Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@01:34:58 GMT

هرگز بیش از ۹ ساعت نخوابید

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۹۰۱۹

هرگز بیش از ۹ ساعت نخوابید

 محققان دریافتند افرادی که شبانه ۹ ساعت یا بیشتر می‌خوابند، ۲۳ درصد بیشتر از افرادی که کمتر از هشت ساعت می‌خوابند، دچار سکته مغزی می‌شوند.


طی تحقیقات انجام شده افراد بالای ۶۰ سالی که بیش از ۹۰ دقیقه در طول روز می‌خوابیدند، ۲۵ درصد بیشتر از افرادی که چرت می‌زدند و یا اصلاً چرت نمی‌زدند، دچار سکته مغزی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نتیجه این مطالعات که در مجله Neurology منتشر شده است، ۳۱۷۵۰ نفر را در چین با میانگین سنی ۶۲ سال درگیر کرده است.
دکتر شیائومین ژانگ، محقق اصلی این مطالعه، معتقد است: تحقیقات بیشتری برای درک چگونگی ارتباط میان خواب‌های طولانی در شب با افزایش خطر سکته مغزی لازم است، اما مطالعات قبلی نشان داده است که خوابگر‌های طولانی، تغییرات نامطلوبی در میزان کلسترول خون و افزایش دور کمر دارند و خطر سکته مغزی را بالا می‌برند.


شرکت کنندگان در این تحقیق به طور متوسط ​​شش سال مورد مطالعه قرار گرفتند و در این مدت یک میلیون ۵۵۷ مورد سکته مغزی وجود داشته است. در میان شرکت کنندگان هشت درصد مردم بیش از ۹۰ دقیقه چرت می‌زنند و ۲۳ درصد آن‌ها شبانه ۹ ساعت یا بیشتر می‌خوابند.


پس از خواب موارد دیگری مانند فشار خون بالا، دیابت و استعمال دخانیات از عوامل موثر در بروز سکته مغزی شناخته شده‌اند. در این مطالعه کیفیت خواب افراد نیز مورد مطالعه قرار گرفت. در نتیجه این مطالعات، سالانه یک درصد از افرادی که خواب طولانی دارند، دچار سکته مغزی می‌شوند و این در حالی است که درصد افراد با خواب متوسط و کم، ۰.۷ درصد است. این نتایج، اهمیت مدت زمان خواب و حفظ کیفیت خواب، به ویژه در میانسالی و سالمندان را برجسته می‌کند.


منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سلامت خواب فشارخون بالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۹۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواب آلودگی راننده پژو جان پاکبان گرگانی را گرفت

سرهنگ عباس مهاجر بسطامی گفت: حوالی ساعت ۶ صبح در محور کمربندی یک دستگاه پژو پارس با پاکبان در حاشیه جاده برخورد کرده متاسفانه پاکبان در دم فوت می‌کند.

سرهنگ بسطامی افزود: برابر بررسی کارشناسان علت حادثه، عدم توانایی راننده خودرو در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خواب آلودگی بوده است.

وی از رانندگان خواست: در طول شبانه روز بیش از ۸ ساعت رانندگی نکنند، رانندگی زیاد باعث خستگی و خواب آلودگی و از بین رفتن تمرکز شده و  چنین حوادث غیر قابل جبرانی را رقم خواهد زد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • خواب آلودگی راننده پژو جان پاکبان گرگانی را گرفت
  • ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • «پیری» دقیقا از چه سنی آغاز می‌شود؟
  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • راهنمای خرید تشک طبی یک نفره و دونفره
  • چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟
  • تحقیق جدید: کمبود خواب با افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ پیوند دارد
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد