Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس جنگی مرنی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در حال حاضر عملیات برج آبگیر سد یامچی اردبیل با جدیت ادامه داشته و با تمهیدات انجام یافته این برج تا خرداد سال آینده تکمیل می‌شود.

وی بیان کرد: در جهت شناسایی و جلوگیری از منابع آلاینده به مخزن سد یامچی، گروهی متشکل از فرمانداری اردبیل، آبفا، محیط‌زیست و شرکت آب منطقه‌ای با هماهنگی اداره سد یامچی از سد بازدید می‌نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اظهار داشت: با شروع سال زراعی جدید کلیه تمهیدات جهت آبگیری انجام شده  و در ۸۰ روز سپری شده به میزان ۱۲.۵ میلیون مترمکعب آب به مخزن وارد شده و موجودی مخزن در حال حاضر بالغ بر ۱۷ میلیون مترمکعب است.

جنگی گفت: با پایان یافتن عملیات اجرای برج آبگیر سد یامچی، تداوم بارش نزولات آسمانی و جمع‌آوری کلیه رواناب‌های منتهی به مخزن، حجم سد تا ۵۵ میلیون مترمکعب قابل افزایش است.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل همچنین با اشاره به تجمیع چاه‌های داخل شهر و افزایش دبی انتقال به مخزن شورابیل بیان کرد: سعی در جلوگیری از کاهش فشار در زمان پیک مصرف در تابستان سال آینده خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه آبگیری مخزن سد یامچی جهت تامین نیازهای شرب و کشاورزی تداوم خواهد یافت افزود: میزان بارندگی‌ها از ابتدای سال آبی ۹۹-۹۸ تاکنون در حوضه آبریز سد یامچی به مرز ۷۸ میلی متر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش داشته است. 

برچسب‌ها اردبیل سدسازی آبرسانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اردبیل سدسازی آبرسانی اردبیل سدسازی آبرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۷۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی و رسوب برداری ۲۸۰ هزار مترمکعب از بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، جواد محجوبی در مورد تلاش این شرکت جهت نگهداری ازبند‌های تغذیه مصنوعی استان، ابراز کرد: عملیات لایروبی و رسوب برداری از چندین بند در سطح استان از ابتدای سال تاکنون، آغاز شده است.
وی ادامه داد: تاکنون عملیات لایروبی و رسوب برداری بند‌های صادق آباد تفت، مروست، بهاباد ۲ و بهادران ۲ به میزان ۲۸۰ هزار متر مکعب انجام شده است.

دیگر خبرها

  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان
  • عملیات نجات دو بچه شیر کوهی از مخزن آب (فیلم)
  • لایروبی و رسوب برداری ۲۸۰ هزار مترمکعب از بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد
  • (ویدئو) عملیات نجات دو بچه شیر کوهی از مخزن آب
  • تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا
  • اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی
  • اجرا خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • اجرای خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • زون‌بندی شبکه آبرسانی شهرکرد در راستای توزیع عادلانه آب