Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت راه‌آهن از اضافه شدن ۴۳۲ واگن به شبکه ریلی کشور خبر داد و گفت: در تولید ترمز قطار به خود کفایی رسیدیم. ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زرند، سعید رسولی ظهر امروز در حاشیه آغاز عملیات اجرایی ریل‌گذاری 27 کیلومتر خط فرعی ایستگاه جلال‌آباد تا کارخانه کنسانتره شرکت فولاد زرند ایرانیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز به همراهی معاونان و مدیران ستادی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برای بازدید از روند پیشرفت طرح‌های ریلی استان به کرمان آمدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دو پروژه اتصال معدن جلال‌آباد و فولاد زرند ایرانیان به شبکه ریلی در حال فعالیت است گفت: اتصال مراکز عمده بار به شبکه ریلی در بند 25 سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن کشور با بیان اینکه در حال حاضر شبکه راه آهن کشور به سبب اینکه تعداد زیادی از مراکز بار با فاصله کوتاهی به شبکه ریلی متصل نیستند بهره‌وری کمتری دارد، افزود: برای استفاده حداکثری از سرمایه بزرگی که در توسعه شبکه ریلی کشور وجود دارد باید مراکز بار را به شبکه ریلی متصل کنیم.

وزیر راه در گفت‌وگو با تسنیم: تلاش بر فعال کردن قطعه دوم راه آهن چابهار-سرخس تا پایان سال+ فیلملاریجانی: پروژه های راه آهن باید شفاف باشد

وی با بیان اجرای این دو پروژه ظرفیت جذب 5 میلیون تن بار به شبکه ریلی را ایجاد می‌کند گفت: از سوی دیگر این بهره‌برداری از این خطوص ریلی در کاهش تلقات جاده‌ای، کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی و در صرفه‌جویی مصرف سوخت نقش مهمی داشته و به اقتصاد ملی کمک می‌کند.

رسولی با اشاره به اینکه جابه‌جایی مسافر صرفه اقتصادی برای شرکت‌های مسافربری ندارد و جابه‌جایی بار وظیفه اصلی راه‌آهن است افزود: با این وجود در سال جاری رشد چشمگیری در جابه‌جایی مسافر داشتیم و درصدد افزایش ظرفیت در مسافر و بار هستیم.

وی با بیان اینکه در 8 ماهه گذشته 432 واگن از انواع مختلف به شبکه ریلی کشور اضافه شده است، عنوان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 97 درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن کشور با اشاره به اینکه تمامی واگن‌هایی که امسال به شبکه ریلی کشور اضافه شدند ساخت داخل بود و در کارخانجات داخلی تولید شدند افزود: تشدید تحریم‌ها نتوانسته بر ما اثر بگذارد و صنعت ریلی کشور توانسته در سخت‌ترین شرایط روی پای خودش بایستد.

وی با بیان اینکه در تولید ترمز قطار به خود کفایی رسیدیم گفت: تمامی ظرفیت‌های داخلی در حوزه ریلی رصد شده و واردات قطعاتی که در داخل کشور تولید می‌شود ممنوع است.

انتهای پیام/511/

R7860/P/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۰۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه مسئله پسماند در گیلان به یک بحران تبدیل شد؟/ دلیل توقف قطار افغانستان _ ترکیه

در هفته‌ای که گذشت اخباری از مسائل استانی در سراسر کشور منتشر شد که برخی از مهم ترین این اخبار را در این گزارش مرور می‌کنیم.

 

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، در هفته‌ای که گذشت اخباری از مسائل استانی در سراسر کشور منتشر شد که برخی از مهم ترین این اخبار را در این گزارش مرور می‌کنیم.

دلیل توقف قطار افغانستان _ترکیه / تکذیبیه مسئولین راه آهن از سر بی اطلاعی بود+فیلم

مصطفی رضایی مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان درباره خبر ورود اولین قطار ترانزیتی افغانستان _ ترکیه به ایران و تکذیبیه راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در مورد اولین قطار ترانزیتی که از مبداء افغانستان به مقصد ترکیه وارد مرز‌های شرقی کشور شد، از تصاویر روز ورود قطار مشخص است و در مرز‌های شرقی کشور نشان می‌دهد که قطار چه موقعیتی دارد، وارد شده و در ایستگاه مرزی ایران متوقف شده است.

وی افزود: چیزی که مشخص است آنست که این قطار اول اردیبهشت ماه سال جاری از مرز شمتیق وارد کشور شد و در ایستگاه شمتیق متوقف شد و هنوز هم بعد از چند روز در این ایستگاه قرار دارد. اما این که چرا راه‌آهن کشور این خبر را تکذیب کرد، ما هم متعجب شدیم و این تکذیب یک دلیل بیشتر نمی‌تواند داشته باشد، آن هم عدم اطلاع مدیرانی بوده که اظهار نظر کردند و بدون بررسی و بدون اطلاع مطلبی را در این مورد بیان داشتند.

 

سایت پسماند سراوان، درد بی درمان گیلان

در پنجاه و هشتمین برنامه دادستان بررسی مسئله پسماند زباله در استان گیلان با حضور محمد رضا احمدی سنگری نماینده مردم‌ رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی و ️امید انصافی خبرنگار بررسی شد.

 

سیلاب هیرمند به گودزره انحراف پیدا کرد / تکرار بدعهدی‌ طالبان و وعده‌های نافرجام مسئولین

با تکرار سناریو سال‌های قبل و با توجه به بالا بودن میزان بارش امسال نسبت به سال نرمال، نگرانی‌هایی مبنی بر تکرار انحراف آب به گودزره وجود داشت که با توجه به تصاویر ماهواره‌ای بدعهدی طالبان مجددا صورت گرفت و مقادیر زیادی از آب رودخانه هیرمند به جای رسیدن به خاک ایران وارد بیابان بی آب و علف شد.

بند کمالخان که برخی به اشتباه آن را سد مخزنی می‌دانند قابلیت ذخیره تنها ۵۰ میلیون مترمکعب آب دارد، اما در واقعیت بند انحرافی آن توانایی انحراف بیش از ۲ میلیارد مترمکعب آب از رودخانه هیرمند پیش از سرریز سد مخزنی را دارد.

تصاویر ماهواره‌ای نیز گواه می‌دهد که حجم آب رودخانه هیرمند پیش از رسیدن به سد کمالخان بسیار بیشتر از آب پس از سد است و با نگاهی به اطراف سازه سد کمالخان متوجه مسیر‌هایی برای انحراف به بیابان گودزره می‌شویم.

 

سال گذشته یک هزار میلیارد تومان مالیات بر درآمد در گلستان وصول شد

قربان حاجی مشهدی مدیرکل امور مالیاتی گلستان در گفتگو با خبرنگار استان‌ها خبرگزاری دانشجو  گفت: مالیات‌های مستقیم در حوزه مالیات اشخاص حقوقی، مالیات بر درآمد و مالیات بر ثروت تقسیم می‌شوند که در مجموع در سال گذشته ۲ هزار و ۴۰ میلیارد تومان وصولی در گلستان حاصل شده است.

وی افزود: سال گذشته رقمی معادل ۷۸۷ میلیارد تومان در بخش مالیات بر اشخاص حقوقی، یک هزار و ۱۷ میلیارد تومان در بخش مالیات بر درآمد و ۲۲۵ میلیارد تومان مالیات بر ثروت در گلستان وصول شده است.

حاجی مشهدی ادامه داد: بیشترین مالیاتی واصله در حوزه مالیات‌های مستقیم متعلق به زیر مجموعه‌های مالیات بر درآمد بود که رقم معادل یک هزار و ۱۷ میلیارد تومان است.

وی گفت: مالیات‌های وصولی بر در آمد در سه بخش مالیات بر حقوق کارکنان بخش دولتی، مالیات بر حقوق کارکنان بخش خصوصی و مالیات مشاغل اجرایی می‌شود که مالیات حاصله در سال ۱۴۰۱ رقمی معادل ۶۵۰ میلیارد تومان وصول شده است.

 

اخراج پاکبانان شهرداری یاسوج صحت ندارد / درحال تسویه معوقات هستیم

کیوان آشنا، شهردار یاسوج با توجه به تجمع پاکبانان گفت: با توجه به اینکه مهم‌ترین داشته‌های یک سازمان منابع انسانی و منابع مالی است، در شهرداری نیز باوجود مسائل مختلف مثل تامین ماشین آلات و امکانات منابع انسانی در اولویت قرار دادیم.

وی در رابطه با بحث معوقات پاکبانان افزود: ما در ۹ ماهِ کاری ۱۲ تا پرداختی داشتیم و آخرین پرداخت‌ها ۱۳و۲۸ اسفند بوده است و بخشی از این پاکبان‌ها نیز نیروی رسمی هستند و حقوق شان به روز است که آخرین پرداختی آن‌ها نیز دیروز بوده و بخشی دیگر که نیروی شرکتی هستند ما ظرف ۹ماه ۱۲ بار پرداختی داشتیم.

شهردار یاسوج در پاسخ سوال خبرنگار دانشجو درباره اخراج پاکبانان گفت: چنین چیزی صحت ندارد، ولی به شرط آنکه هرکسی وظیفه اش را بدرستی انجام دهد، ولی اگر انجام ندهد ما ناچاریم نیروی جایگزین بیاریم. هرکس وظیفه خود را به درستی انجام دهد ما موظف به تشویق آن شخص هستیم.

 

جومونگ در جزیره، آشوراده چوسان شد/ دستور رییس‌جمهور وتو می‌شود؟

روز گذشته در حالی که پیمانکار پروژه بهسازی قلعه تاریخی اشوراده قصد انتقال مصالح به جزیره اشوراده را داشت، تعداد زیادی از پرسنل محیط زیست مانع انجام این کار شدند که لحظاتی بعد مدیر کل میراث فرهنگی گلستان استوری قائل تاملی را در فضای مجازی منتشر کرد و جزیره آشوراده را، جزیره خودمختار چوسان خطاب کرد و دیگران و پیگیر کنندگان مقوله گردشگری آشوراده در فضای طعنه و کنایه؛ در پی یافتن جومونگ و سرزمین گوگوریو رفتند و این مصوبه ملی وارد مسیر جدیدی شد.

دیگر خبرها

  • چگونه مسئله پسماند در گیلان به یک بحران تبدیل شد؟/ دلیل توقف قطار افغانستان _ ترکیه
  • لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه توقیف شد / کنسرسیوم توسعه ریلی: کارکنان راه آهن در اقدامی عجیب لکوموتیو را از قطار جدا کرده و آن را با خود بردند
  • لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد!
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • چرا سفر با قطار؟ ۵ دلیل برای انتخاب این نوع سفر
  • دلیل توقف قطار افغانستان _ترکیه / تکذیبیه مسئولین راه آهن از سر بی اطلاعی بود+فیلم
  • توقف قطار تهران گرگان بر اثر سیلاب
  • توقف قطار تهران - گرگان براثر سیلاب
  • بازار لاستیک ترمز برید