Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@18:48:33 GMT

ترکیه سفیر آمریکا را احضار کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۲۲۶۷

ترکیه سفیر آمریکا را احضار کرد

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه ترکیه مراتب اعتراض رسمی خود را نسبت به این اقدام سنای آمریکا به سفیر این کشور اعلام کرد.

پیش تر سفارت آمریکا در ترکیه در واکنش به تصمیم سنا برای به رسمیت شناختن «نسل‌ کشی» ارامنه اعلام کرده بود که موضع دولت آمریکا تغییر نکرده است.

سفارت آمریکا تاکید کرده بود که موضع دولت این کشور در رابطه با وقایع سال ۱۹۱۵ تغییر نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا آوریل گذشته در بیانیه ای از عبارت «فاجعه بزرگ» برای  وقایع سال ۱۹۱۵ استفاده کرده بود.

«ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نیز ضمن محکوم کردن تصویب قطعنامه‌ای در سنای آمریکا برای به رسمیت شناختن «نسل‌کشی» ارامنه ازسوی دولت عثمانی، گفت که این تصمیم تاثیری بر مواضع آنکارا در هیچ زمینه‌ای ندارد.

وی بامداد جمعه در پیامی توئیتری به رسمیت شناختن «نسل‌کشی ارامنه» ازسوی سنای آمریکا را «فهم نادرست از تاریخ برای کسب منافع سیاسی کوچک» خوانده و این اقدام را به شدت محکوم کرد.

کالین افزود: این تصمیم خنثی هیچ تاثیری در زمینه‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی بر مواضع به‌حق و قاطع ترکیه نخواهد داشت.

سنای آمریکا پنجشنبه‌شب قطعنامه‌ای را تصویب کرد که کشتار ارامنه در سال‌های جنگ جهانی اول از سوی دولت عثمانی را به عنوان «نسل‌ کشی» به رسمیت می‌شناسد؛ این قطعنامه پیشتر با رای قریب به اتفاق در مجلس نمایندگان آمریکا نیز تصویب شده بود.

ارمنستان قتل دسته‌جمعی ارامنه در میان سال‌های ۱۹۱۵ تا ۱۹۱۷ در دوران جنگ جهانی اول را به عنوان یک «نسل‌کشی» اعلام می‌کند.

ترکیه همواره اتهام «نسل‌کشی» را رد کرده و گفته است که در فاجعه سال‌های ۱۹۱۵ تا ۱۹۱۷ هم ترک‌ها و هم ارمنیان قربانی جنایت واقع شده‌اند.

310311 کد خبر 1330787

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا ترکیه باشگاه استقلال آندره استراماچونی وزارت بهداشت انتخابات مجلس یازدهم عراق لیگ برتر نوزدهم ایالات متحده آمریکا بوریس جانسون سینمای ایران دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۲۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم

اسحاق جهانگیری در گفت‌وگویی از وضعیت توسعه و رشد اقتصادی در کشور انتقاد کرد و گفت: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم.

به گزارش اعتمادآنلاین در ادامه چکیده ای از این گفتگو را می‌خوانید:

معتقدم در سال ۸۴ که دولت را به احمدی‌نژاد تحویل می‌دادیم خودروسازی ایران از خودروسازی ترکیه و چین جلوتر بود. دولت احمدی‌نژاد بنایی گذاشت که کشور از ریل توسعه خارج شد. امارات هم در زمینه اقتصاد در حال جلو افتادن از ماست. وقتی وزیر صنایع شدم از مردم ایران به خاطر شرایط خودرو عذرخواهی کردم. بعد از حذف پیکان طی پنج سال تولید خودرو را به یک میلیون دستگاه رساندیم. در دوره دوم اصلاحات خودرو‌های روز دنیا در کشور تولید شدند. پیکان حذف شد و خودروی ال۹۰ را با همان قیمت پیکان برای اقشار ضعیف تولید کردیم. مجلس هفتم دو طرح خارجی دولت آقای خاتمی را متوقف کرده بود. به نمایندگان مجلس گفتم، اجازه نمی‌دهم طرح تولید ال۹۰ با شرکت رنو را متوقف کنید، می‌خواهید استیضاحم کنید. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار می‌کند
  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد
  • دیدنی های امروز؛ از سالگرد نسل کشی ارامنه تا اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم