Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان گفت :در سال‌جاری با هدف حفظ آبدهی وجلوگیری از تخریب قنوات تاکنون ۲۳۰میلیارد و۷۹۷میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی، استانی وستاد بحران مصوب وبه سازمان جهاد کشاورزی استان ابلاغ شده است.

جعفر زربافتی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: در صورت تخصیص کامل این میزان اعتبار احیا، مرمت، بازسازی و بهسازی ۳۳۱رشته قنات توسط سازمان برنامه ریزی شده که اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد قنات بعنوان سازگارترین فناوری استحصال آب با محیط زیست و پایدارترین نوع تأمین آب در کشاورزی است ومیبایست برای حفظ و نگهداری این میراث ماندگار که نقش بسزایی در ماندگاری بهره برداران در مناطق روستایی دارد تلا‌ش کنیم .
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی تاکید کرد اعتبارات ابلاغی امسال مرمت و بازسازی قنوات، بیشتر از مجموع اعتبار تخصیصی دو سال گذشته این مدیریت برای این امرکه معادل ۲۳۰میلیارد و۳۰۰میلیون ریال بوده، میباشد .
شایان ذکر است استان سیستان و بلوچستان با ۱۹۲۵رشته قنات از نظر تعداد قنات رتبه ششم کشور واز لحاظ وابستگی کشاورزی به آب قنات در رتبه چهارم کشوری قرار دارد.

انتهای پیام/3139
 

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: آب سیستان مرمت کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۵۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد

نصرت الله نیکو مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اجرای این طرح‌ها باعث شد تا هزار و ۲۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه نوین آبیاری مجهز شوند و نیاز بهره برداران را برطرف سازد.

وی با بیان اینکه هزار و ۹۵۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین نیز در حال اجرای سامانه‌های نوین آبیاری است، ادامه داد: ۱۳۰ طرح برای این منظور در دستور کار قرار دارد که میانگین پیشرفت فیزیکی آنها ۶۳ درصد بوده و درحال تکمیل است.

نیکو اضافه کرد: ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز است که این عملکرد سبب شده تا در سطح کشور رتبه دهم را بین استان‌ها به دست بیاوریم.

به گفته این مسئول، سازمان جهاد کشاورزی در برنامه ریزی پیش رو باید سه هزار هکتار طرح سامانه‌های نوین آبیاری را در اراضی کشاورزی اجرایی کند که بخش قابل توجهی از این مهم نیازمند تامین اعتبار به موقع و در برخی موارد همکاری بهره برداران است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: سامانه‌های نوین آبیاری سبب کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری و کیفیت مصرف آب می‌شود که استفاده از این روش به عنوان یکی از برنامه اصلی و هدفمند در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • توسعه کشاورزی با حفظ و بهسازی قنات ها
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • احیا و بازسازی ۵۰ قنات قدیمی در شهر باشت
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی ۴۱ درصد افزایش یافت