Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمدمهدی شهریاری» روز پنجشنبه در دیدار والی «آغری» ترکیه ضمن ابراز خوشحالی از تقویت مراودات استان‌های مرزی ٢ کشور و ضرورت بهبود روزافزون این مناسبات، آذربایجان‌غربی را استانی بهره‌مند از ظرفیت‌های کم‌نظیر در حوزه‌های انسانی، کشاورزی، گردشگری، معدنی و صنعتی برشمرد و افزود: دستاوردهای شاخص اقتصادی استان در ٢ سال اخیر در حوزه‌های کاهش نرخ بیکاری، بهبود شاخص محیط کسب‌وکار، رشد سرمایه‌گذاری و کسب پایین‌ترین نرخ تورم گویای عزم استان برای توسعه فراگیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی  به ظرفیت‌های کشاورزی و معدنی استان نیز تاکید و اضافه کرد: آذربایجان‌غربی در این زمینه‌ها در رتبه‌های برتر کشوری قرار دارد و این بخش‌ها می‌تواند از محورهای مناسبات اقتصادی 2 کشور باشد.
وی به خودکفایی در شرایط تحریم نیز اشاره کرد و ادامه داد: تحریم‌های اعمال شده از سوی دشمنان باعث شده تا در بسیاری از بخش‌ها به ویژه میکروالکترونیک و هوافضا به خودکفایی دست یابیم.
استاندار آذربایجان‌غربی افزود: به طور قطع، کشورهایی که در شرایط تحریم و فشارهای استکبار همراه ما هستند از حافظه مردم ایران پاک نمی‌شوند و کشور ترکیه از جمله آنهاست.
«شهریاری» تقویت مناسبات با ترکیه را مهم دانست و گفت: ارتباطاتی که از طریق حضور مسوولان شکل می‌گیرد، استحکام تاریخی مراودات را به همراه دارد.
وی اضافه کرد: به منظور تقویت مناسبات و بهره‌مندی ساکنان ٢ طرف مرز، بازارچه مرزی «ساری‌سو» به زودی به مرحله نهایی و تکمیلی می‌رسد.
والی آغری نیز در این دیدار با قدردانی از مهمان‌نوازی مسوولان استانی ضمن اشاره به پیوندهای تاریخی ٢ کشور و ضرورت توسعه این پیوندها، گفت: نقاط مشترک ٢ کشور می‌طلبد تا بیش از اینها برای نزدیکی مردم ٢ کشور توجه شود.
«سلیمان البان» با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تکمیل بازارچه «ساری‌سو» و نقش آن در اشتغالزایی، رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری افزود: از هرگونه پیشنهادی برای گسترش مراودات استقبال می‌کنیم.
وی با ابراز ناراحتی از تحریم های استکبار علیه ایران گفت: از این مسئله ناراحتیم و همه تلاشمان را برای کاهش سختی‌های ایران بکار می‌بریم.

برچسب‌ها ترکیه آذربایجان غربی هوافضا محمدمهدی شهریاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ترکیه آذربایجان غربی هوافضا ترکیه آذربایجان غربی هوافضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۴۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رسول عطائی در جلسه شورای اداری راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی که با حضور معاونین، مدیران و روسای ستادی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: به لحاظ سیاست‌های دولت در خانه دار کردن مردم باید تسریع در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن با توان پیمانکاران استانی و شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار قرار گیرد.   وی ادامه داد: با توجه به اینکه تامین زمین برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن انجام شده است، هدف‌گذاری برای اتمام پروژه‌های در حال احداث در سال جاری با برنامه‌ریزی انجام شده در اولویت کاری قرار دارد.   سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به اهمیت مردمی سازی ساخت مسکن در سال جاری اجرای طرح‌های خودمالکی و نوسازی در بافت فرسوده با بهره‌گیری از تشویقات طرح نهضت ملی مسکن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.   عطائی افزود: اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در شهرستان‌ها پیگیری گردد و تعامل سازنده با مدیران شهرستانی صورت گیرد و در صورت بروز مشکل باید مسائل در سریعترین زمان ممکن اعلام شود تا به سمت تحرک بیشتری حرکت کنیم.   وی بیان کرد: پیگیری روند اجرای طرح‌های راهسازی نیز از مسائل مهم و قابل توجه بوده که روسای شهرستان به این امر مهم نیز توجه ویژه داشته باشند.   در این جلسه روسای ادارات راه و شهرسازی در شهرستان‌ها به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

دیگر خبرها

  • تقویت سامانه بارشی از فردا پنجشنبه در آذربایجان‌غربی
  • بارش‌ها در آذربایجان‌غربی تقویت می‌شود/ثبت ۲۶ میلی‌متر بارندگی در سردشت
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • کشف ۳۰ کیلوگرم موادمخدر شیشه در مرز ارومیه
  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد
  • هدف دولت سیزدهم تقویت گردشگری در استان‌های غربی است
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد