Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@21:13:55 GMT

وزیر اول اسکاتلند بار دیگر بحث استقلال را کوک کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۷۶۹۰

وزیر اول اسکاتلند بار دیگر بحث استقلال را کوک کرد

وزیر اول اسکاتلند امروز (جمعه) گفت، باید به اسکاتلند اجازه داده شود تا در پی پیروزی محافظه‌کارها در انتخابات پارلمانی بریتانیا، یک رفراندوم دیگر برای استقلال برگزار کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، نتایج خروجی انتخابات پارلمانی بریتانیا نشان می‌دهد حزب ملی اسکاتلند به رهبری نیکولا استورجن می‌تواند ۵۵ کرسی از ۵۹ کرسی در اسکاتلند را به دست بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیکولا استورجن،‌ وزیر اول اسکاتلند به اسکای نیوز گفت: اکنون یک وظیفه وجود دارد و آن اینکه به مردم اسکاتلند امکان انتخاب آینده خود را بدهند. یک تمایل واضح برای این ایده وجود دارد که اسکاتلند نباید با دولت بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس زمین گیر شود و بر خلاف خواسته‌اش از اروپا بیرون انداخته شود.

وی ادامه داد: بوریس جانسون شاید وظیفه دارد که انگلستان را از اتحادیه اروپا خارج کند. اما وظیفه‌ای برای خارج کردن اسکاتلند از اتحادیه اروپا ندارد. اسکاتلند باید فرصتی برای انتخاب آینده خود داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: همه پرسی اسکاتلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۷۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۲۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان

اتحادیه اروپا اعلام کرد این اتحادیه و آژانس انکشاف و همکاری سوئیس 20 میلیون یورو را برای توانمندسازی جوامع محلی و کاهش اثرات منفی تغییرات آب و هوایی به افغانستان کمک می کند.

در این اعلامیه آمده است ۱۵ میلیون یورو این کمک‌ها‏ از سوی اتحادیه اروپا و ۵ میلیون دیگر آن از سوی آژانس انکشاف و همکاری سوئیس در اختیار نهاد افغان‌اید و شرکایش قرار خواهد گرفت.

اتحادیه اروپا همچنین افزوده است این کمک‌ها به افراد آسیب دیده در چهار ولایت افغانستان اختصاص یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بوریس جانسون از رای‌دادن در انتخابات محلی باز ماند
  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • منع جانسون از شرکت در انتخابات محلی به دلیل نقض قانون
  • فیلم/حمایت از فلسطین در ورزشگاه سلتیک اسکاتلند
  • کمک ۲۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا