Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@11:57:48 GMT

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین ایران و ازبکستان

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۵۷۴۰

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین ایران و ازبکستان

در سیزدهمین اجلاس همکاری‌های مشترک ایران و ازبکستان تفاهم‌نامه همکاری بین دو کشور به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس در تاشکند، در سیزدهمین اجلاس همکاری‌های مشترک ایران و ازبکستان تفاهم‌نامه همکاری بین دو کشور به امضا رسید.

معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت گفت: این یادداشت تفاهم امروز به امضای «رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و «الیار غنی اف» معاون نخست وزیر ازبکستان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«حمید زادبوم»: ادامه داد: این یادداشت تفاهم در حوزه های صنعت، معدن و تجارت، سرمایه گذاری خارجی، موارد گمرکی، نیرو، نفت، گاز و انرژی می‌باشد.

وی ادامه داد: همچنین همکاری های گردشگری، توسعه فناوری و علمی، فرهنگی و بهداشتی مورد نظر این یادداشت تفاهم در نظر گرفته شده است.

زادبوم تصریح کرد: ارتقا سطح همکاری ها در حوزه های حمل و نقل و ترانزیت کالا و همکاری در زمینه های کشاورزی و آب و همچنین در حوزه اسناد و امور حقوقی در یادداشت تفاهم سیزدهمین اجلاس همکاری های مشترک ایران و ازبکستان لحاظ شده اند.

معاون وزیر صمت گفت: از مهمترین توافقات انجام شده در این اجلاس، تهیه نقشه راه همکاری‌های دو کشور در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت و مبادله آن در سریع‌ترین زمان ممکن است.

زادبوم افزود: با توجه به لغو موافقتنامه تجارت ترجیحی پیشین که بین دو کشور مقرر شده بود و توافق برای تفاهم در مورد موافقتنامه جدید، مذاکرات دو طرف برای جمع بندی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: تقویت همکاریهای مرتبط به حوزه حمل و نقل از جمله ریلی و جاده‌ای و راه اندازی خط مستقیم پروازی بین ایران و ازبکستان در این اجلاس به صورت ویژه مورد مذاکره قرار گرفت.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران اضافه کرد: همکاری های تجاری در چارچوب برگزاری نمایشگاه اختصاصی و همچنین اعزام هیات های تجاری دو کشور از دیگر برنامه‌های مورد توجه در این اجلاس بوده است.

سیزدهمین اجلاس همکاری‌های مشترک ایران و ازبکستان امروز با حضور وزیر صمت در تاشکند با حضور هیات‌های تجاری دو کشور آغاز به کار کرد.

لینک کوتاه: asriran.com/002wy5

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ازبکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۵۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه مویدی، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در این خصوص گفت: در جریان بازدید از پاویون استان فارس، با حضور نمایندگان استانداری و هیات‌های بین‌المللی، دو تفاهم‌نامه همکاری استان فارس در کشت فراسرزمینی محصولات کشاورزی و همکاری در زمینه پرورش و صنعت گوشت قرمز با کشور مغولستان امضا شد.

وی افزود: یک تفاهم‌نامه همکاری نیز در زمینه بسته‌بندی و صادرات میوه و تره‌بار با کشور روسیه به امضا رسید.

این مقام مسوول به حضور بیش از دو هزار تاجر و بازرگان خارجی از حدود ۱۰۰ کشور دنیا در این رویداد بین‌المللی اشاره کرد و گفت: همچنین از دو سامانه در زمینه توسعه زنجیره تولید و ارزش گیاهان دارویی رونمایی خواهد کرد.

مویدی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در ۷ گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، پتروشیمی و سایر گروه‌های تولیدی برگزار شده است، افزود: امضای تفاهم‌نامه توسعه صنعت نفت و گاز با کشور چین نیز از دیگر اقدامات انجام شده در نخستین روز بود.

گفتنی است؛ نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در راستای نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازارهای بین‌المللی است که از روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه جاری در تهران و برای مدت ۵ روز آغاز به کار کرد.

کد خبر 6092339

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • به اندازه یک استخر هم از اقیانوس فرصت‌ها در آفریقا استفاده نکرده‌ایم