Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شرکت گاز درگز گفت: 100 درصد جمعیت شهری درگز و 62 روستا با جمعیت نزدیک به 5500 خانوار، از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و عملیات اجرایی گازرسانی به 19 روستای دیگر در حال انجام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احسان مقدس در گفتگو با صبح توس به ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت گازرسانی استان و شهرستان درگز پرداخت و اظهار کرد: عملیات گازرسانی خراسان بزرگ از سال 1351 آغاز شد و در سال 1353 اولین شبکه گازرسانی در مشهد به بهره برداری رسید؛ البته این موضوع فقط منحصر به مناطق شهری بود و در سالهای پیش از انقلاب هیچ روستایی در استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات بسیار بزرگی در حوزه گازرسانی شهری و روستایی انجام شد؛ از سال 92 هم طرح توسعه گازرسانی روستایی به طور جدی در دستور کار دولت قرار گرفت به نحوی که آمارها بیانگر آن است که از سال 92 تاکنون به طور میانگین هر دو روز، یک روستای خراسان رضوی گاز دار شده است.

رییس شرکت گاز درگز تبیین کرد: در 6 سال اخیر تعداد 1207 روستا در استان گاز دار شده اند؛ این سطح از پیشرفت در گازرسانی، موجب تقدیر مدیران کشوری از عملکرد شرکت گاز استان شد و خراسان رضوی رکورد گازرسانی در کل کشور را از آن خود کرد که می توان از آن به انقلاب گازرسانی در استان نام برد.

مقدس عنوان کرد: در این میان 100 درصد جمعیت شهرستان درگز و 3 شهر تابعه آن از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند؛ از روستاهای واجد شرایط درگز هم تاکنون 62 روستا با جمعیت نزدیک به 5500 خانوار گازدار شده اند و عملیات اجرایی گازرسانی به 19 روستای دیگر در حال انجام است.

این مقام مسئول ابراز کرد: با اتصال این 19 روستا به شبکه گاز کشور، ضریب برخورداری از گاز در بخش روستایی درگز به 82 درصد می رسد؛ گازرسانی به روستاهای باقی مانده فاقد شرایط نیز توسط شرکت گاز استان در حال بررسی است

وی تاکید کرد: لازم به ذکر است روستاهای واجد شرایط به معنای این است که حداقل جمعیت روستا 20 خانوار بوده و سرانه گازرسانی به هر خانوار نیز از سقف 12 میلیون تومان بیشتر نشود.

مقدس در ادامه با اشاره به اجرای حذف قبوض کاغذی گاز تبیین کرد: هدف از اجرای این طرح تکریم مشتری، حفظ محیط زیست و صرفه جویی در هزینه های اقتصادی کشور است که با اجرایی شدن آن، سالیانه مبلغی حدود 850 میلیارد ریال در هزینه ها صرفه جویی خواهد شد.

رئیس شرکت گاز درگز گفت: خوشبختانه با همکاری بسیار خوب مردم، اداره گاز درگز رتبه اول جمع آوری شماره موبایل مشترکان گاز در سطح استان را به خود اختصاص داد؛ البته مشترکانی که هنوز موفق به ثبت شماره خود در سیستم نشده اند می توانند از طریق کدهای دستوری، تماس با اداره گاز شهرستان و یا مراجعه به نشانی اینترنتی شرکت گاز خراسان رضوی این کار را انجام دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گاز طبیعی یک نعمت الهی است که باید از آن به درستی استفاده کرد؛ در استفاده از لوازم گازسوز دقت و ایمنی کافی را به عمل آورید تا خدای نکرده شاهد بروز اتفاقات ناگوار برای هیچ یک از عزیزان همشهری نباشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۰۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی هزار و ۶۸۳ شهر و روستای کردستان از گاز طبیعی

احمد فعله گری گفت:  در حال حاضر ۶۳۰ هزار و ۲۹۲ مشترک گاز در بخش‌های مسکونی، تجاری و صنعتی در استان وجود دارد که در سال گذشته، ۳ میلیارد و ۶۹۶ میلیون متر مکعب در استان گاز مصرف کردند.

مدیر عامل شرکت گاز کردستانبا اشاره به نصب بیش از ۳۰۰ هزار و ۱۳ علمک در استان، افزود: که از این تعداد ۱۵۸ هزار و ۶۹۶ مورد در شهر‌ها، ۱۳۹ هزار و ۸۰۴ مورد در روستا‌ها و هزار و ۵۱۳ علمک برای واحد‌های تولیدی و صنعتی نصب شده است. 

وی گفت: در سال گذشته یکی از اهداف استراتژیک نصب ۵ هزار عملک بود که شرکت گاز استان کردستان با نصب ۷ هزار و ۷۷۶ علمک  پیشرفت ۱۵۶ درصدی همراه بود.

فعله گری با بیان اینکه میزان شبکه گذاری در این استان ۱۳ هزار و ۲۶۴ کیلومتر می‌باشد که بیشتر شبکه گذاری‌ها در روستا‌های استان اجراء شده است، ادامه داد: در بخش ظرفیت سازی برای صنایع که هدف ۱۰ هزار متر مکعب در ساعت بوده، با ظرفیت سازی ۲۵ هزار و ۲۱۶ متر مکعب در ساعت، پیشرفت ۲۵۲ درصدی به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه در راستای تحقق بخشیدن به شعار سال، گازرسانی به ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان در دستور کار قرار گرفته است، گفت: با توجه به معین بودن استان کردستان در هرمزگان، با تمام توان و قدرت در نظر دارد ۲ شهر فارغان و احمدی سرگز، ۱۰۰ روستا و ۶۵ واحد تولیدی و صنعتی در هرمزگان را به شبکه سراسری وصل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • بیش از یک هزار خانوار روستایی شاهین‌دژ از آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند ‌
  • کردستان معین استان هرمزگان در امر گازرسانی است
  • برخورداری ۸۷ درصدی خانوارهای روستایی شهرستان پیرانشهر از راه آسفالت
  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • بهره مندی هزار و ۶۸۳ شهر و روستای کردستان از گاز طبیعی
  • هزار و ۶۸۳ نقاط در استان کردستان تحت پوشش گاز طبیعی
  • ۱۸۳ روستای خدابنده با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار است
  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • روستا‌های بالای ۱۰ خانوار بخش مرکزی گناوه برق‌رسانی می‌شوند