Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان گفت: در صورت تخصیص کامل اعتبارات، احیا، مرمت، بازسازی و بهسازی ۳۳۱ رشته قنات توسط سازمان برنامه ریزی شده که اجرایی شود.

جعفر زربافتی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: در سال‌جاری با هدف حفظ آبدهی و جلوگیری از تخریب قنوات تاکنون ۲۳۰میلیارد و۷۹۷میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی، استانی وستاد بحران مصوب وبه سازمان جهاد کشاورزی استان ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در صورت تخصیص کامل این میزان اعتبار احیا، مرمت، بازسازی و بهسازی ۳۳۱رشته قنات توسط سازمان برنامه ریزی شده که اجرایی شود.

وی تصریح کرد: قنات به عنوان سازگارترین فناوری استحصال آب با محیط زیست و پایدارترین نوع تأمین آب در کشاورزی است ومیبایست برای حفظ و نگهداری این میراث ماندگار که نقش بسزایی در ماندگاری بهره برداران در مناطق روستایی دارد تلا‌ش کنیم.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: اعتبارات ابلاغی امسال مرمت و بازسازی قنوات، بیشتر از مجموع اعتبار تخصیصی دو سال گذشته این مدیریت برای این امرکه معادل ۲۳۰میلیارد و۳۰۰میلیون ریال بوده، است.

وی گفت: استان سیستان و بلوچستان با ۱۹۲۵رشته قنات از نظر تعداد قنات رتبه ششم کشور واز لحاظ وابستگی کشاورزی به آب قنات در رتبه چهارم کشوری قرار دارد.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: آب سیستان مرمت کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۵۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عوامل جیش الظلم در سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری مرکزصدا وسیمای سیستان وبلوچستان، طی یک اقدام اطلاعاتی عملیاتی چند تن از عوامل تامین و پشتیبانی کننده عملیات‌های تروریستی اخیر استان در مدرسه دینی پشامگ راسک بازداشت شدند.
بامداد امروز رزمندگان قرارگاه قدس طی یک عملیات مشترک اطلاعاتی و عملیاتی با اداره کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان چند تن از عوامل تامین و پشتیبانی کننده که نقش محوری در دو عملیات گروهک تروریستی جیش الظلم در تاریخ‌های ۲۴ آذر ۱۴۰۲ در ستاد انتظامی و ۱۶ فروردین سال جاری در سپاه شهرستان راسک را داشته و در مدرسه دینی انوارالحرمین روستای پشامگ از توابع این شهرستان مخفی شده بودند را با همکاری مردم شریف منطقه شناسایی و دستگیر نمودند.

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد چاه‌های آب سمنان نیازمند مرمت و بازسازی است
  • اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در شمال سیستان وبلوچستان
  • توزیع ۲۸۸۰ تن آسفالت در معابر غرب و شمال‌غرب تبریز
  • رفع تنش آب درجنوب سیستان وبلوچستان به مدت چهارسال
  • مسدودی چند رشته قنات در تفت از پیامد‌های بارش‌های بهاری
  • احداث ۲۶ پروژه روبنایی در سایت‌های مسکن ملی سیستان وبلوچستان
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • دستگیری عوامل جیش الظلم در سیستان وبلوچستان
  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب