهبری در آموزش عالی مازندران و گلستان، استاد حوزه و دانشگاه، عضویت در هیأت امنای دانشگاه سیستان و بلوچستان، عضویت در مجلس خبرگان رهبری، مسئولیت هیأت امنای دانشکده علوم قرآن زاهدان، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان، مازندران و گلستان، عضویت در هیأت امنای دریانوردی چابهارونماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان کاشان از مسئولیت‌ها و خدمات ارزشمند شهید آیت الله شیخ عباسعلی سلیمانی در دوران زندگی ۷۶ ساله اش بود.

آیت الله سلیمانی روز چهارشنبه ششم اردیبهشت ۱۴۰۲ در بابلسر به شهادت رسید.

روایت زینب دیوارگر از شهید آیت الله سلیمانی در نخستین سالگر شهادت این مجاهد انقلابی؛

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • حمایت جامعه دانشگاهی گلستان از دانشجویان معترض آمریکایی + فیلم
  • حمایت جامعه دانشگاهی گلستان از دانشجویان معترض آمریکایی
  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است
  • تجمع جامعه دانشگاهیان مشهد مقابل دانشگاه فردوسی مشهد
  • قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از دانشجویان آزادیخواه اروپا و آمریکا +تصاویر
  • قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از منادیان آزادی و دانشجویان اروپا و آمریکا +تصاویر
  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان
  • بیانات رهبر انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه کارگری است
  • دستگیری بیش از ۱۰۰ دانشجوی دانشگاه امرسون؛ حذف تصاویر حمله پلیس آمریکا به دانشجویان