Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-02@10:30:06 GMT

چرا سنگ کیسه صفرا می گیریم/ علائم سنگ صفرا

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۵۴۲۷

چرا سنگ کیسه صفرا می گیریم/ علائم سنگ صفرا

ساعت24 - سنگ کیسه صفرا در خانم‌های چاق و چند قلوزا شایع‌تر است، گفت: سنگ‌های صفرا بیشتر در افراد بالای ۴۰ سال دیده می‌شود.

ناصر ابراهیمی فوق تخصص گوارش با بیان اینکه سنگ کیسه صفرا در خانم‌های چاق و چند قلوزا شایع‌تر است، گفت: سنگ‌های صفرا بیشتر در افراد بالای ۴۰ سال دیده می‌شود.

 وی با بیان اینکه افزایش چربی خون به ویژه تری گلیسرید بالا یکی از عوامل ابتلا به سنگ کیسه صفرا است، افزود: افرادی که دیابت دارند مستعد ابتلا به سنگ کیسه صفرا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فوق تخصص گوارش با تاکید بر اینکه مصرف قرص‌های ضد بارداری که پروژسترون بالایی در بدن تولید می‌کنند با ایجاد وقفه در انقباض‌های کیسه صفرا بر تشکیل این نوع سنگ‌ها تاثیر دارند، تصریح کرد: در افراد کم تحرک و همچنین کسانی که عمل جراحی چاقی انجام داده اند سنگ کیسه صفرا بیشتر دیده می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه افراد قطع نخاعی در معرض ابتلا به سنگ صفرا هستند، گفت: مسئله وراثت نیز در ابتلا به سنگ صفرا دخیل است.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از برخی دارو‌ها نیز در ابتلا به سنگ صفرا نقش دارد، افزود: دارو‌هایی که برای کاهش چربی خون استفاده می‌شود و برخی از آنتی بیوتیک‌ها در ایجاد سنگ کیسه صفرا نقش دارند.

ابراهیمی با بیان اینکه گرسنگی‌های طولانی نیز می‌تواند به تشکیل سنگ در کیسه صفرا کمک کند، گفت: در حاملگی به علت افزایش تولید هورمون پروژسترون انقباض‌های کیسه صفرا کاهش یافته و فرد مستعد ابتلا به سنگ کیسه صفرا می‌شود.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سنگ صفرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۵۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصولی: ملی پوشان فوتسال حواله خودرو نمی گیرند/ در جریان انتقال پرسپولیس به مشهد نیستم+ فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، احسان اصولی بعد از بازگشت کاروان تیم ملی فوتسال در جمع خبرنگاران اظهار کرد:از پس فردا کارمان را برای جام جهانی فوتسال شروع می کنیم. با توجه به نظر شمسایی لیگ تا چند هفته برگزار می شود و طبق فیفادی ها برای تیم ملی فوتسال بازی در نظر می گیریم.

وی در مورد قرارداد سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: ما در خدمت شمسایی خواهیم بود و قرارداد تمدید می شود. بدهی از سال گذشته باقی مانده که به خاطر آخر سال پرداخت نشد اما کارهایش انجام می شود.

اصولی در مورد اینکه به تیم ملی فوتسال هم حواله خودرو داده می شود یا خیر گفت: نه این طور نیست البته حواله خودرو را که ما نمی دهیم اما در چارچوب تعریف شده پاداش در نظر می گیریم.

رئیس کمیته فوتسال در مورد اینکه سخنگوی شورای شهر مشهد از انتقال پرپسولیس به مشهد صحبت کرده گفت: من در جریان صحبت سخنگوی شورای شهر مشهد در مورد انتقال پرسپولیس نیستم.

برای مشاهده کامل صحبت های اصولی فیلم زیر را ببینید: 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش کلیدی لوازم پزشکی در بهبود سلامت بیماران
  • پوچتینو: از تاتنهام محبوبم سه امتیاز را می‌گیریم
  • این علائم هشداردهنده ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر است
  • آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در بروجرد
  • توزیع ۵۰۰ کیسه آرد در بخش گافر و پارامون بشاگرد
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • فیلم/شکار ریزپرنده اوکراینی با کیسه سیب زمینی
  • شکار ریزپرنده اوکراینی با کیسه سیب زمینی
  • ممبینی: فردا درمورد پاداش تیم ملی فوتسال تصمیم می‌گیریم
  • اصولی: ملی پوشان فوتسال حواله خودرو نمی گیرند/ در جریان انتقال پرسپولیس به مشهد نیستم+ فیلم