Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-03@22:57:42 GMT

پسته یکی از محصولات مهم و استراتژیک کشور است

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۹۱۲۷۵

مرتضی مزروعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهارداشت: بردسکن دومین شهر پسته در خراسان رضوی است که این شهرستان بهترین باغات پسته را دارد و کشاورزان آن از دانش بومی خوبی برخوردار هستند.

وی با بیان آشنایی کشاورزان با دانش روز این صنعت کشاورزی افزود: جهت مبارزه با رقبای خارجی مثل چین و آمریکا بایستی آموزش های لازم را در خصوص تولید محصول با کیفیت داشته که خود را به بازارهای جهانی پسته نزدیک کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مزروعی گفت: با تغییر اقلیم و گرم شدن هوا ،کشاورزان باید تغییر رقم پسته و سازگاری با آب و هوای منطقه را در دستور کار خود قرار دهند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی بردسکن گفت: پسته دارای ارقام متفاوتی است که هر رقم آن به یک آب و هوا سازگاری دارد، لذا کشاورز به مرور محصولی را جایگزین کند که با شرایط جدید سازگار باشد، از این رو ما ازمحققین خواستیم با توجه به نوع آب هوای شهرستان، چه ارقام پسته ای را در منطقه که سازگار است، کشت و تولید کنند.

مزروعی لزوم ایجاد یک مرکز تحقیقات پسته در بردسکن را ضروری دانست و گفت: چون شهرستان بردسکن دومین شهر پسته در خراسان رضوی است ، می طلبد مسئولان مربوطه جهت ایجاد این مرکز اقدام کنند و حداقل در هر روستایی یک مهندس ناظر داشته باشیم. 

وی با بیان اینکه بایستی دید سیاست مداران کشور نسبت به کشاورزی باید تغییر کند، اظهار داشت: اگر یک درصد امکانات کشور را به سمت حمایت بخش کشاورزی سوق بدهیم ما هیچ گونه رقیبی در دنیا نخواهیم داشت .

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان خراسان رضوی چین کشاورزی سیاست گفتگو با ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۹۱۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری در محمودآباد

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از محمودآباد، محمد هادی‌زاده اظهار داشت: برای اجرای تبصره دو ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، 51 مورد تغییرکاربری غیرمجاز قلع و قمع شدند.

وی افزود: این موارد به مساحت 17 هزار و 20 مترمربع در اراضی کشاورزی روستا‌های تازه‌آباد و فرامده از توابع بخش سرخ‌رود شهرستان محمودآباد بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با اشاره به اینکه این تغییرکاربری بصورت تفکیک، شن ریزی، دیوارکشی و بنای نیمه کاره بود، تصریح کرد: به منظور حفظ و صیانت از عرصه‌های کشاورزی و استمرار تولید، این احکام با همکاری و هماهنگی مؤثر دستگاه قضایی و نیروی انتظامی اجرا شد.

هادی‌زاده  با بیان اینکه هرگونه فعالیت مغایر با عملیات کشاورزی، زراعی و باغی، ایجاد بنا و سایر اقدامات به تشخیص جهاد کشاورزی است، گفت: در صورت مشاهده تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز اراضی کشاورزی از طریق سامانه 131 اطلاع رسانی کنند.

وی از مردم خواست با خودداری از خرید زمین هایی که با تغییر کاربری و به صورت غیرمجاز خارج از محدوده شهری تصرف شدند و با مراجعه به جهاد کشاورزی نسبت به نوع کاربری زمین مورد نظر قبل از هرگونه ساخت و ساز، از مشکلات حقوقی و قضایی آینده جلوگیری کنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • کشت علوفه دیم در۴۰۰ هکتاراز زمینهای کشاورزی ارومیه
  • قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری در محمودآباد
  • قطع آب و خسارت به محصولات دغدغه‌ی کشاورزان قزوینی+ فیلم
  • افتتاح ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در زرند
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور