Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@05:55:09 GMT

نقش موثر تغذیه در پیشگیری و درمان بیماری‌های زنان

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۹۰۰۱

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر مجید حسن قمی با بیان اینکه زنان در زمینه بهداشت و سلامت خانواده نقش محوری و اساسی دارند، با تاکید بر تاثیر و اهمیت نوع تغذیه در سلامت زنان، ‌اظهار کرد: طبق گفته سازمان بهداشت جهانی زنان می‌توانند الگوی غذایی یک خانواده را تغییر داده و با افزایش دانش تغذیه‌ای کافی و لازم، سیستم غذایی خانواده را مدیریت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت نقش تغذیه در ارتقای سلامت زنان، بیان کرد: تغذیه صحیح در پیشگیری از کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم و آهن به عنوان مهم‌ترین عامل کم‌خونی در زنان نقش مهمی ایفا می‌کند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با تاکید بر اینکه نخوردن و حذف وعده غذایی کمکی به کاهش وزن نمی‌کند، گفت: زنان باید با توجه به مکانیسم بدن و نیاز جسمی به نوع تغذیه خود توجه کنند و در سفره غذایی همه گروه‌های غذایی را بگنجانند.

وی با تاکید بر حذف غذاهای دارای ارزش غذایی پایین مانند غذاهای چرب و سرخ شده، چیپس و پفک، گفت: همچنین در مصرف شکلات و آبنبات، غذاهای شور، چای و نسکافه حداقل تا دو ساعت بعد از وعده غذایی پرهیز کنند.

وی با اشاره به توصیه سازمان بهداشت جهانی در خصوص ورزش، تصریح کرد: همه افراد ۱۸ تا ۶۴ ساله باید پنج روز در هفته حداقل به مدت ۳۰ دقیقه ورزش کنند و برای بچه‌ها این زمان ۶۰ دقیقه است.

قمی با بیان اینکه چاقی موضعی علاوه بر آنکه اندام را تحت تاثیر قرار می‌دهد، مشکل روانی نیز برای فرد ایجاد می‌کند، گفت: چاقی موضعی در مواردی باعث ایجاد سندروم تخمدان پلی کیستیک می‌شود که با دریافت رژیم مناسب، این مشکل برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه رژیم غذایی باید زیر نظر متخصص تغذیه انجام شود، بر گسترش دانش تغذیه تاکید کرد و گفت: از قبل و بعد تولد، نوع تغذیه پدر و مادر در تشکیل جنین قوی‌تر و کودک سالم تاثیرگذار است.

این متخصص تغذیه در پایان با تاکید بر اهمیت بحث تغذیه برای تمامی افراد به خصوص زنان که بخش مولد جامعه، الهام بخش زندگی و ساختار مهم خانواده هستند، هشدار داد: افراد از پذیرش رژیم‌های غذایی‌های نادرست توصیه و تجویز شده در باشگاه‌ها و آرایشگاه‌ها خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تغذیه بیماری های زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۹۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت 

محمدمهدی فداکار در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان در سال ۱۴۰۳ گفت: آموزش و پرورش یکی از ارکان مهم و عضو ستاد جوانی جمعیت است و سرمایه‌گذاری آموزش و پرورش در این حوزه به اندازه همه دستگاه‌ها می‌تواند موثر واقع شود.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش سهم بسزایی می‌تواند در تبیین اهمیت موضوع فرزندآوری داشته باشد، تغییر باور‌های غلط "فرزند کمتر، زندگی بهتر" تا حد زیادی بر عهده آموزش و پرورش است.

استاندار کرمان اظهار داشت: با هم‌افزایی و همکاری، اقدامات موثری برای جوانی جمعیت و فرزندآوری می‌توان انجام داد، از جمله اعطای کمک هزینه درمان ناباروری برای جوانان که کمک خوبی برای فرزندآوری است.

وی تصریح کرد: در راستای کمک به هزینه‌های درمان ناباروری، ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در صندوق امداد ولایت قرار گرفته و به ۵۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد تا در اختیار خانواده‌ها برای درمان قرار گیرد. 

فداکار، راه‌اندازی اتاق کودک در دستگاه‌های اجرایی و ادارات را موجب امنیت خاطر مادران شاغل و کم شدن دغدغه فکری آنان دانست.

بنا به اعلام مدیر منابع مالی و اداری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، برای انتخاب معلم برتر، از دی ماه پارسال فراخوان داده شده و یک هزار و ۱۵۲ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که ۹۴ نفر به مرحله استانی راه یافتند.

در این جلسه گزارشی از عملکرد اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در زمینه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ارائه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت 
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی ها
  • مواد غذایی ضد التهاب
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی‌ها
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است