Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه بین‌الملل ـ هیأت مساعدت سازمان ملل متحد برای عراق (UNAMI) ضمن محکومیت اعدام نوجوان عراقی در میدان «الوثبه» بغداد، بازداشت مرتکبان این جنایت وحشتناک و معرفی عاملان آن به دستگاه قضایی را خواستار شد. به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «السومریه‌نیوز»، این هیأت در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به شدت اعدام وحشیانه یک نوجوان در میدان الوثبه بغداد را محکوم می‌کنیم و آن را اقدامی غیر قابل قبول می‌دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بیانیه آمده است: افراد نمی‌توانند به دستان خود قانون را اجرا کنند، بلکه آن‌ها باید هر فردی را که متهم به ارتکاب اقدامات مجرمانه یا خشونت‌آمیز است، به مسئولان ذی ربط تحویل دهند.
هیأت مساعدت سازمان ملل متحد برای عراق (UNAMI) در ادامه از مسئولان خواست تا عاملان این اقدام شنیع را بازداشت کرده و آنها را به دستگاه قضایی تحویل دهند.
این هیأت در پایان همچنین تمامی اقدامات خشونت‌آمیز، ربودن و ارعاب معترضان را محکوم کرد.

واکنش عادل عبدالمهدی   عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر پیشبرد امور دولت عراق نیز با صدور بیانیه‌ای به حادثه قتل یک نوجوان عراقی و آویزان کردن وی بر تیر برق در میدان الوثبه واکنش نشان داد و اعلام کرد: این مسئله نشان می‌دهد گروه‌های سازمان‌یافته‌ای وجود دارد که تحت پوشش تظاهرات، دست به کشتار، ارعاب و تعطیل کردن دولت می‌زنند.

در این بیانیه آمده است: حادثه جنایتکارانه الوثبه، مهر تأییدی بر دیدگاه ماست که چندین بار درباره وجود گروه‌های سازمان‌یافته‌ای سخن گفتیم که تحت پوشش تظاهرات، دست به کشتار، ارعاب و تعطیل کردن دولت می‌زنند.

روز پنجشنبه در شبکه‌های اجتماعی عراق ویدئوی منتشرشده که در آن تظاهرات‌کنندگان میدان الوثبة یک نوجوان عراقی معترض را که گفته می‌شود با عده‌ای از دیگر از حاضرین اختلاف و درگیری مسلحانه داشته، به شکل فجیعی به قتل می رسانند. معترضان به این هم بسنده نکرده و جسد بی جان و برهنه این نوجوان را سپس از تیر چراغ برق به دار می‌آویزند.
رسانه‌های عراقی، نوجوان مقتول را با هویت «هیثم علی اسماعیل» 17 ساله معرفی کرده‌اند که گفته شده نوجوان مقتول که خود از معترضان بوده و بر اثر اختلاف و درگیری با عده‌ای از تظاهرات‌کنندگان به سمت آنان شلیک کرده که چهار نفر از هم محله‌ای‌های وی نیز در این درگیری کشته می‌شوند.
پس از این حادثه، تظاهرات‌کنندگان دیگر از راه رسیده و خانه‌اش را آتش می‌زنند و سپس با ضربه‌های چاقو او را می‌کشند.
فرماندهی نیروهای مسلح عراق نیز در این رابطه اعلام کرد که شخصی که در «میدان الوثبه» اعدام و به تیر برق آویزان شد، «هیثم علی اسماعیل» نام دارد که پس از درگیری لفظی با برخی از حاضران در تظاهرات، کشته شد.
بر اساس اعلام فرماندهی نیروهای مسلح عراق، این نوجوان عراقی از معترضانی که در نزدیکی خانه‌اش تجمع کرده بودند، خواسته بود آنجا را ترک کنند. مشاجره لفظی به درگیری منجر شد و او چند تیرهوایی شلیک کرد و همین امر موجب شد تا معترضان، منزلش را با کوکتل مولوتوف به آتش بکشند. سپس بر شمار معترضان افزوده شد و آنها پس از یورش به منزل و لخت کردن او، وی را کشتند و به تیربرق آویزان کردند.   بغداد و برخی شهرهای مرکز و جنوب عراق از نهم مهرماه صحنه اعتراض به فساد مالی و اداری، بیکاری، ضعف خدمات عمومی و اوضاع نابسمان معیشتی است که برخی عناصر خشونت‌طلب و نفوذی با سوءاستفاده این اعتراضات آن را به خشونت کشیدند. این اعتراضات تاکنون بیش از 400 کشته و هزاران زخمی برجای گذاشته است و معترضان با حمله به مراکز عمومی و اداری خسارت‌های هنگفتی به عراق تحمیل کرده است. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن بین الملل ایکنا سازمان ملل عراق قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۸۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان

ساکنان ولسوالی درایم ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان تجمع اعتراضی کم سابقه‌ای علیه طالبان برگزار کردند و علیه آن‌ها شعار دادند. در ویدیویی که از این اعتراضات در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، معترضان با حمل یک تابوت شعار «مرگ بر امارت» سر می‌دهند. طالبان حکومت خود را امارت اسلامی می‌نامد.

به گزارش بی بی سی؛ طلوع‌نیوز گزارش داده است که شماری از باشندگان این ولسوالی به دلیل کشته شدن یک غیرنظامی توسط افراد امنیتی طالبان دست به این تجمع اعتراضی زده‌اند.

منابع محلی گفته‌اند که این حادثه زمانی اتفاق افتاده است که افراد طالبان برای تخریب کشت خشخاش به این ولسوالی رفته بودند ولی با باشندگان محل درگیر و یک فرد کشته شد.

معترضان در این ویدیو می‌گویند که افراد طالبان وارد خانه‌های آن‌ها شده است.

دفتر سخنگوی فرماندهی امنیه ولایت بدخشان در واکنش به این حادثه گفته است که «تحرک و استفاده سوء تعدادی از افراد از چند دهقان و زارعین کشت خشخاش باعث بروز درگیری بین نیروهایی که موظف به تخریب بودند با زارعین شده است.»

دفتر سخنگوی فرماندهی همچنین گفته است که در درگیری پیش آمده «مردم محل با پرتاب سنگ و چوب به سوی مجاهدین در صدد به آتش کشیدن وسایط و سامان آلات آن‌ها برآمدند که این درگیری‌ها منجر به کشته شدن یک نفر از مردم محلی شد.»

به گفته فرماندهی ولایت بدخشان در حال حاضر اوضاع آرام و تحت کنترل نیروهای امنیتی است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌ های هوشمند را از سر گرفته‌اند

دیگر خبرها

  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • معترضان صهیونیست تظاهرات سکوت برگزار کردند
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • جشن فارغ‌التحصیلی با فضای ضد جنگ غزه در دانشگاه میشیگان آمریکا
  • مرور یک تجاوز شیمیایی
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی
  • ممنوعیت استفاده از کلمه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی ممنوع شد
  • تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان