Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش گیلان حاکیست،  سها نصیری کما دانش آموز مرکز فرزانگان دوره متوسطه اول رشت، برنده مدال برنز المپیاد بین المللی علوم نوجوانان (IJSO) از تیم شش نفره ایران شد.

IJSO  رقابت سالانه تیمی - فردی در علوم طبیعی بین رشته ای برای دانش آموزان دوره اول دبیرستان است که در رده سنی ۱۵ - ۱۲ سال در بخش علوم پایه شامل زیست شناسی، فیزیک، شیمی، ریاضی و نجوم در قالب تیم های ۴ تا ۶ نفره در دسامبر (آذرماه) هر سال برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این المپیاد مهمترین مسابقه علمی دانش آموزی در این رده سنی است که با مشارکت و نظارت علمی و دانشگاهی از کشورهای مختلف جهان برگزار می شود، در این رویداد دانش و توانایی دانش آموزان در حوزه‌های علوم طبیعی به خصوص فیزیک، شیمی و زیست شناسی سنجیده می شود.

در کنار این رقابت اهدافی چون تقویت قوه‌ دوستی و همکاری میان دانش‌آموزان، ترویج روحیه‌ پژوهش و علم‌آموزی و ترغیب نوجوانان مستعد برای ورود به این زمینه‌ ها دنبال می‌ شود.

المپیاد IJSO  امسال با حضور دانش آموزان نوجوان از ۷۰ کشور جهان از جمله کشورهای آلمان، فرانسه، کانادا، استرالیا، هلند، کره جنوبی و چین در  کشور قطر برگزار شده است. 

استان گیلان دارای افزون بر ۴۰۰ هزار دانش آموز است که در بیش از پنج هزار واحد آموزشی تحصیل می کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 آموزش و پرورش دانش آموز دانش آموزان شیمی نجوم قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۷۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی

حسن دشتی نژاد مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت:دختران دانش آموز آبادان در یک کارگاه آموزشی با نحوه کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی از جمله چای ترش آشنا شدند.

در این کارگاه آموزشی خواص و ویژگی های دارویی آن، بازارپسندی ،  میزان عرضه و تقاضای این گیاهان در جامعه  و ظرفیت های اقلیمی شهرستان آبادان جهت کشت گیاهان دارویی  آشنا شدند .

در این دوره که به همت کانون بسیج مهندسین برگزار شد ،۵۰ دانش آموز  حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد
  • یادواره شهدای دانش آموز در یزد 
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • معلمان بر شخصیت دانش‌آموزان تاثیرگذار هستند
  • تشریح جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایری/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری