Web Analytics Made Easy - Statcounter

 علی رضایی، شنبه درحاشیه برگزاری نخستین دوره کارگاه کشوری بازآموزی و دانش افزایی مدیران مراکز تخصصی مشاوره و ازدواج خانواده در شیراز به ایرنا گفت:‌ با توجه به آسیب‌هایی که در حوزه ازدواج و طلاق به وجود آمده و شاهد پایین آمدن ازدواج و افزایش طلاق هستیم، این کارگاه برگزار می شود.
او افزود: برای اینکه این کلینیک ها کارآمدتر باشند وزارت ورزش و جوانان  به صورت دوره ای برای مدیران برنامه های آموزشی، باز آموزی، دانش افزایی و ارتقای مهارت برگزار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضایی بیان کرد:‌از آنجا که ازدواج از روند سنتی و طبیعی خارج شده و آسیب طلاق افزایش یافته، نیاز است که در سراسر کشور به صورت تخصصی مراکزی تشکیل شود و به این معضلات رسیدگی کند.
این مقام مسوول ادامه داد:‌۹۰ مرکز مشاوره در وزارت ورزش و جوانان فعال است، با همکاری سازمان روان شناسی کشور مجوز کلینیک مشاوره ازدواج و خانواده صادر می شود.
معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس اضافه کرد: در حاشیه برگزاری این کارگاه ها با حضور مدیر سازمان روانشناسی کشور از تابلو تخصصی کلینیک خانواده و مشاوره ازدواج، رونمایی می شود.
رضایی اظهار امیدواری کرد با راه اندازی این مراکز سواد جامعه بالا برود و خانواده ها بدانند برای رفع اینگونه مشکل ها به کدام مرکز مراجعه کنند، همانگونه که  در حوزه نظام پزشکی این کار انجام می شود.
این کارگاه بیست و چهارم آذر در شیراز پایان می باید و از مراکز برتر حوزه مشاوره و ازدواج کشور تقدیر می شود.
 

برچسب‌ها طلاق کارگاه آموزشی وزارت ورزش و جوانان ازدواج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طلاق کارگاه آموزشی وزارت ورزش و جوانان ازدواج طلاق کارگاه آموزشی وزارت ورزش و جوانان ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۶۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آمار طلاق در کردستان

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل کردستان از کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در سال گذشته در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، بهادر اسدی پیش‌ از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از کاهش 2 درصدی آمار طلاق در سال گذشته در کردستان خبر داد و اظهار داشت: بر اساس اعلام آمار سازمان ثبت احوال از 5310 مورد طلاق سال 1401 در استان به 5205 مورد در سال 1402 کاهش یافته است. 

وی افزود: افزایش طلاق در جامعه آسیب‌های دیگری از جمله فقر، بیکاری، اعتیاد و گسستگی خانواده و آسیب‌های ناشی از فرزندان طلاق را به همراه دارد.  

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان، گفت: خوشبختانه با افتتاح 17 مرکز مشاوره خانواده دادگستری استان در سال گذشته و توسعه کمی و کیفی این مراکز در کنار دادگاه‌های خانواده و برگزاری هدفمند کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌های در معرض طلاق، شاهد کاهش 2 درصدی طلاق در استان کردستان بوده‌ایم.  

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی در جهت کاهشی کردن روند طلاق در استان با هماهنگی و همکاری سازمان‌های متولی و با نظارت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از سال‌های گذشته آغاز شده و تلاش برای کنترل هر چه بیشتر آمار طلاق ادامه دارد. 

اسدی همچنین از بازرسی و نظارت مستمر بر عملکرد کلیه مراکز مشاوره پیش از طلاق در حوزه‌های قضایی این استان خبر داد و عنوان کرد: با ارجاع متقاضیان دعاوی خانواده به مراکز مشاوره برای دریافت خدمات مشاوره و مددکاری و تلاش در جهت افزایش حداکثری صلح و سازش در بین زوجین، این مراکز در جلوگیری از فروپاشی خانواده و تحکیم بنیان آن می‌توانند مهمترین نقش را داشته باشند.    

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین در شُرف ازدواج با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط خبر داد و بیان کرد: ارائه آموزش‌های لازم در خصوص افزایش مهارت‌های ارتباطی تأثیر و نقش بسزایی در کاهش طلاق در سال گذشته داشته است.  

معاون دادگستری استان کردستان، بیان کرد: امیدواریم با ادامه این رویکرد و همراهی و مشارکت بیش از پیش نهادهای متولی بتوانیم شاهد ادامه این روند کاهشی طلاق در سال‌های آینده باشیم.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • آغاز به کار نوزدهمین رویداد ملی جامعه‌پرداز در گلستان
  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور
  • وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است
  • ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • کاهش آمار طلاق در کردستان