Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از  شاتا، حمید زادبوم درباره یادداشت تفاهم سیزدهمین اجلاس همکاری‌های مشترک ایران و ازبکستان افزود: این یادداشت تفاهم در چند بخش شامل حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت، سرمایه گذاری خارجی، موارد گمرکی، نیرو، نفت، گاز و انرژی بوده است. همچنین همکاری های گردشگری، توسعه فناوری و علمی، فرهنگی و بهداشتی مورد نظر این یادداشت تفاهم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زادبوم تصریح کرد: ارتقا سطح همکاری‌ها در حوزه‌های حمل‌ونقل و ترانزیت کالا و همکاری در زمینه‌های کشاورزی و آب و همچنین در حوزه اسناد و امور حقوقی در یادداشت تفاهم سیزدهمین اجلاس همکاری‌های مشترک ایران و ازبکستان لحاظ شده‌اند.

معاون وزیر صمت گفت: از مهمترین توافقات انجام شده در این اجلاس، تهیه نقشه راه همکاری‌های دو کشور در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت و مبادله آن در سریع ترین زمان ممکن است.

زادبوم افزود: با توجه به لغو موافقتنامه تجارت ترجیحی پیشین که بین دو کشور مقرر شده بود و توافق برای تفاهم در مورد موافقتنامه جدید، مذاکرات دو طرف برای جمع بندی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: تقویت همکاری‌های مرتبط به حوزه حمل‌ونقل از جمله ریلی و جاده‌ای و راه اندازی خط مستقیم پروازی بین ایران و ازبکستان در این اجلاس به صورت ویژه مورد مذاکره قرار گرفت.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران اضافه کرد: همکاری‌های تجاری در چارچوب برگزاری نمایشگاه اختصاصی و اعزام هیات‌های تجاری دو کشور از دیگر برنامه‌های مورد توجه در این اجلاس بوده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: رضا رحمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۵۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهرداد بذرپاش در دیدار با وزیر حمل و نقل جمهوری کوبا با اشاره به اینکه بسیاری از توافقات گذشته میان دو کشور هنوز اجرایی نشده است افزود: در همکاری دو جانبه میان دو کشور بخش بنادر مورد تاکید ایران است تا برای دپوی کالا یک مرکز لجستیک و یا انبار از بنادر ایران در اختیار کوبا قرار گیرد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: بنادر ایران برای تردد دریایی از ظرفیت مناسبی برخوردار است که می‌تواند یک پیوند خواهر خواندگی میان دو کشور ایجاد شود و می‌توانیم کمیسیون مشترک نیز برای این مقوله داشته باشیم.
بذرپاش افزود: در حوزه هوایی نیز ایران آمادگی دارد در زمینه تعمیرات هواپیما همکاری‌های لازم را با این کشور داشته باشد.
وزیر راه و شهرسازی همچنین به مقام کوبایی پیشنهاد کرد در بخش ریلی از ظرفیت شرکت‌های ایرانی همانند واگن پارس و مپنا برای ساخت و تعمیرات لوکوموتیو استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا
  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • ۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا
  • دیدار وزیر دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی