Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-27@00:03:57 GMT

الگوی کشت با جدیت اجرا نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۰۸۴۰

الگوی کشت با جدیت اجرا نمی‌شود

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، سید رضا نورانی با اشاره به ممنوعیت صادرات١٧ قلم کالای کشاورزی ایران به عراق، اظهارداشت: این محصولات بیشتر در خوزستان، یزد و هرمزگان تولید می شوند و اگر قرار بود صادرت آنها ممنوع شود باید عراق چهارماه قبل به تولیدکنندگان اطلاع می داد تا آنها برای تولید برنامه ریزی نمی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: برای صادرات باید جهانی فکر کرد و نباید  به یک کشور متکی باشیم چراکه وقتی مسائل این چنینی پیش می آید دچار گرفتاری و چالش می شویم. باید بازارهای دیگری را مدنظر داشته باشیم که در چنین مواقعی تولیدکننده و صادرکننده با مشکل مواجه نشوند.

نورانی با بیان اینکه کشورهایی مانند روسیه و کشورهای اوراسیا نیز خواهان این محصولات هستند، افزود: برای صادرات به کشورهای اوراسیا و روسیه محصولات باید دارای گواهی های سلامت محور ( گلوبال گپ )باشند که تایید کند میزان سموم و کودهای شیمیایی محصولات و فلزات سنگین  در محصولات بیش از استاندارد بین المللی نیست.

وی با اشاره به اینکه هزینه دریافت این گواهینامه برای تولیدکنندگان بسیار بالا و زمان بر است، افزود:وزارت جهاد کشاورزی برای اخذ این گواهی نامه ها باید کمک های مالی و راهنمایی های لازم را به تولید کنندگان ارائه دهد. 

نورانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تدوین برنامه الگوی کشت و ارائه آن به کشاورزان، افزود: اصلاح الگوی کشت و تدوین الگوی کشت از برنامه های اصلی وزارت جهاد بوده و تا به امروز چقدر موفق بوده متاسفانه از عملکرد تولیدکنندگان اینگونه برداشت می‌شود که طرح تا به امروز جدی انجام نشده است.

این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: افزایش و یا کمبود برخی محصولات در سال جاری نشاندهنده آن است که طرح الگوی کشت انجام نشده است ؛ پیشنهاد می کنم وزارت جهاد کشاورزی آندسته از تولیدکنندگان محصولات کشاورزی که از طرح الگوی کشت حمایت می‌کنند را از مشوق های خرید تضمینی و یا از وامهای ارزان قیمت و ....... بهره مند کند. 

وی با اشاره به اینکه وزارت جهاد در بحث الگوی کشت برنامه هایی دارد، گفت: اینکه این برنامه ها به کشاورزان در استانهای مختلف ارائه شده یا نه؟ اطلاعی ندارم و معتقدم که باید اطلاع رسانی و فرهنگ سازی لازم انجام شود تا کشاورزان به اجرای برنامه کشت ترغیب شوند و اینگونه نباشد که برنامه ابلاغ شود اما کشاورزان آن را اجرا نکنند. 

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: محصولات کشاورزی اتحادیه ملی محصولات کشاورزی خوزستان وزارت جهاد کشاورزی روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۰۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ برنامه هفته کار وکارگر در مازندران اجرا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی باقری صبح چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در تقویم جمهوری اسلامی ایران، پنجم تا یازدهم اردیبهشت هر سال با عنوان «هفته کار و کارگر» نام‌گذاری شده است که در استان نیز با برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های مختلف، گرامی داشته می‌شود.

وی شعار هفته کارگر امسال را «مشارکت کارگر، جهش تولید، ایران قوی» عنوان کرد و افزود: هشتگ هفته کار و کارگر در فضای مجازی «پای کار ایرانیم» انتخاب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه محور برنامه‌های هفته کار و کارگر، تکریم و پاسداشت مقام کارگر و ارج نهادن به زحمات و تلاش‌های این قشر بی ادعا اما بسیار مهم و اثر گذار در جامعه است، خاطرنشان کرد: به‌مناسبت هفته کار وکارگر بیش از ۳۰۰ برنامه در استان با همکاری تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و تعاونگران و بسیج کارگری برگزار می‌شود.

باقری تصریح کرد: غبارروبی و تجدید میثاق با آرمان‌های والای شهدا در سراسر استان، برگزاری سی و پنجمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان و تجلیل از بیش از ۲۰ کارگر نمونه، گروه کار نمونه، واحد نمونه، مسئول ایمنی نمونه، خانه بهداشت کارگری برتر، برگزاری مانور ایمنی در کارگاه‌های پرخطر در سراسر استان، دیدار با خانواده شهدای کارگری، برپایی میز خدمت کارگری در شهرک صنعتی مصطفی خمینی ساری، دیدار کارگران و نمایندگان جامعه کار و تولید استان با مسئولان ارشد استان و برگزاری یادواره شهدای کارگری استان در شهرستان سوادکوه از مهم‌ترین برنامه‌های هفته کار و کارگر در استان است.

وی با اشاره به اینکه نیروی کار مهمترین سرمایه کشور است، بیان کرد: مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرمخاطب ترین گروه هدف شعار امسال بنام جهش تولید با مشارکت مردم است و برای رفع مشکلات کارگری استان تلاش می‌کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران احیای تعاونی‌ها را به عنوان یکی از ارکان اصلی مشارکت مردم در اقتصاد اعلام کرد و افزود: در نامگذاری سال جاری، به مقوله «مشارکت مردم» در جهش تولید توجه شده است و تاکید بر این مهم، به منزله ایجاد فرصت برای رشد تعاونی‌ها است.

باقری گفت: برای تحقق شعار سال باید از توانمندی تک‌تک آحاد جامعه و به‌ویژه بخش تعاون، کار و رفاه اجتماعی استفاده کنیم.

کد خبر 6087411

دیگر خبرها

  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت
  • زوج شاهنامه‌خوان بام ایران در شهر‌های ایران خوان خرد می‌گسترانند
  • برنامه ملی بازآفرینی در کشور اجرا می‌شود
  • نوری؛ استاندار: برای پیشرفت مازندران برنامه داریم
  • طرح «بوم»؛ شکوفایی خلاقیت‌ها یا باری روی دوش معلم؟
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران اجرا می شود
  • ۳۰۰ برنامه هفته کار وکارگر در مازندران اجرا می شود
  • ۲۷ سال برنامه‌های «راه شب» را اجرا کردم