Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@02:41:32 GMT

۴۵ پروژه ملی حوزه فرهنگ و هنر در دست اقدام است

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۴۵۱۱

۴۵ پروژه ملی حوزه فرهنگ و هنر در دست اقدام است

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس صالحی جمعه شب در دومین روز از سفر خود به استان مرکزی در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان های ساوه و زرندیه اظهار داشت: شهرستان ساوه از سابقه چند هزار ساله و مفاخر در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری برخوردار است.

وی ادامه داد: یکی از رویکردهای وزارت فرهنگ این است که ایران فقط تهران نیست و باید تلاش کنیم که فضای فرهنگی، هنری و رسانه ای مناسب ازلحاظ زیر ساخت ها و رویدادها در شهرستان ها نیز توسعه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: با توجه به این نگاه چند اقدام انجام شده است به طوری که بودجه معاونت ها و سازمان ها ی مجموعه وزارت  ارشاد از ۲۰ درصد بوده تا پایان سال به ۴۰ تا ۵۰ درصد برسانیم تا رسیدگی به مشکلات استان ها تسریع پیدا کند.

صالحی بیان کرد: بر اساس تفاهم نامه های منعقد شده با استانداران بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد امضا شده است.

وی اظهار کرد: کشور مانند خانواده است و باید اعتماد اجتماعی متقابل بین مردم و مسئولین ایجاد شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: ۲۲ هزار کانون فرهنگی و هنری در سطح کشور وجود دارد و اعضای کانون مساجد به  دو هزار و ۸۰۰ نفر  افزایش پیدا کرده است.

صالحی گفت: مجموعه بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد ۷۰۰ میلیارد تومان می باشد که ۵۰۰ میلیارد تومان آن بابت بودجه و دستمزد هزینه می شود و رقم ۱۵۰ میلیارد تومان برای حوزه های متنوع، مساجد و فعالین قرآنی مصوب شده است.

وی افزود: ۱۳۰ میلیارد تومان منابع درآمدی استان مرکزی است که این رقم برای استان پایین است و قدرت را برای سایر موارد کم می کند.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در حوزه زیر ساختی شهرستان ساوه در صدد هستیم بحث پروژه سینما امید در کوتاه ترین زمان به نتیجه برسد.
صالحی بیان کرد: در ارتباط با بحث تالار مرکزی ساوه نیز تسهیلات بانکی مد نظر است. مسایل حوزه فرهنگی شهرستان زرندیه نیز پیگیری می‌شود.
وی گفت: در ارتباط با بحث های زیر ساختی بیش از ۲۶۰ پروژه نیمه تمام در حوزه وزارت فرهنگ وجود دارد که ۴۵ پروژه ملی  در این حوزه در دست اقدام است و وزارت خانه اجازه شروع پروژه ملی جدید ندارد.

کد خبر 4796695

منبع: مهر

کلیدواژه: عباس صالحی ساوه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین بارش برف ثبت نام کاندیداها یاسوج تعطیلی مدارس خطبه های نماز جمعه بیرجند انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۴۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت معصومه حائری (عروس امام خمینی (ره)) را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است:

"إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

در گذشت بانوی مومنه سرکار خانم معصومه حائری را به خاندان‌های معزز و مکرم امام راحل (ره)، حائری یزدی و فرزندان گرامی‌شان تسلیت عرض می‌کنم.

مجاهدت این بانوی گرامی در همراهی با آیت‌الله حاج آقا مصطفی خمینی(ره)  در سال‌های مبارزه و تبعید، ان شاءالله توشه و همراه مناسبی برای سفر آخرتشان خواهد بود."

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • ۳ پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:صدای امثال علی نژاد ها در غرب برای بی حجاب کردن دختران معصوم این مملکت صدای کودتای سازمان سیا است