Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ایرج حریرچی»  روز جمعه در پانل صنفی و تخصصی با موضوع اقتصاد سلامت در بیست و هفتمین مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران، وقتی برنامه نوشته می‌شود، بودجه سالانه کوچکترین برش از برنامه ۵ ساله است. در نتیجه باید برای این برنامه ۵ ساله هزینه در نظر گرفته شود. در مورد پزشک خانواده نیز باید منابع در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیلی از مدیران نظام سلامت در مقاطع مختلف زمانی، تعارض منافع داشتند. در قوانین ما این وجود دارد که کار دوگانه نباید انجام شود. در حالی‌که تعداد قابل توجهی از مدیران دچار این موضوع هستند، در نتیجه برخی از موارد موجود در قانون اجرایی نمی‌شود.

وی ادامه داد: یکی از نخست وزیرهای انگلستان در جلسه هیات دولت دچار درد قفسه سینه شد و شرایط او به شکلی بود که گفتند پزشک خانواده او بیاید. حالا باید پرسید چه کسانی از افرادی که شعار پزشک خانواده می‌دهند حاضرند روند نظام ارجاع و پزشک خانواده را برای خودشان طی کنند؟ هر وقت به فارس و مازندران رفتیم، می‌گویند این برنامه را جمع کنید.

رضایت سنجی از خدمات سلامت

حریرچی بیان کرد: از ۱۶۸ میلیون نفر مراجعه کننده به مراکز بهداشتی نظرسنجی کردیم که ۲۶ میلیون نفر پاسخ دادند و میزان رضایت ۹۵ درصد بوده است. وقتی کسی با ۵۰۰ هزار تومان جراحی قلب انجام می‌دهد، ممکن است نارضایتی هم داشته باشد، اما میزان رضایت او بالاست.

افزود: یکی از اصلی‌ترین دلایل نارضایتی در حوزه سلامت این است که از سال ۷۴ که قانون بیمه همگانی اجرا شد و بیمارستان‌های دولتی خودگردان شد، از آینده هزینه می‌کنیم. حتی یک سال در ۲۴ سال گذشته نیست که تاخیر در پرداختی بیمه‌ها وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر به عارضه تاخیر در پرداختی بیمه‌ها و خرج از آینده یعنی اوراق دچار شده‌ایم. متاسفانه به پزشکان برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز مجبور شده‌اند که اوراق بدهند. دولت و بیمه‌ها به هر شکلی که شده اصل پول را پرداخت می‌کنند. هرچند امکان دارد دیر پرداخت شده و ارزش پول کم شود.

معاون وزیر بهداشت گفت: سال ۸۹ که ۱۸.۶ درصد مردم بیمه نبودند، فقط سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت بیش از کل جمعیت بیمه شده داشتند. با اقدامات سازمان بیمه سلامت بیش از ۲ میلیون همپوشانی بیمه‌ای برطرف شد. در حال حاضر ۷.۹ درصد مردم بیمه نیستند.

تورم در حوزه سلامت

معاون کل وزارت بهداشت گفت: در اکثر سال‌ها، تورم در حوزه سلامت بالاتر از تورم در حوزه‌های دیگر بوده است. به طور مثال اگر تورم عمومی ۱۲.۹ درصد بوده، در حوزه سلامت ۱۷ بوده است. البته در سال‌های ۹۷ و چند ماهه ابتدایی ۹۸ تورم سلامت از تورم عمومی کمتر بوده است.

وی ادامه داد: بهترین سیستم‌های بهداشتی درمانی هم ۲۰ درصد از منابع خود را هدر می‌دهند و به طور متوسط این هدر رفت منابع حدود ۳۰ درصد است.

۴۷۲۱۲

کد خبر 1330766

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: وزارت بهداشت دولت باشگاه استقلال آندره استراماچونی انتخابات مجلس یازدهم عراق سینمای ایران سلامت وزارت بهداشت ایالات متحده آمریکا اصلاح طلبان دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۱۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاینه رایگان سالمندان کم توان در هفته سلامت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، لیدا تفتی افزود: پزشک و مراقب سلامت با حضور در منازل سالمندان کم‌توان با انجام معاینه مراقبت‌های بهداشتی را رایگان انجام دادند.

وی افزود: پزشک و مراقب سلامت مشاوره‌های پزشکی و بهداشتی شامل تغذیه، داروها، و پیشگیری از بیماری‌ها به سالمندان ارائه کردند.

تفتی گفت: خدمات لازم برای انجام آزمایش‌ها و اقدامات پاراکلینیکی سالمندان در محل سکونت آنها انجام شد.

کارشناس مسئول روابط عمومی مرکز بهداشت کیش خاطرنشان کرد: حضور پزشک و مراقب سلامت در منازل سالمندان کم‌توان، علاوه بر ارائه خدمات بهداشتی با هدف روحیه امید و نشاط برای این قشر از جامعه و خانواده‌های آنان انجام شد.

دیگر خبرها

  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت
  • خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • طرح پزشک خانواده طرحی برای ارتقای نظام سلامت
  • اتصال بیرجند و طبس به طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع
  • بستری شدن اورژانسی کارلوس ته‌وز
  • لزوم تدبیر جدی برای پرداخت مطالبات پزشکان خانواده
  • انگلیس هزینه‌های دفاعی را به ۲.۵ درصد افزایش می‌دهد
  • معاینه رایگان سالمندان کم توان در هفته سلامت