Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ششمین روز از برگزاری جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، بیش از ۴۰ اثر مستند در شش سالن پردیس سینمایی چارسو از صبح شنبه ۲۳ آذر روی پرده می‌روند. فیلم خسوف در سالن شماره ۱، آندری تارکوفسکی، یک نیایش سینمایی در سالن شماره ۲، کابل شهری در باد در سالن شماره ۳، سرزمین عسل در سالن شماره ۴ و واکس چه و آشو در سالن شماره ۶ ساعت ۱۰:۳۰ به عنوان فیلم‌های پرمخاطب روی پرده می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
سالن شماره یک
فیلم‌های ارغوان ساخته محمد صحرائی و قصری با دیوارهای قرمز به کارگردانی عباس رزیجی در سانس ۱۴، فرزندان خونیار ساخته آرمان قلی‌پور دشتکی و سینما چهار باغ اثر علیرضا منصوری ساعت ۱۶، رنج زیر پوست اثر محسن جعفری‌راد در ساعت ۱۸، پروژه ازدواج به کارگردانی حسام اسلامی و عطیه عطارزاده در ساعت ۲۰، در بخش مسابقه ملی بزن داغونش کن ساخته لخ کووالسکی در ساعت ۲۲ در بخش نمایش‌های ویژه در سالن شماره یک پردیس سینمایی چارسو نمایش داده می‌شوند.
 
سالن شماره دو
برنامه نمایش فیلم‌های سالن دو نیز به این شرح است: کابل شهری در باد به کارگردانی ابوذر امینی در بخش بین‌الملل ساعت ۱۴، آنچه ناتمام گذاشتیم ساخته مریم غنی در بخش پرتره ساعت ۱۸، مستشرق اثر مسعود طاهری در بخش خارج از مسابقه ساعت ۲۰ و سنگ‌دل به کارگردانی کلیر بیه، اولیویه ژوبار در بخش آینه یک جشنواره: جشنواره مستند میلینیوم بلژیک در ساعت ۲۲.
 
سالن شماره سه
پدر جاسوس من به کارگردانی گینتس گروبه، یاک کلمی در بخش چشم‌انداز سینمای مستند کشورهای بالکان و بالتیک ساعت ۱۴، زنان گولاگ ساخته ماریانا یاروفسکایا و سوما به کارگردانی آندری کوتسیا در بخش مسابقه بین‌الملل ساعت ۱۴، و آنگاه شب فرا می‌رسد اثر مایا نواکوویچ، وطنم تا زمانی که برگردم به کارگردانی نوران اوزکان، اردال هوس در بخش مسابقه بین‌الملل ساعت ۱۶، سهیم شدن یا نشدن به کارگردانی مینا هینت، ملیس موهو در بخش مسابقه بین‌الملل ساعت ۱۸، یاد درختان ساخته صهیب قسم الباری مصطفی در بخش پرتره ساعت ۲۰ و رنگ آفتاب پرست به کارگردانی آندرس لوبرت در بخش آینه یک جشنواره: جشنواره مستند میلینیوم بلژیک ساعت ۲۲ در سالن شماره سه نمایش داده می‌شوند.
 
سالن شماره چهار
برنامه سالن شماره چهار نیز به این شرح است: چراغ برق اثر پوریا خلج طهرانی در بخش خارج از مسابقه سانس ۱۴، کارواش ساخته محسن سخا و خط بغض به کارگردانی مختار عبداللهی در بخش مسابقه ملی در سانس ۱۶، تا شش مدت دیگر اثر الهام مرتضوی و آدور به کارگردانی محمدصادق اسماعیلی در بخش مسابقه ملی سانس ۱۸، مخترع آهنی ساخته محمدجواد رئیسی و با صبر زندگی کار وحید فراهانی در بخش جایزه شهید آوینی سانس ۲۰، بیر عالم سوز اثر محمدطه امیری در بخش جایزه شهید آوینی سانس ۲۲.
 
سالن شماره پنج
فیلم‌های خانه روشنان ساخته زهرا نیازی و من میخوام شاه بشم به کارگردانی مهدی گنجی در بخش مستندهای کارآفرینی ساعت ۱۴، ناجی کرونر اثر مسعود کارگر و پریدن از روی دیوار آتش ساخته محمد صنگوری در بخش مستندهای کارآفرینی ساعت۱۶، و تن من اثر حسین همایونفر و خاطرات بادیه ساخته ساسان فلاح‌فر در بخش جایزه شهید آوینی ساعت ۱۸، پیرمرد و خواننده به کارگردانی امیر اصانلو و خاطرات موتور سیکلت ساخته امیرحسین نوروزی در بخش جایزه شهید آوینی ساعت ۲۰ و سرزمین عسل به کارگردانی لوبومیر استفانوو، تامارا کوتفسکا در بخش نمایش‌های ویژه ساعت ۲۲ در سالن شماره پنج روی پرده می‌روند.
 
سالن شماره شش
در سالن شماره شش هم مستندهای بانو عصمت ساخته محمد حبیبی منصور در ساعت ۱۴، صحنه‌هایی از یک جدایی به کارگردانی وحید صداقت در ساعت ۱۶، قصه دختران فروغ ساخته خاطره حناچی ساعت ۱۸، پنهان ساخته شیرین برق نورد، رویای سیاه اثر ارد عطارپور در ساعت ۲۰ و زمستان است مهرداد زاهدیان در ساعت ۲۲  در بخش مسابقه ملی نمایش داده خواهند شد.

به گزارش ایرنا، سیزدهمین و جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت در بخش مسابقه ملی شامل ۶۲ فیلم است. از این تعداد ۲۷ فیلم به گونه مستند کوتاه، ۱۵ فیلم به گونه مستند نیمه‌بلند و ۲۰ فیلم به گونه مستند بلند اختصاص دارند که کامران شیردل، یونس شکرخواه، سیف‌الله صمدیان، پیروز کلانتری، حبیب احمدزاده، محمدحسین مهدویان و مونا زندی داوری برای انتخاب برترین مستندها را در این بخش به عهده دارند.

همچنین در بخش مسابقه بین‌الملل امسال که حدود شش هزار فیلم از بیش از ۱۰۰ کشور جهان متقاضی شرکت در آن بوده اند، ۵۴ فیلم در ۷ بخش مسابقه و غیررقابتی پذیرفته شده‌اند. در بخش مسابقه بین‌الملل به تفکیک ۸ مستند کوتاه، ۸ مستند نیمه‌بلند و ۸ مستند بلند نمایش دارند. روسوا به همراه کارول پیشاروک Karol Piekarczyk  و مهرداد اسکویی داوری این بخش را برعهده دارند. نمایش‌های ویژه ۸ فیلم و پرتره شامل ۸ فیلم می شود. 

جایزه شهید آوینی ویژه‌ نمایش و تقدیر از فیلم‌های مستند منتخب حوزه‌ انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در منطقه نیز برای ششمین سال متوالی، به عنوان بخش‌ ویژه‌ جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت برگزار می‌شود و امسال ۲۹ فیلم در آن شرکت دارند و داوری این بخش به عهده محمدمهدی طباطبایی نژاد، مسعود فراستی و مهدی قربان‌پور است.

برچسب‌ها جشنواره سینما جشنواره سینما حقیقت مستند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره سینما جشنواره سینما حقیقت مستند جشنواره سینما جشنواره سینما حقیقت مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۶۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران

مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی با ۲۲ عنوان کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور خواهد داشت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، تازه‌ترین اثر تهیه شده توسط مرکز گسترش با عنوان «همبستگی علم و هنر در سینمای مستند» اثر احمد ضابطی جهرمی که در هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت» رونمایی شد، در نمایشگاه کتاب امسال، عرضه می‌شود. استاد ضابطی جهرمی روز جمعه 21 اردیبهشت ماه، از ساعت 16 تا 18 در غرفه مرکز در نمایشگاه حضور خواهد داشت.

کتاب‌های «هنر دقت (کلام و تصویر در مردم نگاری)» مایکل اوپیتس و احمد الستی و ترجمه محمد همتی، «صدای آینه‌ها» گفتگوی معصومه کیانی با منوچهر طیاب، خسرو سینمایی و محمدرضا اصلانی، «دوربین شخصی سینمای ذهنی و فیلم جستار» لائورا راسکارلی و ترجمه محمدرضا فرزاد و «پژوهش سینمایی (کشف سوالی درباره جهان و پرسشی درباره شکل برای فیلم مستند)» محمد تهامی‌نژاد از جمله عناوینی هستند که در غرفه مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی عرضه خواهند شد.

تعدادی از آثار منتشر شده مرکز در یک سال گذشته در سایت فیدیبو عرضه شده و قابل دسترسی است. علاقه‌مندان به مطالعه آثار مربوط به سینمای مستند، در ایام برگزاری جشنواره هم می‌توانند 15 کتاب‌ از جمله «دگرخوانی سینمای مستند» اثر محمدرضا اصلانی را از فیدیبو تهیه کنند.

سی‌ و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 19 تا 29 اردیبهشت 1403 در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • شایگان: حسن یزدانی به بوداپست می‌رود، مگر آنکه آماده نباشد
  • راهیابی ۴ فیلم ایرانی به جشنواره مستقل کالیفرنیا
  • اعلام آمار فروش سالن‌های دولتی تئاتر
  • کدام نمایش‌ها در مونودرام خوزستان به صحنه می‌آیند؟
  • خبر‌های رسانه شانزدهم اردیبهشت
  • برگزاری آیین پایانی ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی در استان بوشهر
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • نمایش مستند «مدرسه در دست بچه ها» در موزه سینما