Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@09:31:20 GMT

مصالحه72 درصدی پرونده‌ها قبل از ورود به چرخه قضائی

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۶۵۹۹

مصالحه72 درصدی پرونده‌ها قبل از ورود به چرخه قضائی

ایسنا/ایلام معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از تشکیل بیش از 4000 پرونده در دوایر مشاوره و مددکاری انتظامی خبر داد وگفت:72 درصد از این پرونده‌ها قبل از ورود به چرخه قضائی در این مراکز به مصالحه انجامیده است.

سرهنگ «فرزاد یاسمی» در نشست تعاملی روسای کلانتری‌ها ومددکاران اجتماعی انتظامی استان ایلام، اظهار کرد: در 7 ماهه اول امسال تعداد 4326 پرونده  در دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های سطح استان تشکیل شده که بیشترین علت مراجعه در زمینه‌های خانوادگی ،نزاع ودرگیری ،اجتماعی وحقوقی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با تلاش کارشناسان مجرب دوایر مشاوره و مددکاری، 72 درصد پرونده‌ها منجر به سازش شده است، گفت: کلانتری‌ها در کارهای اجرایی و انتظامی فعال هستند و بیشترین ارتباط را با مردم دارند و می طلبد که این مراکز، ویترینی از اخلاق حسنه، رعایت حقوق شهروندی و تسکین دهنده آلام مردم باشد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام خاطرنشان کرد: تقریبا دو دهه است که کار مشاوره ای ومددکاری  در کلانتریها آغاز شده  و روسا باید بیشترین منفعت را از مددکاران اجتماعی در بحث حوزه مدیریتی وسازمانی ببرند و بتوانند میزان پرونده های ارجاعی خود به مراکز قضائی را با مصالحه کمتر کنند .

یاسمی تصریح کرد: اگر در حوزه کلانتری‌ها سارق  یا معتادی هست روسای کلانتریها می‌توانند  از ظرفیت مددکاران اجتماعی برای تغییر در رفتار این طیف از افراد استفاده کنند تا جامعه ای عاری از آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم.

وی به نقش مشاوره و مددکاری در بحث درون سازمانی نیز اشاره و تصریح کرد: مددکاران از طریق برگزاری کلاسهای مهارت ارتباطی برای کارکنان می‌توانند در خویشتن داری و بالا بردن آستانه تحمل کارکنان وکنترل خشم تاثیر بسزایی داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۶۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مختومه شدن ۹۶ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف قزوین

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف دادگستری استان قزوین گفت: از ۹۷ هزار و ۲۵۳ فقره پرونده وارده در سال گذشته به شوراهای حل اختلاف استان تعداد ۹۶ هزار و ۸۶۱ فقره پرونده مختومه شد.

حجت‌الاسلام محمد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با اشاره به فعالیت ۱۷۳ شعبه شورای حل اختلاف در ۱۹ حوزه قضائی استان، اظهار کرد: حدود ۵۲ درصد این شعب در شهرهای استان و مابقی هم در روستاها مستقر شده و فعالیت می‌کنند.

وی از رسیدگی و مختومه شدن ۹۹.۶ درصد پرونده‌های حل اختلاف استان قزوین در یک‌سال اخیر خبر داد و افزود: از ۹۷ هزار و ۲۵۳ فقره پرونده وارده در سال گذشته به شوراهای حل اختلاف استان تعداد ۹۶ هزار و ۸۶۱ فقره پرونده مختومه و مورد رسیدگی قرار گرفتند.

رئیس مرکز حل اختلاف دادگستری استان قزوین از مصالحه ۵۱ درصدی پرونده‌های قابل صلح و سازش شوراهای حل اختلاف استان هم خبر داد و خاطرنشان کرد: طی یک‌سال گذشته ۳۴ هزار و ۶۵۵ فقره پرونده با میانجیگری شوراهای حل اختلاف منجر به صلح و سازش شده و از مراجعات افراد به محاکم و دادسراها جلوگیری شده است.

حیدری با اشاره به ابلاغ الکترونیکی ۹۴ درصد از اوراق قضائی شوراهای حل اختلاف، ادامه داد: این اقدام علاوه بر کاهش زمان رسیدگی باعث تسریع در انجام امور قضائی، صرفه‌جویی در وقت، هزینه و ایجاد رضایت‌مندی مراجعان به شعب شورای حل اختلاف شده است.

کد خبر 747264

دیگر خبرها

  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه
  • دستگیری عامل قمه کشی و شرارت در ایوان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کشف بیش از ۱۰ تن چوب قاچاق در گچساران
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • متهم به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در مشهد دستگیر شد
  • دستگیری متهم به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در مشهد
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت
  • مختومه شدن ۹۶ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف قزوین