Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@01:08:46 GMT

توسعه کشور نیازمند ارتباط صنعت و دانشگاه است

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۰۲۳۰

توسعه کشور نیازمند ارتباط صنعت و دانشگاه است

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: باید ارتباط دانشگاه با صنعت را تقویت کنیم و نتیجه‌اش پژوهش هایی خواهد بود که می تواند به صنعت کشور کمک کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» امروز در جلسه امضای تفاهم نامه وزارت نفت با دانشگاه‌های آذربایجان شرقی اظهار داشت: این تفاهم نامه در راستای گام دوم انقلاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: در این مرحله می خواهیم ارتباط دانشگاه با صنعت را تقویت کنیم و نتیجه‌اش پژوهش هایی خواهد بود که می تواند به صنعت کشور کمک کند.

وی ادامه داد: به حوزه تجهیزات نظامی پیشرفته در کشور اشاره کرد و افزود: همه تجهیزات ناو های جنگی و زیردریایی ها همه با کمک جوانان و نخبه ها در دانشگاههای کشور و توان داخلی ساخته شده است که نشان از اقتدار علمی ما دارد.

همچنین «صالح هندی» مدیر اکتشاف وزارت نفت در سخنانی اظهار داشت: یکی از موضوعات اساسی شرکت نفت تعیین تکلیف مناطق مستعد و نفت خیز است.

وی ادامه داد: سعی می کنیم در بحث مطالعات زمین شناسی از ظرفیت های خود منطقه استفاده کنیم که با همکاری دانشگاه تبریز و دانشگاه صنعتی سهند قراردادی فی مابین امضا شده است.

مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز نیز در سخنانی اظهار داشت: دانشگاه تبریز در این مرحله وارد چرخه سوم شده و باید بستری در جامعه فراهم شود تا مسئولان از نخبگان دانشگاهی استفاده کنند اما مسئولان هنوز به دانشگاه‌ها ایمان ندارند، از این رو حمایت از نخبگان یکی از موضوعات اساسی در تمامی زمینه هاست.

بنابر این گزارش، طبق مفاد این تفاهم نامه که در بیت نماینده ولی فقیه در استان به امضاء رسید دانشگاه تبریز؛ متولی بررسی آنومالی های ژئو میکروبی منطقه دشت سراب است که احتمال وجود نفت در آن پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در این طرح از روش‌های ژئو مایکرو بیولوژی به منظور بررسی آنومالی های نفتی استفاده می شود تا مشخص شود آیا در این منطقه نفت است یا خیر؛ که در صورت وجود ماده نفتی ،شرکت ملی نفت یک حلقه چاه حفاری می کند.

طبق این تفاهم نامه قرار است دانشگاه صنعتی سهند؛ منطقه شمال غرب کشور را از نظر مطالعات اکتشاف نفت اولیه تحت پوشش قرار دهد و در این طرح تمرکز اصلی به حوزه‌های اصلی رسوبی است.

 

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد اجلاس نماز کانون های مساجد مجلس بودجه مجلس شورای اسلامی کانون های مساجد ارتباط صنعت و دانشگاه آل هاشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۰۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم نامه همکاری بین مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران و موسسه بهداشت عمومی ادوارد و سینتیای هند منعقد شد.

به گفته عباس استاد تقی زاده رئیس مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت، از آنجایی که موضوع تغییر اقلیم یک موضوع جهانی است و در راستای توسعه همکاری‌های بین المللی و بین المللی سازی دانشگااه، این تفاهم نامه امضا گردید. دکتر استاد تقی زاده اضافه کرد: این تفاهم نامه به منظور تبادل تسهیلات، دانشجویان و محققان، تدوین و اجرای تحقیقات مشترک، برگزاری برنامه‌های آموزشی مشترک، و توسعه شبکه‌های علمی در منطقه منعقد گردیده است.

وی افزود: مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت یکی از مراکز تحقیقاتی زیرمجموعه پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران است که در سال ۱۴۰۲ با هدف مقابله با یکی از مهم‌ترین چالش‌های قرن حاضر – تأثیرات تغییرات اقلیمی بر سلامت انسان – تأسیس شده است. مأموریت اصلی این مرکز شناسایی، تحلیل و ارائه راهکار‌هایی برای مقابله با این تأثیرات است. با توجه به گستردگی و پیچیدگی موضوع، مرکز تلاش می‌کند تا با استفاده از داده‌های علمی و رویکرد‌های نوآورانه، به بهبود شرایط زیست‌محیطی و بهداشتی جوامع محلی، ملّی و جهانی کمک کند. این مرکز از متخصص‌ترین و خبره‌ترین اساتید و محققان دانشگاه علوم پزشکی تهران برای انجام ماموریت‌های خود بهره می‌گیرد.

رئیس این مرکز تاکید کرد: مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت بر این باور است که همکاری و مشارکت عمیق میان افراد، دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، سازمان‌ها و سیاست‌گذاران می‌توان به راه‌حل‌های نوآورانه و پایدار برای مقابله با تغییرات اقلیمی دست یافت.

تقی زاده گفت: موسسه بهداشت عمومی ادوارد - سینتیا موسسه علمی در هند است که در حوزه‌های دانش و تحقیقات علمی در حوزه‌های سلامت جهانی، تغییر اقلیم و دیگر زمینه‌های مشترک فعال بوده و به واسطه شبکه دانشگاهی خود در کشور هند و دیگر کشور‌های جهان می‌تواند همکار مناسبی برای مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • همکاری دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه شرکت ایرانول و دانشگاه شریف
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال