Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رویترز، سازمان ملل گفته که ارتش و پلیس شیلی اقدماتی مانند شکنجه و قتل‌های غیرقانونی مرتکب شده و باید تحت پیگرد قرار بگیرند.
اداره حقوق بشر سازمان ملل در گزارش خود آورده است که از اواسط ماه اکتبر ۲۸ هزار نفر بازداشت شده‌اند که یک هزار و ۶۱۵ نفر آن در انتظار محاکمه هستند.
«ایما گوئراس دلگادو» از مقام‌های سازمان ملل در ژنو گفت: ما متوجه شدیم که پلیس شیلی در مدیریت کلی اجتماعات به شیوه‌ای سرکوبگرانه عمل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ناآرامی‌های اخیر شیلی از ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) در اعتراض به افزایش بهای بلیت مترو آغاز و به تدریج به مخالفت با وضعیت اقتصادی در کشور منتهی شد که پیامد آن غارتگری، آتش‌افروزی و درگیری‌های روزانه بین معترضان و نیروهای پلیس بوده است.
معترضان به دستمزدهای پایین، هزینه‌های بالای بخش آموزش و بهداشت و شکاف عمیق بین فقیر و غنی در کشوری اعتراض دارند که از نظر سیاسی و اقتصادی تحت سلطه چند خانواده قدیمی و نخبه است. این بدترین بحران سیاسی شیلی در سه دهه اخیر است.
براساس گزارش‌ رسانه‌ها، اعتراض‌های ضد دولتی در این کشور ۲۶ کشته و بیش از ۱۳ هزار زخمی برجا گذاشته است. این تظاهرات در سیستم حمل‌ونقل عمومی سانتیاگو (پایتخت شیلی) اختلال ایجاد کرده و بخش خصوصی این کشور متحمل میلیاردها دلار ضرر شده است.
قانونگذاران شیلی به تازگی توافق کرده‌اند تا آوریل(فروردین-اردیبهشت آینده)، همه‌پرسی در مورد بازنویسی قانون اساسی این کشور برگزار شود. ۶۷ درصد از مردم شیلی معتقدند برگزاری این همه‌پرسی گامی مثبت در راستای تغییرات است.

برچسب‌ها ژنو شیلی سانتیاگو سازمان ملل حقوق بشر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ژنو شیلی سانتیاگو سازمان ملل حقوق بشر ژنو شیلی سانتیاگو سازمان ملل حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۲۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگيری عامل تيراندازی در خرم آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ فرمانده انتظامی خرم آباد گفت:در پی اعلام مرکز فوريت های پليس ۱۱۰ مبنی بر يک فقره تيراندازی به سمت اماکن خصوصی، مراتب در دستور کار پليس استان قرار گرفت.
سرهنگ نبی اله قاسمی افزود:مأموران کلانتری۱۶ خرم آباد با اشراف اطلاعاتی يک عامل تيراندازی را در اين زمینه شناسایی و با هماهنگی قضایی وی را در مخفيگاهش به همراه يک قبضه سلاح کمری دستگير کردند.
وی با بيان اين که متهم انگيزه خود را اختلافات قبلی عنوان کرد ،گفت:متهم به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شد.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل تیراندازی در خرم‌آباد
  • پسر جوان دایی و خاله‌اش را به‌خاطر ارثیه با ضربات سنگ به قتل رساند
  • دستگيری عامل تيراندازی در خرم آباد
  • طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد
  • قتل هولناک زن جوان به دست پسرش
  • قتل هولناک زن جوان به دست پسرش | حمله قاتل با اسید به پلیس
  • دستگیری پسر جوانی که مادر خود را به آتش کشید + جزئیات
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • سخنگوی طالبان گزارش یوناما را تکراری و تبلیغاتی خواند
  • طوفان‌الاقصی/ جایزه یونسکو برای خبرنگاران غزه