Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بخش اقتصادی- اجتماعی مرکز تحقیقات جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سالانه بیش از 500 تُن مغز بادام از گمرک استان صادر می‌شود، گفت: 98 درصد بادام تولید ایران به کشور هندوستان صادر می‌شود.

شهباز شمس‌الدینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به اقدامات پژوهشی مرکز تحقیقات جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در حوزه محصولات باغی، گفت: طبق این پژوهش‌ها بادام و هلو دو محصول اقتصادی در این استان محسوب می‌شود و به‌عنوان یک مزیت در بخش کشاورزی شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بخش اقتصادی- اجتماعی مرکز تحقیقات جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سالانه بیش از 500 تُن مغز بادام از گمرک استان صادر می‌شود، افزود: از نظر سطح زیر کشت محصول بادام این استان در رتبه سوم و از نظر تولید در رتبه دوم قرار دارد.

وی با بیان اینکه توسعه باغات بادام در اراضی کم‌بازده در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: همچنین بازاریابی این محصول مورد توجه قرار گرفته است؛ در حال حاضر 98 درصد بادام تولید ایران به کشور هندوستان صادر می‌شود.

شمس‌الدینی یادآور شد: چهارمحال و بختیاری در تولید محصول هلو رتبه پنجم در کشور را به خود اختصاص داده است و از لحاظ اقتصادی کشت هلو و بادام باتوجه به شرایط آب و هوایی مقرون به صرفه است.

انتهای پیام/68026/م

منبع: فارس

کلیدواژه: بادام صادرات چهارمحال و بختیاری کشاورزی توسعه باغات مزیت نسبی مرکز تحقیقات خبرگزاری فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۷۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ حجت امانی به خبرگزاری صدا و سیما گفت‌: این میزان صادرات از نظر ارزش دلاری ۹ درصد و از لحاظ تناژ کالا نیز ۱۵ درصد  درمقایسه بامدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
وی افزود: عمده محصولات صادرشده از طریق گمرک شامل محصولات پتروشیمی (کود اوره و آمونیاک)، محصولات فولادی، مصنوعات پلاستیکی، رب گوجه فرنگی، الکترود و سایر محصولات بوده که به کشور‌های ترکمنستان، آلمان، عراق  و سایر کشور‌ها صادر شد.
کاهش ۶۳ درصدی واردات به استان
سرپرست گمرک استان در ادامه با اشاره به کاهش واردات کالا در فرودین ماه نیز افزود: در این مدت   بیش از ۳۰۰ تن کالا به ارزش ۶۹۵ میلیون دلار از طریق گمرک وارد استان شد که با کاهش ۶۳ درصدی حجم کالای وارداتی و همچنین کاهش ۷۶ درصدی ارزش دلاری کالا‌ها  درمقایسه بامدت مشابه سال قبل مواجه بوده است.
عمده محصولات وارداتی الیاف شیشه بود که از کشور‌هایی شامل چین، و برزیل به کشور وارد شده است.

دیگر خبرها

  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • حضور چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • جریمه نقدی یک میلیاردی برای واحد تولیدی متخلف
  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف
  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • برگزاری سالانه ۱۰ کنگره شهدا در کشور
  • نرخ تورم ماهانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری کمتر است