Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مجید درویشی، فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: با توجه به کاهش دما و آغاز فصل مهاجرت پرندگان، پایش مستمر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از سوی کارشناسان دامپزشکی و محیط زیست شهرستان به صورت مستمر و منظم در حال انجام بوده و به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری و مراقبت از حیات وحش و پرندگان آبزی و مهاجر، گشت مشترک این کارشناسان در تالاب، سد و آبگیر‌ها به صورت مداوم انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: پرندگان کوچ رو می‌توانند به عنوان ناقل، بیماری آنفلوآنزای فوق حاد را از منطقه‌ای به منطقه دیگر انتقال دهند و به منظور بازدید‌های مستمر از مراکز تجمع و رصد و پایش‌های دوره‌ای به همراه کارشناسان اداره حفاظت از محیط زیست کنترل و جلوگیری از پخش این بیماری یک امر اجتناب ناپذیر است.

فرماندار شهرستان اسدآباد ادامه داد: انجام موارد امنیت زیستی از قبیل کاهش تردد به مرغداری، رعایت اقدامات بهداشتی، انجام ضدعفونی محوطه و اطراف مرغداری‌ها دوبار در هفته، ضدعفونی کردن مواد، لوازم و تجهیزات و اخذ مجوز‌های لازم از دامپزشکی برای جوجه ریزی و انتقال مرغ زنده به کشتارگاه در پایان دوره پرورش از راه‌های مقابله با این بیماری بوده که از سوی دامپزشکی رصد می‌شود.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آنفولانزای پرندگان آنفولانزای پرندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۰۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تنگستانی مکان صبح سه‌شنبه در نشست با فرماندار شهرستان کنگان اظهار کرد: دامپزشکی در انجام خدمات در مدیریت و بهداشت بیماری‌های دامی در سال گذشته اقدامات خوبی داشته است.

وی با اشاره به عملیات واکسیناسیون بر علیه بیماری‌ها، اضافه کرد: هدف گذاری و اقدام سریع در خصوص جمع آوری سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر از موضوعات ضروری است.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر تاکید کرد: ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی و برطرف کردن مشکلات کشتارگاه دام از موضوعات مهم در این حوزه است.

وی بیان کرد: همچنین سیاست گذاری در راستای اقدامات بهداشتی در راستای پویایی اقتصاد دریا محور و نظارت‌های بهداشتی در این زمینه بخصوص پرورش ماهی از دیگر موارد مهم مطرح شده در این نشست بود.

فرماندار کنگان نیز ضمن بر شمردن خدمات ارزنده دامپزشکی در حفظ و صیانت از سلامت مردم اظهار داشت: به مجموعه دامپزشکی به علت حساسیت بالای کار در تأمین امنیت غذایی و سلامت سفره غذایی مردم، نگاه ویژه ای دارم.

کد خبر 6098889

دیگر خبرها

  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • یک میلیون و ۳۱۸هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‎های استان انجام شد
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • خراسان شمالی میزبان پرندگان مهاجر عبوری است
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم