Web Analytics Made Easy - Statcounter

گالری فریا اسپناس که بزرگترین و مدرن ترین گالری ایران به شمار می رود؛ با برپایی نمایشگاه آثار نقاشی و حجم با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی و رئیس مرکز توسعه هنرهای تجسمی و ریس موزه هنرهای معاصر تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی گالری فریا اسپیناس، «سید مجتبی حسینی» معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در چند دهه اخیر با رشد بی سابقه منابع انسانی روبرو بوده ایم اما متاسفانه با توجه به توسعه منابع انسانی در زمینه زیرساخت ها به توسعه دست نیافته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: از این رو راه اندازی هر فضای جدیدی که به زیرساخت های حوزه هنرکمک کند، ارزشمند است. با این که در سال های اخیر به تعداد گالری های تهران افزوده شده اما این تعداد گالری هنوز پاسخگوی نیازهنرمندان نیستند و گاه یک هنرمندان برای وقت نمایش آثارش چند سالی انتظار می کشد.


حسینی ادامه داد: گالری فریا از امکانات خوبی برای نمایش آثار تجسمی برخورداراست و جای خوشحالی دارد که این گالری با اختصاص نخستین نمایشگاهش به جوانان، فضای مناسبی را دراختیار جوانان گذاشته است.


او ابراز امیدواری کرد گالری فریا در آینده نزدیک به یکی از مهم ترین و تاثیرگذار ترین گالری های ایران بدل شود.


«فرزاد صادقی» مدیر این گالری گفت: گالری فریا اسپیناس یک گالری خصوصی است که با مساحت ۷۰۰ متر مربع در دو طبقه با همکاری هتل اسپیناس راه اندازی شده و هدف این گالری در گام نخست شناسایی هنرمندان جوان است. از این رو در گام نخست با انتشار فراخوان مسابقه  از عموم هنرمندان زیر40 سال دعوت کردیم تا دراین رویداد شرکت کنند و پس از داوری، آثار منتخب به نخستین نمایشگاه گالری راه یافتند.


او افزود، با توجه به شرایط ویژه ای که این مسابقه  داشت و شرکت کنندگان ملزم به پرداخت ورودیه نبودند، استقبال خوبی شد و  تصویر بیش از۲۵۰۰ اثر از ۳۰۰ هنرمند به دفتر گالری ارسال شد. پس از داوری ۶۵ اثر از ۳۷ هنرمند به نمایشگاه راه پیدا کردند.


صادقی با اشاره به هدف گالری فریا مبنی برحمایت از هنرمندان جوان گفت: برهمین اساس با وجود این که تمام آثار منتخب به نمایشگاه راه پیدا کردند از سه اثر برگزیده نمایشگاه نیز تقدیر خواهد .اسامی برگزیدگان بزودی از سوی گالری اعلام خواهد شد و آثار راه یافته به نمایشگاه به مدت یک ماه در گالری در معرض دید مخاطبان خواهد بود.


مدیر گالری فریا اسپیناس ادامه داد در سال نخست قصد داریم ضمن کشف هنرمندان جوان شرایطی را برای نمایش آثار آن ها در داخل و خارج از کشور فراهم کنیم و فعالیت های گالری تنها درسطح ملی نخواهد بود و امیدواریم بتوانیم حضور پررنگی درعرصه بین المللی داشته باشیم.


«عبدالرحیم سیاهکارزاده» رئیس مرکز توسعه هنرهای تجسمی با توجه به اهمیت و ضرورت جوان گرایی گالری فریا گفت: یکی از اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش هنرهای تجسمی جوان گرایی و حمایت از هنر معاصر است برهمین اساس سه دوره جشنواره تجسمی فجر با این رویکرد شکل گرفت.


او افزود: دو بینال مجسمه سازی ششم و هفتم نیز با رویکرد معاصر شکل گرفته است و با انتخاب چنین رویکردی درواقع تلاش شده تا مردم بهتر بتوانند با آثار تجسمی ارتباط برقرار کنند. از این رو رویکرد گالری تازه تاسیس فریا اسپیناس مبنی بر حمایت از هنرمندان جوان قابل تقدیر است.


رئیس مرکز توسعه هنرهای تجسمی با اشاره با اهمیت راه اندازی گالری در هتل ها گفت من همواره به بانک ها و هتل پیشنهاد راه اندازی گالری داده ام. با راه اندازی گالری در هتل ها، می توانیم ضمن ارائه امکانات فرهنگی و هنری به گردشگران داخلی و خارجی از پتاسیل مالی آن ها برای بازار های تجسمی نیز بهره بگیریم.


«هادی مظفری»، مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به نظر من فارغ از امکانات و مساحت خط مش گالری ها ادامه حیات آن ها را مشخص می کند و با این تفاسیر گالری فریا با توجه به امکانات خوبی که برای نمایش آثار تجسمی دارد باید بتواند مسیر خوبی را پیش بگیرد.


او افزود: گالری ها از منظر توجه هنرمندان به چند دسته تقسیم می شوند و بسیار ارزشمند است که گالری فریا اسپیناس در گام نخست تمرکزش را بر روی هنر جوان گذاشته است.


مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی ادامه داد: گالری فریا پیشنه ۱۰ ساله دارد و با توجه به شناخت خوب مدیر جوان این گالری نسبت به بازار بین المللی هنرامیدواریم همگرایی و همکاری که میان این گالری و هتل اسپیناس صورت گرفته به اعتلای هنر تجسمی کشور کمک کند.


او ادامه داد: باید شرایطی فراهم شود که در تمام مناطق تهران شاهد برپایی گالری های تخصصی باشیم تا بتوانیم پاسخگوی نیاز هنرمندان و شهروندان باشیم‌.گالری فریا با توجه به قابلیتی که دارد باید تلاش کند که در جذب گردشگران خارجی نیز موفق عمل کند و بازار جدی و جدیدی برای هنرهای تجسمی بوجود آورد.


«احسان آقائی»، مدیر موزه هنرهای معاصر تهران هم با اشاره به امکانات خوب گالری فریا گفت:با همه احترامی که برای مدیران گالری های قدیمی ایران دارم؛ اما باید با این نکته توجه کرد که این گالری ها دیگر پاسخگوی نیازهنرمندان امروز نیستند و وسعت و امکانات محدود گالری ها برای نمایش آثارهنرمندان جوان محدودیت بوجود می آورد.


او افزود: اما باید به این نکته هم توجه کرد تنها امکانات زیر ساختی برای نمایش آثار مهم نیست و باید گالری ها نمایشگاه گردان داشته باشند و صرفا نمایش آثار در کنار هم اهمیت ندارد، بلکه آثاربراساس کانسپت خاصی گردآوری و نمایش داده شوند‌. امیدوارم که مدیر گالری فریا اسپیناس به این موضوع توجه کند.


نمایشگاه آثار نقاشی و حجم با رویکرد بررسی تحول هنر معاصر تا 22 دی ماه در گالری فریا میزبان علاقه مندان خواهد بود. گالری فریا اسپیناس در سعادت‌آباد، میدان بهرود، هتل اسپناس پلاس، ورودی دوم واقع شده است.

 

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد اجلاس نماز کانون های فرهنگی هنری مساجد خطبه نماز جمعه خبرگزاری شبستان نماز جمعه شهرستان انار معاون هنری آغاز بکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۸۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است

سید مجید پوراحمدی رئیس صندوق اعتباری هنر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره برنامه های صندوق برای حمایت از قشر فرهنگ و هنر در سال جاری گفت: توسعه کسب و کارهای فرهنگی یکی از دستورهای وزیر فرهنگ و ارشاد خطاب به صندوق اعتباری هنر است. البته از ابتدای دولت سیزدهم برنامه ریزی های متعددی برای تقویت و توسعه فرهنگ و هنر در کشور انجام شده است.
وی افزود: عموما موسسه و مجموعه های مختلف فرهنگی نقش کلیدی در تولید و نمایش آثار هنرمندان دارند از این رو صندوق اعتباری هنر هم با این موسسه و مراکز فرهنگی گفتگو و تعامل دارد تا بتواند از فعالیت هنرمندان حمایت کند.
رئیس صندوق اعتباری هنر با اشاره به پروژه قاب هنر، بیان کرد: هدف پروژه خرید اثر از هنرمندان به ویژه خوشنویسان است. در پروژه قاب هنر، صندوق اعتباری هنر آثار هنرمندان میانه و همچنین پیشکسوت را خریداری و به موسسات و شرکت های مختلف هدیه می دهد.
وی یادآور شد: صندوق اعتباری هنر برای برگزاری و خرید اثر قرآنی در نمایشگاه روایت باران نیز اقدام کرده است. 

دیگر خبرها

  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • راهنما برای گالری‌گردی در پایانِ هفته پیش‌ِ رو
  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • الزام فرهنگسازی برای کتاب‌های الکترونیکی
  • سومین پالت از تریلوژی رنگ افتتاح می‌شود
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • افتتاح نمایشگاه هنرهای دستی دانش آموزان در فریمان
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر