Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با بیان اینکه زیرساخت‌های الکترونیکی شدن کارنامه دانش‌آموزان فراهم است، گفت: برخی مدارس هم اکنون هم کارنامه‌های دانش‌آموزان را الکترونیکی ارائه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، برخی مخاطبان این خبرگزاری در سامانه «فارس من» خواستار این موضوع بودند که «کارنامه‌های کاغذی تحصیلی مدارس الکترونیکی شود!».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخاطبان فارس پرسیده بودند: بعد از حذف کاغذی قبوض چرا کارنامه های کاغذی مدارس که بیشترین استفاده را دارند حذف نمی شوند؟ آیا می دانید بعد از قبوض، بیشترین استفاده کاغذ مربوط به آموزش و پرورش در صادر کردن کارنامه ماهیانه در دو نوبت و امتحانات نوبت اول، نوبت دوم و شهریور است؟ خب چرا وقتی که می توان همه اینها رو الکترونیکی کرد ، قطع درخت چرا؟ از خبرگزاری فارس درخواست داریم به طور جد پیگیر این موضوع باشد.

خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: برخی مدارس هم اکنون هم کارنامه‌های دانش‌آموزان را الکترونیکی ارائه می‌دهند ضمن اینکه تمام کارنامه‌ها در سامانه‌های مدارس در حال حاضر ذخیره شده است و امکان بهره‌برداری وجود دارد.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر هم اکنون مسؤولان مدارس کارنامه دانش‌آموزان را از سیستم، پرینت گرفته و در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهند.

ساکی تصریح کرد: بر این اساس زیرساخت‌های الکترونیکی شدن کارنامه دانش‌آموزان فراهم است اما هر کاری نیاز به برنامه‌ریزی و فرهنگسازی دارد یعنی برای این اقدام، تمام خانواده‌ها باید دسترسی به اینترنت داشته و همچنین فرهنگسازی استفاده از آن ایجاد شود.

وی اضافه کرد: الکترونیکی ارائه کردن کارنامه دانش‌آموزان جزو برنامه‌های در دست اقدام است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش آموزان آموزش کیفیت مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۷۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین فرشیدی در حکمی صابر جباری فاروجی را به عنوان «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب کرد.

متن انتصاب دبیر کارگروه سلامت مدارس به شرح زیر است:

«با توجه به ضرورت اتخاذ تصمیمات یکپارچه در حوزه تعیین سیاست ها، تکالیف و خط مشی‌ها برای دانش آموزان و ایجاد و تداوم هم افزایی مراکز/ دفاتر مرتبط معاونت بهداشت در تعامل با حوزه­‌های درون بخشی و برون بخشی به ویژه وزارت آموزش و پرورش و با هدف سامان بخشی به فعالیت‌های مطلوب سلامت کودکان، نونهالان و نوجوانان در مدارس، نظر به تعهد و تجربه جنابعالی، بدین وسیله به موجب این ابلاغ جنابعالی به سمت «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب می­‌شوید.

امید است با یاری خداوند متعال و در سایه توجهات حضرت ولی­عصر (عج) در اجرای مأموریت­‌های این کارگروه و در راستای حفظ و ارتقای سلامت دانش­آموزان موفق و منصور باشید.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول!
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول، غیرقانونی است
  • زنگ سپاس معلم در مدارس همدان نواخته شد
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدارس خوزستان
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • به زودی زیرساخت‌ دارورسانی از طریق سکو‌ها فراهم می‌شود
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد