Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سازمان غذا و دارو، کیانوش جهانپور درباره وجود قرص و کپسول در کیک و ویفر و برخی فرآورده‌های غذایی افزود: این موارد به صورت عمدی و بعد از تولید و در سطح عرضه به انحای مختلف در برخی بسته‌ها قرار گرفته و شرکت تولیدی خاصی هم هدف این اقدام خرابکارانه قرار نگرفته است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو ادامه داد: آنچه مشخص است قرص و کپسول بعد از خط تولید و در سطح عرضه و در اقدامی خرابکارانه، هدفمند و سازمان‌یافته به بسته‌بندی تعدادی از محصولات وارد شده و مشکلی در سطح خطوط تولید و بسته‌بندی و حتی عرضه کلان از مسیر شرکت‌های پخش مجاز و رسمی مشاهده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت بیان کرد: تنها مرجع اظهار نظر در مورد محتوای این قرص و کپسول‌ها، آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و داروست و تا این لحظه گزارشی از وجود دارو‌های مخدر یا قرص برنج در نمونه‌های ارسالی نداریم. دارو‌های بررسی شده اغلب دارو‌های خانگی از جمله استامینوفن، بروفن، ستیریزین، هیدروکسی زین، متوکلوپرامید و حتی بلیستر خالی بوده و به نظر می‌رسد ایجاد رعب و وحشت و تخریب وجهه صنایع غذایی به طور عام مورد هدف بوده است.

وی اظهار داشت: تاکنون گزارشی از شناسایی و بازداشت عاملان این اقدام در دسترس نیست و موضوع فراتر از ماموریت حوزه سلامت بوده و ابعاد امنیتی و سیاسی داشته و دستگاه‌های مسوول جهت روشن شدن ابعاد آن به موضوع ورود کرده‌اند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو افزود: فروشگاه‌های مواد غذایی مکلف به تامین فرآورده‌های غذایی از شرکت‌های پخش معتبر و مجاز در قبال فاکتور رسمی فروش هستند و در صورت خرید از توزیع کننده‌های غیرمجاز در قبال پیامد‌های آن پاسخگو خواهند بود.

وی بیان کرد: محصولات عرضه شده توسط شرکت‌های پخش مجاز قابل رهگیری و پیگیری است، ولی متاسفانه برخی فروشگاه‌ها و محل‌های عرضه، محصولات غذایی را از توزیع‌کننده‌های غیرمجاز و بدون شناسنامه به قیمت‌هایی پایین‌تر تهیه می‌کنند و این مسیر دقیقا مدخل کالا‌ها و فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی غیرمجاز، جعلی و تقلبی است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: از اولیای مدارس و دانش آموزان و مصرف‌کنندگان می‌خواهیم محصولات غذایی را از صرفا از فروشگاه‌های معتبر تهیه کرده و هنگام خرید به سالم بودن بسته‌بندی و دستکاری نشدن بسته‌های محصولات دقت کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، در سراسر کشور مراتب را به سامانه تلفنی ۱۹۰ وزارت بهداشت گزارش بدهند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کیک وزارت بهداشت سازمان غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۹۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،سردار "یحیی الهی" در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پاسگاه انتظامی والانجرد اشهرستان بروجرد در سطح حوزه استحفاظی ۲ قاچاقچی را که در امر خرید و فروش انواع مواد مخدر فعالیت داشتند شناسایی و در عملیاتی ضربتی آن ها را دستگیر کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از محل اختفای متهمان موفق به کشف ۱۰ کیلو گرم مواد تریاک، ۲ و توقیف خودروی پژو قاچاقچیان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان گفت: متهمان به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899350

دیگر خبرها

  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • کشف و ضبط ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب
  • رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید
  • ایران به جایگاه خود در کدکس کشاورزی باز می گردد
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی
  • هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب