Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@05:08:53 GMT

گزارش فروش هفتگی سینماهای کشور

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۸۲۵۳

گزارش فروش هفتگی سینماهای کشور

به گزارش خبرآنلاین، سینما در هفته‌ای که گذشت آرامشی نسبی را تجربه کرد. باز هم جدول فروش فیلم‌ها شبیه هفته‌های گذشته بود و همچنان هیچ فیلمی نتوانست از پس «مطرب» مصطفی کیایی بربیاید. فیلمی کمدی که پس از مدت‌ها توانسته تماشاگران زیادی را به سینماها بکشاند و حالا فروش آن از مرز ۲۰میلیارد تومان هم گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلمی که در دو، سه هفته گذشته ماجرای لمپن خواندن تماشاگرانش توسط مسعود فراستی جنجال‌برانگیز شد. عده‌ای به فراستی تاختند که نمی‌توان تماشاگر سینما را با این صفات نام برد، پرویز پرستویی و مصطفی کیایی هر کدام در مصاحبه‌هایی جداگانه به این منتقد تاختند که باید از مردم بابت این واژه عذرخواهی کند. فراستی اما از موضع خود کوتاه نیامد و گفت مرغش یک پا دارد و حرفش همان است که گفته!

این حرف اما بر فروش این فیلم نتوانست تاثیر منفی بگذارد. مخاطب سینما که بعد از مدت‌ها با یک فیلم کمدی روی پرده روبه‌رو شده بودند، نه تنها «مطرب» را حذف نکردند که دومین کمدی جدول فروش را هم پرفروش کردند. کمدی «چشم و گوش بسته» که تقریبا همزمان با «مطرب» اکران شده، این هفته نیز مانند هفته‌های گذشته در رتبه دوم جدول فروش سینماهای کشور قرار گرفت و توانست فروش کلی خود را به رقم بیش از 6/5میلیارد برساند. امین حیایی و بهرام افشاری بازیگران این فیلم هستند که به کارگردانی فرزاد موتمن ساخته شده است. 

این هفته اما یک فیلم جدید به چرخه اکران اضافه شد. فیلمی درام که از باران کوثری، حامد بهداد، فاطمه معتمدآریا، جواد عزتی، علی شادمان و... به عنوان بازیگران اصلی بهره می‌برد و از چهارشنبه گذشته اکران شده است و باید دید در غوغای استقبال مخاطبان از فیلم‌های کمدی آیا می‌تواند با فضای تراژیکی که دارد تماشاگر را برای دیدن «یک فیلم جان‌دار» به سینما بکشاند؟ با توجه به ترکیب بازیگران این فیلم این موضوع چندان بعید به نظر نمی‌رسد.

انصراف یک فیلم از اکران

اتفاق مهم سینمایی در هفته گذشته انصراف «تیغ و ترمه» از اکران بود. فیلمی که سال گذشته در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و نظرات مثبت و منفی متفاوتی دریافت کرد. آخرین ساخته کیومرث پوراحمد درحالی‌که قرار بود از بیستم آذرماه اکران شود انصراف داد، تا بار دیگر ماجراهای سانسور در نهادی غیر از سازمان سینمایی بر سر زبان‌ها بیفتد. برای انصراف سازندگان این فیلم از اکران دو دلیل گفته شد. اول شرایط نامناسب اکران که به نظر می‌سد به برخی از سینمادارانی برگردد که این فیلم را کم‌فروش تشخیص دادند و برای اکران آن رغبتی نداشتند و دوم آنطور که در برخی رسانه‌ها نوشته شد، تقاضای برخی از نهادها برای بررسی مجدد این فیلم برای در اختیار گذاشتن سالن‌هایشان برای اکران «تیغ و ترمه». اتفاقی که بارها به مشکلی برای اکران بعضی از فیلم‌ها اشاره شده و نهاد حوزه هنری که سالن‌های بسیاری را در سطح کشور در اختیار دارد فیلم‌ها را مطابق با سلیقه خودش اکران می‌کند. باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده آیا سازندگان «تیغ و ترمه» دلیل انصراف فیلمشان از اکران را واضح و روشن می‌کنند یا این اتفاق رخ نمی‌دهد.

جدول فروش تغییری نکرد

جدول فروش سینماها به نسبت هفته گذشته تغییر محسوسی را تجربه نکرد و فیلم‌ها با همان ترتیب دو، سه هفته گذشته در جدول فروش قرار گرفتند. «مطرب»، «چشم‌وگوش بسته»، «منطقه پرواز ممنوع» سه فیلم بالای جدول هستند که فاصله‌شان را با دیگر فیلم‌های در حال اکران حفظ کرده‌اند. در هفته‌ای که گذشت ۷۱۵هزار نفر فیلم‌های روی پرده را تماشا کردند که از این تعداد ۲۷۴هزار نفر تهرانی‌ها بودند. 

فروش کل سینماها هم ۷میلیارد و ۲۱۱میلیون تومان بود که سه میلیارد و ۶۰۱میلیون تومان آن را تهرانی‌ها پرداخته بودند. 

«مطرب» بیش از سه میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان از فروش کل را از آنِ خود کرد و «چشم و گوش بسته» با بیش از یک میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان در رتبه دوم جدول جای گرفت و فیلم نوجوانانه «منطقه پرواز ممنوع» هم حدود ۹۰۰میلیون تومان در گیشه سینماها فروش داشت.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۸۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز،قیمت خودرو امروز، چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، دومین روز نزولی خود را تجربه می‌کند. اغلب محصولات در بازار کاهشی گزارش می‌شوند، اما تعداد معدودی از آن‌ها، صعودی یا بدون تغییر معامله می‌شوند.

روز گذشته نرخ دلار به عنوان مهم‌ترین محرک بازار خودرو در بازار آزاد کاهشی شد و همین موضوع، دلیلی شد بر کاهش قیمت بیشتر در بازار خودرو. بنابراین از ابتدای روز جاری، بازار خودرو به صورت یک دست منفی گزارش می‌شود، اما شیب کاهش قیمت چندان بالا نیست.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی همانند روز گذشته، نزولی گزارش می‌شود.کوییک اتوماتیک R یکی از هاچ‌بک‌های ارزان‌قیمت دنده اتومات در بازار محسوب می‌شود که از ابتدای روز، تغییری ندارد و با قیمت ۵۴۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

آغاز دومین طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو | نوع خودرو، قیمت و زمان تحویل

شاهین G دیگر محصول تولیدی و رده بالای شرکت سایپا به شمار می‌رود که همانند برادر کوچک‌تر خود، هیچ نوسانی ندارد و به نرخ ۷۶۶ میلیون تومان قابل خریداری است.

دنا پلاس اتوماتیک رکورددار افت قیمت در بازار امروز بوده که ۱۴ میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته و با نرخ یک میلیارد و ۸۶ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

تارا دنده‌ای V۱ یکی از سدان‌های رده بالای ایران خودرو است که از صبح امروز افت پنج میلیون تومانی دارد و با ۷۶۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی به مراتب باثبات‌تر از خودروهای داخلی است. جک J۴ آپشنال اقتصادی‌ترین محصول مونتاژی کرمان موتور بوده که از صبح امروز تغییری ندارد و با ۸۸۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

فونیکس آریزو ۶ پرو که جزو سدان‌های رده بالای مونتاژی محسوب می‌شود که این خودرو نیز نوسانی ندارد و به نرخ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

هایما ۸S جدیدترین کراس‌اوور مونتاژی ایران خودرو از ابتدای امروز ۲۰ میلیون تومان ارزان شده و با یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

دیگنیتی پرستیژ یکی از محبوب‌ترین محصولات گروه بهمن به شمار می‌رود که ۴۰ میلیون تومان نسبت به روز گذشته ارزان‌تر شده و با دو میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

کد خبر 846854 برچسب‌ها خبر مهم گروه خودروسازی سایپا خودرو - ایرانی خودرو ايران خودرو خودرو مدرن، لوکس و هوشمند

دیگر خبرها

  • «مست عشق» و رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • «مست عشق» و یک رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۶ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد + آمار
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد
  • افت قیمت در اغلب خودروهای داخلی و مونتاژی + جدول
  • ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها
  • قیمت خودرو امروز ۵ اردیبهشت +جدول
  • قیمت خودرو امروز ۴ اردیبهشت +جدول