Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@02:14:25 GMT

چهره برجسته دوتار نوازی ایران درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۷۹۳۵۰

چهره برجسته دوتار نوازی ایران درگذشت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، استاد رمضان سلمانی(بردری) دوتارنواز و یکی از گنجینه‌های موسیقی شمال درگذشت دوتار نواز قدیمی خراسان رضوی به دیار باقی شتافت.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: استاد رمضان سلمانی (بردری) استاد دوتار نواز شمال استان سالها در صحنه موسیقی فعال بود و در نهایت پس از ابتلای به بیماری روحش پر کشید و دوتار را برای مردم کشورش باقی گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا محمدی افزود: استاد سلمانی در اجراهای مختلف استانی و کشوری بر صحنه ایستاد تا شادمانی را به مردم هدیه کند و هم اکنون درگذشت او ضایعه بزرگی برای جامعه موسیقی کشور است.

وی گفت: رمضان سلمانی(بردری) در سال۱۳۰۷متولد شد، او دوتار را نزد "رحیم خان بخشی"آموخت.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: او از قدیمی ترین روایتگران موسیقی کرمانجی منطقه به شمار می رفت و  ساکن روستای بردر از توابع باجگیران بود و به همین علت او را بیشتر با نام رمضان بردری می شناختند.

قرار است پیکر این هنرمند از محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قوچان با حضور هنرمندان تشییع و در باغ بهشت این شهر به خاک سپرده شود.

نمونه اثر صوتی و تصویری استاد سلمانی در دو پرونده موسیقی ثبت و در فهرست نمونه میراث ملموس یونسکو استفاده شده است.

 استاد سلمانی صبح روز ۲۱آذر به رحمت خدا رفت.

کد خبر 469786 برچسب‌ها موسیقی - چهره - ساز - آلبوم - اجرا استان خراسان رضوی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۹۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، احمد وحیدی پنجشنبه ششم اردیبهشت در حاشیه سفر خود به مشهد، افزود: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه هدف، آماده شده است.   وی ادامه داد: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در هشت حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.   دومین دور انتخابات برای شکل گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.   وزیر کشور در سفری یک روزه و با هدف شرکت در همایش مناطق آزاد و بازدید از کارخانه‌های احیا شده در خراسان رضوی، به مشهد سفر کرده است.

دیگر خبرها

  • ببینید | هشتم اردیبهشت سالروز درگذشت استاد نورالدین رضوی سروستانی
  • فیلمساز برجسته فرانسوی درگذشت
  • « لوران کانته » فیلمساز برجسته فرانسوی درگذشت
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • فیلمساز برجسته و برنده نخل طلای کن درگذشت
  • «لوران کانته» فیلمساز برجسته فرانسوی درگذشت
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی
  • خوش چهره: در جمع روحانیون برجسته سخنرانی می کردم، سوال شان این بود که مگر مملکت ما کمونیستی است که اینقدر بر اقتصاد تکیه می شود؟!