Web Analytics Made Easy - Statcounter

گاهی می‌توان از طریق برخی از نشانه‌ها به احتمال بروز برخی بیماری‌ها پی برد. نشانه‌های زیر نیز با گرفتگی شریان‌ها مرتبط است:

درد پا هنگام راه رفتن

این موضوع که پا‌ها بدون دلیل خاصی در هنگام راه رفتن درد بگیرد موضوعی رایج نیست بنابراین بخشی از این مشکل می‌تواند به گرفتگی شریان‌های پا مرتبط باشد. درواقع آترواسکلروز می‌تواند شریان‌های پا، به ویژه در افراد سیگاری را مسدود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این علائم نیاز به ارزیابی بدون تأخیر دارد. پزشک شما پالس‌های موجود در پا‌های شما را معاینه می‌کند و اندازه گیری‌های ساده فشار خون پا و جریان خون را انجام می‌دهد تا تشخیص گردش خون ضعیف را تأیید کند. بسیار مهم است که بیماری‌های قلبی هر چه سریعتر تشخیص داده شود، زیرا بسیاری از رژیم‌های غذایی و درمانی وجود دارد که می‌تواند به برطرف کردن مشکل کمک کند. معمولا به افرادی با این علامت‌ها توصیه می‌شود که بیشتر غذا‌های گیاهی و کمتر محصولات حیوانی مصرف کنند.

گرفتگی فک

این علامت یعنی گرفتگی فک بیشتر در خانم‌ها رخ می‌دهد، اما مردان نیز باید از آن آگاه باشند. طبق گفته دانشکده پزشکی هاروارد، درد فک و گردن علائم شایع آنژین است، این بیماری نوعی ناراحتی است که از جریان خون ضعیف به بخشی از قلب ناشی می‌شود. درد به این دلیل رخ می‌دهد که عصب واگ (عصب اصلی حامل سیگنال‌های درد از قلب) در تماس مداوم با گردن، فک، سر و بازوی چپ است؛ بنابراین با مشاهده این علامت بهتر است هر چه سریعتر به پزشک خود مراجعه کنید تا دریابید که آیا درد فک شما نتیجه موضوعی خوش خیم است یا خطرناک است و نیاز به کنترل دارد.

درد پایین کمر

کمردرد ممکن است نشانه‌ای ساده از پیری عضلات نباشد. طبق گفته پزشکان، کمر نیز اغلب یکی از نخستین قسمت‌های بدن برای تجمع پلاک است. شما احساس درد خواهید کرد، زیرا کاهش جریان خون در این منطقه می‌تواند دیسک‌هایی که کوسن مهره‌ها را ضعیف می‌کند را تضعیف کند.     منبع:بهداشت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: گرفتگی رگ و عروق قلب درد کمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۸۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در ایلام

کارشناس سازمان هواشناسی استان ایلام گفت: آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال طغیان رودخانه‌ها، خطر اصابت صاعقه و اختلال در تردد از بعدازظهر روز دوشنبه پیش‌بینی می‌شود.

احسان احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در ایلام، اظهار کرد: از بعدازظهر روز دوشنبه دهم اردیبهشت تا اواخر وقت روز شنبه پانزدهم اردیبهشت‌، وقوع رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در نقاط مستعد پیش‌بینی می‌شود که با کاهش دمای هوا همراه خواهد بود.

وی افزود: آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال طغیان رودخانه‌ها و خطر اصابت صاعقه و اختلال در تردد طی این مدت زمان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی استان ایلام خاطرنشان کرد: بارش‌ها و وزش باد شدید منجر به آسیب به محصولات کشاورزی، باغات و تأسیسات سبک خواهد شد.

احمدی‌نژاد ادامه داد: به کشاورزان توصیه می‌شود تسریع در برداشت محصولات کشاورزی نواحی گرمسیری و انتقال محصولات به مکان‌های مسقف را انجام دهند.

وی گفت: از هم استانی‌ها تقاضا می‌شود از اتراق در حریم مسیل‌ها، حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

کد خبر 748685

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۶۲۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۳ استان
  • احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در ایلام
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • ۷ نشانه که می گوید باید کسی که دوستش دارید را ترک کنید
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران خودرو در بم
  • نجات زن میانسال از آب‌گرفتگی
  • چرا رونالدو زیادی مهربان شده است؟!
  • فیلم/آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران
  • (ویدیو) آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران خودرو در بم