Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: رهبر جریان حکمت ملی عراق بر ضرورت انتخاب فردی مستقل برای پست نخست وزیری کشورش تاکید کرد.

به گزارش خردادبه نقل از ایرنا،‌ دفتر رهبر جریان حکمت ملی عراق با انتشار بیانیه ای امروز پنجشنبه اعلام کرد که سید عمار حکیم در دیدار با «مارتین هاتسن»، سفیر جدید اتحادیه اروپا در بغداد، بر ضرورت انتخاب فردی مستقل برای پست نخست وزیری کشورش تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بیانیه خاطر نشان ساخته است که حکیم و هاتسن همچنین در این دیدار آخرین تحولات سیاسی عراق و منطقه و رابطه عراق با اتحادیه اروپا را بررسی کردند.

رهبر جریان حکمت ملی بر حمایت از تحقق مطالبات مشروع تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو و پیشبرد پروژه اصلاح نظام سیاسی که به یک ضرورت تبدیل شده تأکید کرد.

حکیم همچنین خواستار حفظ حالت مسالمت‌آمیز تظاهرات و جلوگیری از دخالت افراد نفوذی با هدف به خشونت کشیدن آن شد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق بر اهمیت شتاب در انتخاب شخصیتی مستقل، دارای مقبولیت اجتماعی و سیاسی، شجاع و پاکدست که توانایی اداره دولت انتقالی و تدارک انتخابات پیش از موعد را داشته باشد، تأکید کرد.

بعد از اعلام استعفای «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق در ۲۹ نوامبر گذشته (۸ آذرماه)، رییس جمهور عراق حسب قانون اساسی موظف به تکلیف فراکسیون بزرگ در پارلمان به معرفی نامزد جدید پست نخست وزیری است.

بر اساس نتایج انتخابات پارلمانی اردیبهشت ماه ۹۷، فراکسیون «سائرون» (مورد حمایت مقتدا صدر) به عنوان بزرگترین فراکسیون پارلمان موظف به معرفی نخست وزیر جدید است اما این گروه پارلمانی از حق قانونی خود انصراف داده و در عمل فراکسیون «الفتح» (هادی العامری) اینک مسوولیت معرفی نخست وزیر جدید را برعهده دارد.

«برهم صالح» رییس جمهوری عراق در این راستا در طول دو هفته اخیر رایزنی با رهبران سیاسی را برای طرح نام نامزد جدید پست نخست وزیری عراق آغاز کرده و حسب قانون باید ظرف ۱۵ روز نامزد جدید معرفی شود.

تظاهرکنندگان و برخی از جریان ها و رهبران سیاسی خواهان انتخاب یک فرد مستقل به دور از احزاب برای پست نخست وزیری عراق هستند. برچسب ها: عمارحکیم ، نخست وزیرعراق

منبع: خرداد

کلیدواژه: عمارحکیم نخست وزیرعراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۳۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها

امیر کویت و پادشاه اردن با صدور بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند تنش‌ها در منطقه باید کاهش یابد، از تشدید تنش نظامی اجتناب شود و راهکارهای مسالمت‌آمیز، عادلانه و جامعی برای درگیری‌ها ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، مشعل الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت و عبدالله دوم، پادشاه اردن امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای مشترک بر لزوم اتخاذ تصمیمی در راستای برقراری فوری آتش‌بس در غزه و حفاظت از غیرنظامیان تاکید کردند.

براساس گزارش الجزیره، دو طرف در این بیانیه مشترک اعلام کردند تنش‌ها در منطقه باید کاهش یابد، از تشدید تنش نظامی اجتناب شود و راهکارهای مسالمت‌آمیز، عادلانه و جامعی برای درگیری‌ها ایجاد شود.

در این بیانیه همچنین بر اهمیت امنیت و ثبات دریانوردی در گذرگاه‌های دریایی منطقه مطابق با قوانین بین‌المللی تاکید شده است.

پادشاه اردن و امیر کویت در این بیانیه مشترک مخالفت خود را با هر چیزی که منجر به توسعه جنگ، حملات زمینی به رفح یا کوچ اجباری فلسطینیان از سرزمین‌هایشان شود، اعلام کردند.

در این بیانیه همچنین بر اهمیت تکمیل ترسیم مرزهای دریایی میان کویت و عراق براساس معاهده‌های بین‌المللی و نیز احترام گذاشتن به حاکمیت کویت در مرزهای دریایی و زمینی‌اش براساس قطعنامه ۸۳۳ شورای امنیت سال ۱۹۹۳ تاکید شده است.

در این بیانیه همچنین بر پایبندی به توافقنامه تنظیم کشتیرانی دریایی در خور عبدالله بین کویت و عراق و لزوم پایبندی به پروتکل مبادله امنیتی و تجدید نظر عراق در تصمیم‌گیری برای لغو آن تاکید شده است.

توافق خور عبدالله یا توافق تنظیم کشتیرانی دریایی در خورعبدالله، یک توافقنامه مرزی بین‌المللی بین عراق و کویت است. این توافق در ۲۵ نوامبر ۲۰۱۳ در بغداد و در راستای اجرای قطعنامه شماره ۸۳۳ صادر شده توسط شورای امنیت در سال ۱۹۹۳ پس از چندین قطعنامه پس از حمله عراق به کویت در سال ۱۹۹۰ و نیز در ادامه فرایند تعیین مرز بین دو کشور به تصویب رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • معرفی برترین‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی
  • تست شخصیت با کلید؛ انتخاب کلید دلخواه از شخصیت پنهان شما می گوید!
  • خلیل الحیه، از رهبران حماس: آماده آتش‌بسی 5 ساله با اسرائیل هستیم/ حماس در صورتی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی تشکیل شود، آماده زمین گذاشتن سلاح و تبدیل به حزبی سیاسی است
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابسته نیست
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابستگی ندارد
  • رئیس فراکسیون کارگری: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • مستقل شدن روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی پیگیری می‌شود
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها