Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-27@04:43:04 GMT

صادرات مجدد محصولات پت بطری و نساجی ایران

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۰۲۵۸

صادرات مجدد محصولات پت بطری و نساجی ایران

پول نیوز - مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان اعلام کرد: صادرات محصولات پت بطری و نساجی ایران از سرگرفته شد. به گزارش پول نیوز، رضا قاسمی شهری، مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان در حاشیه برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی نساجی ایران در نشستی خبری با اشاره به ثبت رکورد جدید فروش داخلی پتروشیمی تندگویان، گفت: با اجرایی شدن طرح فروش اعتباری به مصرف‌کنندگان واقعی صنایع تکمیلی زنجیره محصولات پلی‌اتیلن ترفتالات توسط بانک‌ها، دیروز رکورد فروش هفتگی پتروشیمی تندگویان شکسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با بیان اینکه در معاملات دیروز بازار بورس حدود  15 هزار و 114 تن محصول به خریداران داخلی عرضه شده است، تصریح کرد: در کنار ثبت رکورد فروش، پتروشیمی شهید تندگویان امسال موفق به ثبت رکورد جدید تولید محصولات شده است.
وی با اشاره به افزایش 20 درصدی تولید در پتروشیمی تندگویان از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال، اظهار داشت: چهار ماه از ماه‌های سال‌جاری امکان تولید بیش از 100 هزار تن محصول به ثبت رسیده که مهرماه امسال بالاترین میزان تولید ماهانه در تاریخ پتروشیمی تندگویان به میزان بالغ بر 110 هزار تن محصول به ثبت رسیده است.
این مدیر مسئول با اشاره به ازسرگیری صادرات محصولات زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات ایران، یادآور شد: با اخذ مجوز و پس از تامین نیازهای داخلی از آبان ماه امسال صادرات محصولات از سرگرفته شده که می‌تواند به افزایش ارزآوری برای اقتصاد کشور در شرایط فعلی بین‌المللی کمک کند.
قاسمی شهری با بیان اینکه هم اکنون حدود 20 گرید محصول در پتروشیمی تندگویان تولید می شود، افزود: تا پایان امسال تولید تجاری سه گرید جدید با هدف متنوع‌سازی سبد محصولات زنجیره پلی اتیلن ترفتالات در دستور کار قرار گرفته ضمن آنکه برای سال آینده هم تولید دو گرید جدید در برنامه قرار گرفته است.
وی با اعلام اینکه متنوع سازی سبد تولید محصولات منجر به افزایش تاب آوری و تولید محصولات با رویکرد بازارمحور خواهد شد، تاکید کرد: یکی از گریدهای جدید که به زودی تولید تجاری آن آغاز می شود «اچ تی پت» با هدف تامین خوراک صنایع پائین دستی تایر و لاستیک بوده و عملا این محصول نخ لاستیک است که منجر به قطع وابستگی کشور به واردات ان خواهد شد.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی تندگویان با اشاره به واردات سالانه حدود 20 هزار تن خوراک نخ لاستیک، تصریح کرد: با تولید گرید جدید در پتروشیمی تندگویان علاوه بر بی نیازی کامل کشور از واردات زمینه صادرات یک محصول جدید پس از تامین نیاز داخلی فراهم می شود.
قاسمی شهری از احداث یک طرح جدید با ظرفیت تولید 450 تن پت نساجی به عنوان یکی از برنامه های توسعه پتروشیمی شهید تندگویان نام برد و گفت: هم اکنون مجوز احداث این طرح از هیات مدیره هلدینگ خلیج فارس اخذ شده و مذاکرات خرید لایسنس و تامین فاینانس با یک شرکت خارجی آغاز شده است.
وی همچنین از بررسی ساخت یک طرح جدید با نام «ام.ای.جی» خبر داد و خاطرنشان کرد: برای نخستین بار این طرح با استفاده از خوراک «متان» احداث خواهد شد که تامین پایدارتر خوراک این مجمتع پتروشیمی کمک خواهد کرد.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۰۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳

گروه پاکشوما همچنین در مراسم روز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ از دو محصول جدید خود رونمایی کرد که این محصولات در دسته گروه محصولی تهویه مطبوع قرار گرفته است. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، گروه تولیدی و صنعتی پاکشوما با طرح های متنوع فروش اعتباری و فروشگاهی، متناسب با شرایط جامعه و نیاز بازار مانند طرح های اعتباری کالانو، بهین کارت سپه، رفاه کالا و ... 10.2 درصد افزایش تولید و 11.7 درصد افزایش فروش نسبت به فروردین سال 1402 را داشته است.

گروه پاکشوما همچنین در مراسم روز 28 فروردین 1403 از دو محصول جدید خود رونمایی کرد که این محصولات در دسته گروه محصولی تهویه مطبوع قرار گرفته است.

کولرگازی جدید هوشمند با عنوان Breez مجهز به تکنولوژی IOT یا همان اینترنت اشیا و محصول دیگر خود تصفیه هوای سری GIGA مناسب خانه های در ابعاد متوسط می باشد این محصولات به دلیل استفاده از فناوری یون ساز و همچنین فیلترهای دولایه می تواند هوای محیط را ضدعفونی کند. این هوشمندسازی باعث صرفه جویی در مصرف انرژی نیز می‌گردد.

شرکت پاکشوما یکی از بزرگترین شرکت های تولیدی و پیشرو در صنعت لوازم خانگی، سرمایه گذاری های بزرگی را در این صنعت انجام داده است که علاوه بر تامین نیازهای بازارهای داخلی سیاست های توسعه و بازار صادراتی کشورهای خلیج فارس، آسیای میانی و آفریقا را در دستور کار خود قرار داده است.

دیگر خبرها

  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی