Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که گروه‌های تروریستی و کلاه‌سفیدها قصد دارند اقدامات تحریک‌آمیزی با استفاده از سلاح‌های شیمیایی در ادلب و حلب انجام دهند و ارتش سوریه را به انجام آن متهم کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت دفاع روسیه ضمن هشدار نسبت به آماده‌سازی تشکیلات موسوم به "کلاه سفیدها" برای انجام حملات شیمیایی جدید در ادلب، گزارش داد که اقدامات عناصر تروریستی را رصد کرده است که در حال جمع کردن تعداد زیادی از تروریست‌ها و تجهیزاتشان در منطقه "ابو الضهور" در حومه جنوبی ادلب و جنوب شهر حلب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در همین راستا، یوری بورینکف، رئیس مرکز روسی آشتی ملی در پایگاه حمیمیم سوریه اظهار کرد: نیروهای روسی طی دو روز گذشته انتقال سکوهای پرتاب موشک و خودروهای زرهی توسط  گروه‌های تروریستی به جنوب غربی شهر حلب و اطراف منطقه ابو الضهور در حومه جنوب شرقی ادلب را رصد کرده‌اند.

وی افزود: اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است که تروریست‌های جبهة النصره با همکاری با تشکیلات تروریستی کلاه‌ سفیدها برای انجام عملیات‌های شیمیایی و تخریب زیربناها در برخی از شهرک‌های ادلب آماده می‌شوند تا با تهیه تصاویر و ویدئوهای جعلی و ساختگی و انتشار آنها در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی ارتش سوریه را متهم به استفاده از تسلیحات شیمیایی کنند.

پیشتر نیز، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده بود که کلاه سفیدها به همراه تروریست‌ها در حال فراهم سازی اقدامات تحریک آمیز جدید با استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه هستند. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هم هشدار داده بود که تحرکات با استفاده از سلاح‌های شیمیایی در منطقه کاهش تنش ادلب ممکن است هر لحظه اتفاق بیفتد. برچسب ها: مسکو ، تروریستها ، کلاه سفیدها ، ادلب وحلب

منبع: خرداد

کلیدواژه: مسکو تروریستها کلاه سفیدها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۸۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت ایرباس از تحریم های روسیه

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز اتاوا در بسته تحریمی ماه فوریه خود علیه مسکو، عرضه تولیدات غول تیتانیوم روسی وی‌اس‌ام‌پی‌او-آویسما، بزرگترین تولیدکننده تیتانیوم فرآوری‌شده در جهان را ممنوع کرد. این فلز برای صنعت هوافضا مهم و به دلیل استحکام نسبت به وزن آن ارزشمند است.

ایرباس کانادا بدون اشاره به جدول زمانی اظهار کرد: «ایرباس از اعمال تحریم‌های دولت کانادا بر وی‌اس‌ام‌پی‌او آگاه است و مجوز لازم را برای فعالیت‌های ایرباس مطابق با تحریم‌های قابل‌اجرا دریافت کرده است».

در حالی که اتحادیه اروپا به دنبال تشدید درگیری، بین روسیه و اوکراین، در ماه فوریه ۲۰۲۲ مسکو را به‌طور گسترده تحریم کرده اما از قرار دادن وی‌اس‌ام‌پی‌او در لیست سیاه خودداری کرده است. معافیت دولت کانادا برای آزادی عمل ایرباس در واردات جت‌های تولید شده در اتحادیه اروپا و ساخته شده با تیتانیوم روسی ارائه شده است.

ایرباس اعلام کرد که در سال ۲۰۲۲ از تیتانیوم روسی جدا می‌شود و مایکل شول هورن، مدیرعامل دفاع و فضای ایرباس در دسامبر همان سال گفت: «این جدایی چند ماه خواهد بود و به مدت سال نیست».

کد خبر 6087402 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است
  • قربانی با گل وارد 11 نفر شد (عکس)
  • پوتین: روش های تروریست ها روز به روز پیچیده تر و وحشیانه تر می شود
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • حمله تروریستی در بریانسک روسیه خنثی شد
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند