Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@22:55:34 GMT

سلامت خون در ایران بالاتر از کشورهای آمریکایی است

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۶۸۸۱

سلامت خون در ایران بالاتر از کشورهای آمریکایی است

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل پوریانی صبح شنبه در دیدار کارکنان انتقال خون استان با نماینده ولی فقیه با اشاره به تاسیس سازمان انتقال خون از سال ۱۳۵۸ در استان اظهار داشت: در استان دو هزار بیمار تالاسمی و چهار هزار و ۵۰۰ بیمار خاص نیازمند خون وجود دارد واستان مازندران یکی از پرمصرف ترین استان ها در زمینه خون و فرآورده دهای خونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حتی به بعضی از استان های اطراف نظیر تهران و یا سیستان و بلوچستان نیز خون ارسال می کنیم اظهار داشت: روند اهدای خون در استان ۴۰ به ازای هزار نفر جمعیت و بالاتر از میانگین کشوری است.

وی با بیان اینکه خون های اهدای استان به ۴۷ مرکز ارسال می شود گفت: ۷۶ درصد اهداء کنندگان خون در استان مستمر هستند که از میانگین کشوری بیشتر است.

پوریانی استفاده از کیسه های فیلترار برای کاستن مشکلات در حوزه انتقال خون مهم دانست و گفت: خوشبختانه پیوند مغز استخوان در استان تاسیس شده و دستگاه گاماسل نیز در استان تامین شده است.

وی با بیان اینکه قبلا تکنولوژی پلاسما را نداشتیم و فقط یک چهارم آن استفاده می شد گفت: در حال حاضر با همکاری آلمان و اتریش دیگر پلاسما از بین نمی رود و از خروج ارز جلوگیری می شود و آنان اعلام کردند که سلامت خون در ایران بالاتر از کشورهای آمریکایی است.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اظهار اینکه در بخش گروه های خونی نادر مازندران وضعیت مطلوبی دارد گفت: همچنین در پایگاه بابل واکسن ضد هاری تولید می شود.

کد خبر 4796813

منبع: مهر

کلیدواژه: ساری انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین بارش برف یاسوج ثبت نام کاندیداها تعطیلی مدارس خطبه های نماز جمعه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیرجند شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۶۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان

دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا با حضور روسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی کشورهای آسیایی و اتاق‌های بازرگانی ایران روز دوشنبه به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان آغاز به کار کرد.نمایشگاه منتخب توانمندی‌های صادراتی استان اصفهان و نشست نمایندگان اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا از برنامه‌های جنبی این رویداد بود. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077137 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • رکوردشکنی جذاب ستاره رئال: بالاتر از پوشکاش!
  • رئیس فدراسیون والیبال: موفقیت با ایران برای پائز مهم است/ منافع ملی بالاتر از منافع شخصی است
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ شجاعی و الهامی خود را بالاتر از مورایس می‌دانند؟
  • یک بانک برای ۵۷ کشور | ایران وام جدید می گیرد؟
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • بالاتر از فرگوسن، مورینیو و کلوپ؛ رکورد تاریخی گواردیولا در لیگ برتر انگلیس!
  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم