Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کانون کارآفرینی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای بهبود شرایط کسب‌وکار و اوضاع اقتصادی مدیران باید روحیه جهادی داشته باشند گفت: مهمترین مسئله در استان همگرایی، همراهی و هم‌سو شدن دستگاه‌های حاکمیتی برای جذب سرمایه‌گذار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، قریب به یک دهه است که حل مشکلات اقتصادی دغدغه بسیاری از مردم و برخی از مسؤولان کشور شده است؛ اگر شعارهای انتخاب شده برای سال‌های گذشته را مرور کنیم بهتر به این مهم پی‌می‌بریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیکاری، تورم، کاهش قدرت خرید مردم، بالارفتن ریسک سرمایه‌گذاری، قاچاق و ... از جمله مواردی هستند که کمتر ایرانی هست که با این مسایل درگیر نشده باشد و تقریبا تاکنون اتفاق جدی و محسوسی برای رفع این معضلات اندیشیده نشده است؛ البته قوانین خوبی در این حوزه مصوب شده ولی نداشتن ضمانت اجرایی عملا اثر این قوانین‌ را خنثی کرده است.

ماده 7 قانون اصل 44 یکی از قوانینی است که اگر اجرا شود شاهد تحولی در حوزه کسب و کار خواهیم بود؛ تسهیل در روند اخذ مجوز برای کسب و کار، تشکیل هیاتی برای مقررات‌زدایی در این حوزه، ایجاد درگاه ملی مجوزها از جمله موارد این قانون هستند که اگر محقق شود برکات زیادی دارد.

رضایت وزیر از عملکرد هیات مقررات‌زدایی

روز گذشته وزیر اقتصاد در دفاع از عملکردش در خصوص بخش‌هایی از قانون فوق از جمله هیات مقررات‌زدایی و صدور مجوز، گفت: در این باره باید بگویم هم هیأت مقررات‌زدایی خوب کار کرده و هم صدور مجوز‌ها در محیط الکترونیک را در دستور کار دارم که این کار را برای اصناف انجام دادیم که اصناف متقاضی در محیط الکترونیک، مجوز خود را تقاضا کنند. (جزییات)

در همین خصوص با امین مالکی صادرکننده نمونه استانی و کشوری در سال‌های متمادی، عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی و رئیس کانون کارآفرینی چهارمحال و بختیاری به گفت‌وگو نشستیم که ظاهرا نظرات متفاوتی هم با آقای وزیر دارند. 

امین مالکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه برای بهبود شرایط کسب‌وکار و اوضاع اقتصادی، مدیران باید روحیه جهادی داشته باشند، گفت: مهمترین مسئله همگرایی، همراهی و هم‌سو شدن دستگاه‌های حاکمیتی برای جذب سرمایه‌گذار است تا شاهد رشد و پیشرفت باشیم و همه این‌ها در سایه داشتن مدیرانی با روحیه جهادی امکان‌پذیر است.

رئیس کانون کارآفرینی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه به منظور اجرای ماده 7  اصل 44 قانون اساسی و برای اینکه تحول جدی در حوزه کسب‌وکار ایجاد شود باید مجوزهای مربوطه و نحوه اخذ آن‌ها تسهیل شود، ادامه داد: امروز اگر کسی برای اخذ مجوز به ادارات استان مراجعه کند روال به همان منوال سابق است و پنجره واحد برای این موضوع استفاده نمی‌شود.

رئیس کانون کارآفرینی چهارمحال و بختیاری : سامانه اخذ مجوز پس از مدت کوتاهی به فراموشی سپرده شد

وی با بیان اینکه  در اداره اقتصاد و دارایی درگاهی تعریف شده است که به عنوان پیگیری مجوزهای کسب‌وکار است، افزود: اما سرمایه‌گذار و تولیدکننده در گام نخست هیچ اطلاعی از این سامانه ندارد و حتی اطلاع‌رسانی دقیقی در این خصوص صورت نمی‌گیرد.

مالکی بخاطرنشان کرد: باید این سؤال مطرح شود زمانی که این پنجره واحد برای اخذ مجوز راه‌اندازی شد سه دستگاه صمت، گردشگری و جهادکشاورزی موظف شدند که زمینه‌های لازم را برای صدور مجوز فعالان حوزه تولید فراهم کنند اما چرا تنها زمان کوتاهی این سامانه فعال بود و سپس به فراموشی سپرده شد؛ چرا این موضوع به صورت جدی در استان چهارمحال و بختیاری اجرا نشده است.

وی با طرح این سؤال که اگر این سامانه به عنوان پنجره واحد اقتصادی فعال است توسط کدام دستگاه رصد می‌شود و اینکه تاکنون چه تعداد مجوز صادر شده است، اظهار داشت: این موضوعات در تمام جلسات اقتصادی مطرح می‌شود اما هیچ وحدت رویه‌ای مشاهده نمی‌شود.

هیچ قانون و قاعده‌ای برای اخذ مجوز وجود ندارد

عضو اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اگر این سامانه فعال است چرا برای سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان که برای اخذ مجوز به دستگاه‌های مربوطه مراجعه می‌کنند مشهود نیست، عنوان کرد: به نظر بنده هیچ قاعده و قانون مشخصی برای تولید و اخذ مجوز در استان وجود ندارد و عدم تعریف این قواعد یعنی عینک بدبینی مسؤولان به تولید و اینکه اهمیت چندانی برایشان ندارد.

وی، تنها راه گریز از بیکاری، رکود تولید و ورود سرمایه‌گذار را تسهیل شرایط اخذ مجوزها عنوان کرد و گفت: این اعتقاد را دارم که باید مدیران از این حالت خارج شوند و به مدیران جهادی تبدیل شوند، مدیرانی که دغدغه اصلی‌شان تولید و اشتغال شود.

مالکی با بیان اینکه احساس می‌کنم اگر مدیران دچار روزمرگی شوند نمی‌توانیم به این مهم دست پیدا کنیم افزود: اگر در جلسات اقتصادی استان این موضوعات مطرح و کارشناسی شود و یک کمیته کارشناسی برای رصد این مشکلات ایجاد شود کمک زیادی به حل این مسائل خواهد کرد.

هیات مقررات‌زدایی از حالت اسمی خارج شود

وی با اشاره به اینکه باید هیأت مقررات‌زدایی از حالت اسم خارج شود و تبدیل به بستری برای فعالیت اقتصادی شود، اضافه کرد: در ظاهر مشاهده می‌کنیم که همچین سامانه‌ای در استان وجود ندارد و روال صدور مجوز همان مراحل گذشته را دارد و عزم جدی برای ایجاد این سامانه‌ها و درگاه‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام/3339/م

منبع: فارس

کلیدواژه: کارآفرینی چهارمحال و بختیاری بیکاری قانون اساسی مالکی اصل 44 مقررات زدایی وزیر اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۸۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکاسان برای مشارکت در پروژه‌های سینمایی مجوز بگیرند

انجمن عکاسان سینما در ارتباط با فعالیت عکاسان غیرعضو در پروژه های سینمایی و نمایش خانگی اطلاعیه‌ای صادر کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، بنا به مصوبات هیات مدیره انجمن عکاسان سینما، همچون سنوات قبل به اطلاع تمامی عکاسان غیر عضو این انجمن می رساند، چنانچه برای عکاسی پروژه ای سینمایی یا نمایش خانگی دعوت بکار می‌شوند، پیش از آغاز رسمی پروژه، می‌بایست بصورت کتبی از انجمن صنفی عکاسان سینما مجوز لازم را دریافت کنند. جهت دریافت این مجوز موارد زیر رعایت شود.

1- نامه رسمی از طرف تهیه کننده، مدیر تولید یا کارگردان پروژه درخصوص دعوت به همکاری عکاس

2- ارسال رزومه عکاس

3-ارسال نمونه آثارعکاسی (عکاسی صحنه از سریال، فیلم کوتاه، تله فیلم، تئاتر) هیات مدیره انجمن صنفی عکاسان سینما بعد از بررسی موارد ارسال شده، پاسخ کتبی خود را اعلام می نماید.

احترام و پایبندی به حقوق حرفه ای انجمن عکاسان سینما می تواند درمسیرعضویت عزیزان فعال دراین حوزه بسیار موثر باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • کانون موسیقی نواحی تشکیل می‌شود/ معرفی مدیر هماهنگی
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • عرضه کتاب‌های غیرمجاز در نمایشگاه مجازی امکانپذیر نیست +فیلم
  • امکان عرضه کتاب‌های غیرمجاز در نمایشگاه مجازی وجود ندارد +فیلم
  • شورای حل اختلاف فراجا در کرمان فعال شد
  • عکاسان برای مشارکت در پروژه‌های سینمایی مجوز بگیرند
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد