Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-26@03:13:34 GMT

اختصاص 300 میلیون یورو به خط آهن چابهار

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۸۹۶۱۷

اختصاص 300 میلیون یورو به خط آهن چابهار

تین نیوز

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: در طراحی، ساخت و احرا و تامین قطعات و تجهیزاتی نظیر پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا 70 درصد تامین داخل رسیده بودیم، اما امروز امکان 100 درصد طراحی، اجرا و تامین قطعات در داخل وجود دارد.

به گزارش تین‌نیوز به فارس، سعید محمد امروز به مناسبت سالروز تاسیس قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در نشست خبری اظهار داشت: پیش از این در طراحی، ساخت و احرا و تامین قطعات و تجهیزات در جایی نظیر پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا 70 درصد تامین داخل رسیده بودیم، اما امروز اگر بخواهیم پالایشگاهی دیگر نظیر ستاره خلیج فارس را بسازیم تا 100 درصد طراحی، اجرا و تامین قطعات و تجهیزات در داخل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها بر توقف خام فروشی تاکید دارند در همین موضوع نفت اگر فرآورده سازی را در دستور کار قرار داداه بودیم امروز مشکل تحریم نداشتیم.

فرمانده قرارگاه خاتم افزود: امروز بنزین و گازوئیل ما به راحتی صادر می‌شود و پول ان را هم می‌گیریم، اما در صادرات نفت مشکلاتی وجود دارد. 

محمد از تکمیل بخشی از آزادراه کنارگذر جنوبی تهران تا پایان سال و افتتاح نهایی آن در سال آینده خبر داد.

* تکمیل خط آهن چابهار زاهدان تا سال ۱۴۰۰

محمد ادامه داد: خط اهن چابهار-زاهدان جزو کریدور شمال جنوب شرق و جزئی از طرح یک کمربند یک جاده کشور چین است.

وی افزود: خط آهن چابهار جزئی از طرح یک کمربند یک جاده کشور چین بود، اما متاسفانه به تازگی خطی از بندر گوادر پاکستان تا شمال شرق پاکستان طراحی شده‌ است و برخی از کشورها در آن سرمایه‌گذاری کردند، بنابراین ما باید هرچه زودتر خط آهن چابهار-زاهدان-یونسی را اجرا کنیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: به دلیل اهمیت این موضوع گزارشی به مقام معظم رهبری ارائه شد و ایشان با اختصاص ۳۰۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی به خط آهن چابهار موافقت کردند که در حال طی موارد بوروکراسی است تا اختصاص یابد.

وی ادامه داد: این خط‌آهن ۷۲۰ کیلومتر طول دارد و ایستگاه ها فعال است تاکنون ۵۰ درصد رشد فیزیکی دارد؛ زیرسازی خط تکمیل شد و روسازی در حال اجراست. 

وی افزود: در صورت تامین نالی این خط در ابتدای سال ۱۴۰۰ تکمیل می شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: زاهدان به خط سراسری ریلی متصل است اما باید چابهار را به ایستگاه یونسی و سرخس برسانیم و وارد مدار یک کمربند یک جاده شویم.

وی اظهار داشت: بندر شهید بهشتی چابهار ظرفیت مناسبی برای باراندازی و بارگیری دارد و جاده مناسب ندارد و باید این خط آهن زودتر تکمیل شود.

* جزئیات تکمیل آزادراه حرم تا حرم

وی بیان کرد: آزادراه حرم تا حرم از حرم حضرت معصومه (س ) تا حرم امام رضا علیه السلام فعال است؛  بخش از حرم حضرت معصومه تا گرمسار افتتاح شده است و در مسیر گرمسار تا مشهد هم بخش‌هایی فعال است.

وی بیان کرد: مقرر بود بخشی از منابع مالی این پروژه از محل مطالبات تأمین شود که عقب افتاد، اما از محل فروش اوراق تامین مالی داریم، همچنین بخش تربت تا مشهد به تازگی شروع شده است.

*احتمال ورود قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به پروژه‌های مسکن ملی

وی بیان کرد: به تازگی وزیر راه و شهرسازی جلسه ای با ما داشته است، همچنین به زودی جلسه با معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی برگزار می‌کنیم و امیدواریم اگر بتوانیم در حوزه مسکن ملی کمکی به مردم داشته باشیم.

*قرارگاه خاتم سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کرد

وی درباره پرداخت مالیات توسط قرارگاه خاتم و شرکت‌های قرارگاه گفت: ما دو دسته مجموعه داریم یکی شرکت‌های زیرمجموعه قرارگاه که از بود تاسیس مالیات پرداخت می‌کنند و همچنین موسسات قرارگاه تا سال 91 معاف از مالیات بودند، اما از سال ۹۱ در حال پرداخت مالیات هستند.

وی اضافه کرد: مالیات تکلیفی از ابتدای قرارگاه پرداخت شده است، همچنین مالیات بر ارزش افزوده را از ابتدای این قانون پرداخته‌ایم.

وی تاکید کرد: در سال گذشته به عنوان نمونه ۴۰۰ میلیارد تومان مالیات توسط مجموعه قرارگاه در سال گذشته پرداخت کرد.

* آغاز کلنگ‌زنی پتروپالایشگاه آناهیتا در آینده نزدیک

محمد با اشاره به اجرای فاز ۴ ستاره خلیج فارس به صورت پتروپالایشگاه، گفت: همچنین آناهیتا در کرمانشاه نیز به این صورت اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: قرارگاه به صورت پیمانکاری epc در پروژه آناهیتا ورود می‌کند و سرمایه‌گذاران خصوصی هستند و پیشنهاد داده‌ایم، به صورت تمام ایرانی اجرا شود.

وی یادآور شد: به زودی این پروژه به صورت پتروپالایشگاه گلنگ می‌خورد.

* قرارگاه ۲۸۰ کیلومتر مترو در دست اجرا دارد

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا افزود: در حوزه حمل و نقل شهری ساخت مترو، پل و تقاطع های درون شهری را نیز اجرا می‌کنیم.

وی ادامه داد: قرارگاه خاتم امروز ۲۸۰ کیلومتر مترو در شهرهای تبریز، شیراز، قم، مشهد، اصفهان و تهران در دست اجرا دارد.

محمد با بیان اینکه پروژه‌های شهری به صورت مشترک توسط دولت‌ها و شهرداری‌ها تأمین مالی می‌شود، گفت: در حال حاضر نقدینگی به اندازه کافی موجود نیست، اما قرارگاه پروژه‌های خود را در مترو ادامه می‌دهد.

فرمانده قرارگاه خاتم بیان کرد: از این منظر تونلهای مترو توسط قرارگاه خاتم ساخته می‌شود، همچنین ایستگاه هایی را که بیشترین بار ترافیکی را دارند با هماهنگی پیمانکار می‌سازیم و بقیه ایستگاه ها در ادامه به صورت فقط سکو ساخته می‌شود و در گام‌های بعدی نصب تجهیزات آن و نازک کاری با تامین منابع مالی اجرا می‌شود.

این خبر در حال تکمیل است...

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۸۹۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تذکر رهبر انقلاب به مسئولان اجرایی درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد/ سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرلشکر محمدعلی جعفری مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله سپاه پاسداران در بخشی از فیلمی که فارس منتشر کرده، در خصوص طرح نور گفت: مهم آن است که بدانیم یک دستگاه و مجموعه‌ای به نام فراجا با آن غیرتی که فرمانده این دستگاه در اجرای وظیفه قانونی طرح نور دارد در این مورد باید همه دلسوزان انقلاب و ارزش‌ها و دلسوزان فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی جامعه از این طرح حمایت کنند زیرا این دستگاه وظیفه قانونی خود را اجرا می‌کند.

وی افزود: هر اقدامی که اجرا می‌شود ممکن است اشکالاتی داشته باشد و به دنبال آن عوامل اجراکننده تذکراتی هم دریافت کنند و این اتفاق هم رخ داده و طبیعی است.

مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله، اظهار کرد: یک اشتباهی از جانب عوامل اجرایی صورت گرفته و از جانب آقای فضائلی گفته می‌شود که حضرت آقا تذکری داده‌اند و این امر طبیعی است زیرا یا گزارشات به محضر رهبر انقلاب می‌رسد و یا ایشان در فضای مجازی رؤیت می‌کنند.

سرلشکر جعفری بیان کرد: این دو تذکر در مورد انجام همه مأموریت‌های امنیتی، فرهنگی و اجتماعی یک امر طبیعی است زیرا ممکن در اجرا یک مأموری اشتباهی کند و با آن تذکر این اشتباه اصلاح شود، بنابراین با این تذکر اصل مأموریت زیر سوال نمی‌رود و باید مأموریت به‌درستی اجرا شود.

وی با بیان اینکه این اقدام فراجا جای تقدیر دارد، تصریح کرد: در این شرایط و فضایی که کشف حجاب و برهنگی در کشور از جانب دشمن در حال برنامه‌ریزی و گسترش است، در حال مقابله با آن است.

مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله، تأکید کرد: این وظیفه همه است تا از این اقدام حمایت کنند و ما هم حمایت می‌کنیم.

سرلشکر جعفری عنوان کرد: آن مطالبی که در فضای مجازی در خصوص آقای فضائلی گفته شده و گزارش دروغی که نسبت به ایشان داده شده باید گفت که خلاف این امر انجام نشده و ایشان هم در صحبت دوم خود مجددا تاکید کرده است و دفتر رهبر انقلاب هم تکذیبی نکرده و این نشان دهنده واقعیت آن است، بنابراین حضرت آقا بر انجام این امر تأکید دارند اما تذکر هم داده‌اند که کار درست انجام شود.

وی تصریح کرد: بنابر اطلاعی که دارم هم با آن مأموری که خطا کرده برخورد شده و تذکر داده اند و هم در دست کنترل است تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد تا این ماموریت درست انجام شود.

مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله به نکته‌ای در مورد لایحه عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: چون این لایحه باب میل برخی دوستان نیست لذا شروع به رد کردن آن و زیر سوال بردن این لایحه کرده‌اند که کار بسیار مسموم و نگران کننده است و دوستان باید از این کار پرهیز کنند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899050

دیگر خبرها

  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد
  • تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است
  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری
  • مجموع تامین ارز برای کالا‌های اساسی به ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار رسید
  • تذکر رهبر انقلاب درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد /سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است
  • تذکر رهبر انقلاب به درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد /سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است
  • تذکر رهبر انقلاب به مسئولان اجرایی درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد/ سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد
  • لزوم استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا در حل مشکلات بندرعباس