Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-06@23:20:43 GMT

بروکرها در ایران امنیت شغلی ندارند

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۵۷۸۸

بروکرها در ایران امنیت شغلی ندارند

کارگزار فن بازار منطقه‌ای استان قزوین گفت: برخی‌ها بروکر‌ها را به چشم بنگاه معاملات می‌بینند و پس از آشنایی آن‌ها را دور می‌زنند و از این جهت کارگزار‌ها امنیت شغلی ندارند.

فاطمه غفوری، کارگزار فن بازار منطقه‌ای استان قزوین در گفتگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، با اشاره به اینکه فعالیت خود را در حوزه بروکری از سال ۱۳۹۳ با همکاری فن بازار ملی ایران شروع کرد، اظهار داشت: در حال حاضر حدود پنج سال است که در حوزه انتقال فناوری و کمک به تجازی سازی و پیوند عرضه و تقاضای فناوری مشغول به کار هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته طی چند سال گذشته گفت: تلاش کرده ایم تا علاوه بر پیوند عرضه و تقاضا، برگزاری رویداد‌های تبادل در سطح ملی و بین المللی، احصای نیاز‌های فناوری در حوزه‌های صنعت، خدمات و گردشگری به حل مسائل نوآوری سازمان‌ها و شبکه سازی و سهم رسانی بازیگران اکوسیستم نوآوری بپردازیم.

غفوری همچنین افزود: ایجاد شبکه گسترده خدمات مورد نیاز در کل زنجیره ارزش، بازاریابی و فروش محصولات فناور و دانش بنیان، شناسایی و ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه فناوری، جذب سرمایه گذاران برای طرح‌های فناوری و استارتاپ‌های دارای توجیه اقتصادی، تسهیل در روند تجاری سازی دانش فنی و سایر فعالیت‌های حرفه‌ای که منجر به توسعه بازار فناوری شود، بخش دیگری از فعالیت‌های ما در حوزه انتقال فناوری بوده است.

وی همچنین تاکید کرد: مهمترین هدف ما ارزش گذاری و ارزیابی فناوری، انتقال فناوری بین المللی داخلی و خارجی، انجام اموری همچون ثبت اختراع، طرح‌های صنعتی و ...، برگزاری فستیوال‌های اختراعات در حوزه‌های تخصصی و برگزاری رویداد‌های نمایشگاهی تقاضامحور در راستای حمایت از پتانسیل‌های داخلی بخشی از عملکرد ما در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و ارتباط گیری آن‌ها با صنایع بوده است.

غفوری در خصوص چالش‌ها و مشکلاتی که پیش روی کارگزاران حوزه فناوری وجود دارد، تاکید کرد: در حال حاضر بروکر‌ها در کشور به یک بلوغ نسبی رسیده اند، اما مسئله اعتمادسازی در داخل اکوسیستم و عناصری که بروکر‌ها می‌بایست در درون آن‌ها تسهیل گری کنند هنوز اتفاق نیفتاده است و یا اگر اتفاق افتاده به لحاظ فنی عملکرد این بروکر‌ها برای طرفین عرضه و تقاضا صاحب ارزش نیست.

وی ادامه داد: متاسفانه به بروکر‌ها به چشم دلال‌های سنتی نگاه می‌کنند در صورتی که یک بروکر در اکوسیستم حوزه فناوری و نوآوری باید دارای مجموعه‌ای از توانمندی‌ها در حوزه‌های مختلف باشد تا بتواند نقش خود را در داخل اکوسیستم به خوبی بازی کند و موثر باشد.

کارگزار فن بازار منطقه‌ای استان قزوین تاکید کرد: یک بروکر باید به گونه‌ای رفتار کند که طرفین خدمات گیرنده از بروکر رضایت کافی داشته باشند و از طرف دیگر به لحاظ قانونی دچار مشکل نشوند، همچنین به لحاظ فنی عملیاتی که یک بروکر انجام می‌دهد باید پاسخگوی فنی هر دو طرف ماجرا یعنی عرضه کننده و تقاضا باشد و بتواند زمان تسهیل گری مسائل را در حوزه فناوری کاهش دهد.

وی تصریح کرد: متاسفانه هیچ کدام از این اتفاق‌ها نیفتاده و جامعه آماده نیست البته باید به این موضوع توجه کنیم که قوانین مدونی نیز در این حوزه وجود ندارد و هیچ دستگاه اجرایی و دولتی پشتیبان بروکر‌ها نیست و عملا به راحتی مانند فرآیند یک بنگاه معاملات ملکی فرهنگ دور زدن در آن غالب است و به محض ارتباط و آشنایی طرفین این امر محقق می‌شود و هنوز هم در سطوح بالاتر علمی این رخداد صورت می‌گیرد.

غفوری با بیان اینکه دور زدن بروکر‌ها به نحوی موجب عدم امنیت شغلی در این کار می‌شود، گفت: با توجه به اینکه هنوز جایگاه بروکری در کشور مشخص نیست و حتی مسئولان کشوری و استانی نمی‌دانند که کارگزاران در چه سطح و رده‌ای فعالیت می‌کنند و ارزش و اهمیت آن‌ها در انتقال فناوری چیست.

کارگزار فن بازار منطقه‌ای استان قزوین عنوان کرد: برخی تصمیم گیرندگان آشنا به وظایف و جایگاه بروکر‌ها نیستند و حتی دیده می‌شود وقتی دستگاه‌های دولتی عنوان می‌کنند که حق الزحمه کارگزاران باید بر مبنای نظر ساعت محاسبه شود و نهایتا عملکرد آن‌ها را در حد برگزاری یک یا دو ساعته جلسات B2B می‌بینند.

وی با بیان اینکه کار بروکری در ایران و در اکوسیستم فناوری و نوآوری کار بسیار دشواری است، گفت: ما باید ابتدا تلاش کنیم تا این اکوسیستم را تقویت کنیم، سایر عناصر را بشناسیم و به موازات آن بروکر‌ها را کددار کنیم چرا که در کشور نیز ممکن است هر فردی با نام بروکر در این فضا فعالیت غیرقانونی نیز داشته باشد.

غفوری در خصوص حمایت‌هایی که باید از کارگزاران صورت بگیرد، گفت: اول از همه بروکر‌ها باید دارای جایگاه قانونی باشند، یک بروکر باید شخصیت حقیقی و حقوقی واحد داشته باشند و در کنار آن آموزش‌های لازم را ببینند همچنین لازم است شرایط احراز فعالیت آن‌ها در بین فناوران و تولیدکنندگان با ارائه کد‌های رهگیری قابل شناسایی باشد، زیرا زمانی که یک بروکر پای یک قرارداد می‌آید تایید اصالت آن اهمیت ویژه‌ای دارد.

کارگزار فن بازار منطقه‌ای استان قزوین درباره اصالت امضا پای قرارداد‌ها تاکید کرد: برای امضای یک قرارداد لازم است تا بانک ها، VC ها، پارک‌های علم و فناوری، صنایع و شتاب دهنده‌ها شناخت کافی از شخص واسط داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به بروکر‌ها به چشم یک دلال و واسطه نگاه می‌کنند، اظهار کرد: متاسفانه سطح اعتماد فناوران و سرمایه گذاران به بروکر‌ها پایین است و هنوز هم این گروه‌ها نمی‌دانند که یک بروکر برای ورود به این عرصه تخصص‌های لازم مثل فن مذاکره و یا قوانین بین المللی برای انتقال فناوری و آشنایی با اصول قرارداد‌ها را فراگرفته و این توانایی را دارد که فضای کسب و کار‌های نوین را به خوبی بشناسد و بتواند فناوری‌های مورد نیاز صنایع را فراهم نماید.

غفوری ادامه داد: متاسفانه امروز شاهد این هستیم که هیچ کس سر جای خود ننشسته و واژه ها، عناوین و عبارات مختلفی در طی چند سال گذشته وارد صنعت کشور شده که متولیان و مسئولان در سمت‌های مختلف از این واژه‌ها دفاع می‌کنند، اما علم کافی نسبت به آن را ندارند از سوی دیگر برخی مسئولان بدون اطلاع از حوزه‌ای که در آن جایگاه و سمت دارند احراز پست کرده اند و تصمیم گیری‌هایی انجام می‌شود که به نفع هیچ کس نیست.

کارگزار فن بازار منطقه‌ای استان قزوین با بیان اینکه ما در کشور جوانان با استعداد و نخبه بسیاری داریم گفت: این جوانان می‌توانند از نظر ایمنی اکوسیستم را برای یک شتاب گیری مضاعف به سمت ایجاد ارزش افزوده هدایت کند، زیرا علم و عمل هر دو در وجود این جوانان وجود دارد و ما موظفیم خلاقیت را در آن‌ها بارور کنیم نه اینکه باعث از بین رفتن آن شویم.

وی با بیان اینکه امکان شبکه سازی در حوزه‌های مختلف خلاقیت، نوآوری و فناوری در کشور وجود دارد، گفت: امروز شاهد آن هستیم که بخش‌هایی همچون کشاورزی، صنعت، معدن، تجارت و گردشگری زمینه‌های مناسب برای سرمایه گذاری را دارد و اگر اتفاق مهمی در این حوزه نمی‌افتد به دلیل برخی سوء مدیریت‌ها است.

غفوری افزود: ما در سیستم می‌بینیم کمیسیون ها، شوراها، کمیته‌ها و مراکز مختلف ذیل سازمان‌ها هر روز ایجاد می‌شود و هر کسی هم با ادعا کاری انجام می‌دهد، اما در نهایت یک هم افزایی به وجود نمی‌آید و همین امر هم موجب شده که در بخش‌های مختلف نقص‌های عمده‌ای را ببینیم و متاسفانه خیلی از مدیران از کلمه دانش بنیان تنها به نفع خود بهره می‌برند.

کارگزار فن بازار منطقه‌ای استان قزوین خاطرنشان کرد: بسیاری امروز از این واقعیت‌ها دوری می‌کنند، اما لازم است که ما به مسائل کمی جدی‌تر توجه کنیم و نباید به دنبال شو و برگزاری رویداد‌های مختلف باشیم و اگر از همین امروز کار حقیقی را شروع کنیم مطمئن هستم تا هفت یا هشت سال آینده رتبه‌های برتر منطقه را به دست خواهیم آورد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری انتقال فناوری بروکر امنیت شغلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۵۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات دیدار و گفتگوی گروسی با امیرعبداللهیان

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر امیرعبداللهیان تاکید کرد سفر شما به ایران در زمانی درست بویژه با توجه به شرایط پیچیده و حساس منطقه انجام شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان بر اهمیت جایگاه و نقش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد و افزود: اتخاذ مواضع بی‌طرفانه و حرفه‌ای جنابعالی بعنوان مدیرکل آژانس علاوه بر کمک موثر در همکاری های ایران و آژانس، در بازگشت امنیت و ثبات پایدار در منطقه نیز تاثیرگذارست.

امیرعبداللهیان ضمن تشریح ابعاد عملیات مقتدرانه نیروهای مسلح کشورمان علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تاکید کرد: بدلیل بی عملی شورای امنیت سازمان ملل، گزینه‌ای جز دفاع مشروع براساس حقوق بین‌الملل در مقابل جمهوری اسلامی ایران برای تنبیه رژیم متجاوز باقی نماند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان برخی تهدیدات مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر بکارگیری بمب اتمی را تهدیدی آشکار برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی دانست و وظیفه بسیار مهم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در قبال اینگونه اظهارات خطرناک توسط مقامات رژیمی دارای زرادخانه تسلیحات اتمی را مورد تاکید ویژه قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر سوابق بدعهدی آمریکا در توافقات گذشته در مورد برنامه صلح‌ آمیز هسته‌ای ایران، تاکید کرد نباید همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار داشته باشد.

وی افزود این همکاری می بایست در مسیر درست خود ادامه یابد و در عین حال باید احساس کنیم که در قبال این همکاری، گشایش ایجاد می‌شود.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفرش به تهران و حضورش در کنفرانس هسته‌ای اصفهان، نقش و موضع ایران در برقراری ثبات و امنیت پایدار در منطقه را حائز اهمیت خواند و رویکرد ایران در برسمیت شناختن و تقویت همکاری اطمینان بخش با آژانس را در همین راستا ارزیابی کرد.

گروسی تاکید کرد: تقویت روند همکاری بین ایران و آژانس موجب ناکامی طرف هایی خواهد شد که با هر توجیه و بهانه‌ای بدنبال تشدید درگیری، تنش و تقابل در منطقه هستند.

وی با اشاره به سفر موفقیت آمیز قبلی خود به تهران و حصول توافق با ایران، ابراز امیدواری کرد در این سفر نیز توافقات خوبی در راستای تقویت همکاری طرفین صورت پذیرد و در این راستا بر اهمیت مشورت و رایزنی بین ایران و آژانس برای دستیابی به تفاهم برای حل و فصل موضوعات تاکید کرد.

کد خبر 849871 برچسب‌ها رافائل گروسی هسته‌ای - آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حسین امیرعبدالهیان خبر ویژه

دیگر خبرها

  • جزئیات دیدار و گفتگوی گروسی با امیرعبداللهیان
  • رویداد بین‌المللی «فارِس اواردز» برگزار می‌شود
  • اقدامات رژیم صهیونیستی امنیت کل منطقه را به خطر انداخته است
  • آخرین خبرها از لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • تصمیم نهایی وزارت کار درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟
  • پیشنهاد دائمی شدن قراردادهای موقت مشاغل پنج ساله به کجا رسید؟ | آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • روایتی کامل از شب حمله ایران به اسراییل
  • فقدان امنیت شغلی؛ دغدغه اول جامعه کارگری
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس